Jump to content

Olie lekkage

List
 Share

Recommended Posts

@Case
alle olie is afgetapt en inderdaad door de goede aftapgaten zoals altijd.
Hoeveel zit er in?
In ieder geval is het glaasje helemaal gevuld, geen lucht erboven te zien.
Niet als een kip zonder kop olie erin gegooid maar ja, voor je het weet heb je (wat) teveel maar zal niet echt veel zijn.

Ik heb hier ooit gelezen dat het pas bij ECHT te veel olie problemen geeft. Maar dan heb je het over liters en niet een beetje.

Maar kun je niet zien waar de olie vandaan komt? Er moet toch ergens een lekspoortje lopen? Als het na een oliewissel is onstaan dan zou ik eerst kijken of alle afdichtingen wel afdichten. Dus de ringetjes om de aftappluggen, de O ring van het filterdeksel, dat soort dingen.....

22 uur geleden zei List:

Onlangs zag ik dat de 850 4tx onder het blok olie lekte, minimaal maar zo zet je hem niet bij de buren op een nieuwe stoep 😜.

Kan dit zijn doordat er na verversen teveel olie in zit?

Kan het zijn dat de keerringen achter het voortandwiel versleten is?

dan lekt hij daar olie.

Teveel olie zal het dan wel niet zijn.

Ja, zal hem eens schoonmaken en een stukje rijden en dan eens kijken. Zit met versleten nek en schouders vandaar nog niet kreunend eronder gekropen. Alle bouten zijn er met ringen zoals het zat weer ingegaan.

Mbt tandwiel, deze zijn gelijk met olie vernieuwd. Als dat het is, hoe kan ik dat zien?