Jump to content

Advies uitlaat TDM 900

Watervriend
 Share

Recommended Posts

Hallo TDM/TRX/Tracer liefhebbers,

Een maand geleden ben ik eigenaar geworden van een TDM 900 uit 2003.
Ruim 1500km verder ben ik erg te spreken over de motor, wat een genot en plezier kan je hiermee beleven.
Het enige wat nog mist is uitlaat geluid, mijn TDM heeft standaard pijpen en deze zijn muisstil.

Ik ben het forum hier al redelijk afgestruind en zie dat de Laser pro stock het goed schijnt te doen. Nu kan ik anno 2022 niet veel nieuwe of gebruikte setjes hiervan vinden. Roadsitalia levert nieuwe demper sets voor een schappelijke prijs (365,-), en als ik wat spaanse/italiaanse reviews vertaal schijnt dat wel goed spul te zijn. Ik hoef geen oorverdovend geluid, maar wat dieper geluid van de 2 pitter word ik wel blij van. Het liefst heb ik ook een uitlaat set, en niet een 2 naar 1 demper.

Ik probeer het budget onder de 400,- te houden. 2e hands sets vind ik prima, TDM wordt vooral voor woon-werk en touren gebruikt.

Bedankt alvast 👍

Lars

DSC04994.thumb.jpg.03db398be14fbc5795029636c763c999.jpg

Edited by Watervriend

Op 9/20/2022 om 7:50 AM zei Pieter H:

hou er wel rekening mee dat een TDM900 met sportuitlaat in lage toeren wat minder soepel is doordat de uitlaat minder tegendruk heeft.

Maar het extra geluid maakt veel goed!😁

Goed om te weten, bedankt voor de tip. Minder soepel is dan wat meer bokken en/of minder koppel direct?

Originele rijden het lekkerst meeste koppel, mijn Mivv dempers klinken erg lekker en dat maakt inderdaad veel goed. Ohja en als je een ouwe lullensteun hebt of wil monteren dan ben je met originele dempers het beste af zeker als je met passagier rijdt, anders zit ie zo aan de grond.

Ik heb 3 demper sets en wissel vaak. Is in een paar minuten gewisseld.