Jump to content

banden vervangen

aptabak
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei jpio:

Heb nu bridgestone T31 banden onder de TDM900  liggen en deze worden vervangen door of een ander type of ander merk; in de regen weinig vertrouwen in deze band.

Banden is toch altijd ook een kwestie van persoonlijke voorkeur, bovendien is de afstelling van vering en demping natuurlijk ook van invloed op het bandengedrag.

Ik ben namelijk best happy met de T31, anderen voelen zich weer heel prettig met rubber van dat dikke, Franse mannetje.

Mijn nieuwe Italiaan staat op Pirelli Scorpion Trail II banden en die doen het op typische Nederlandse binnenwegen met nattigheid, klinkers, prut en winterse temperaturen eigenlijk boven verwachting.

Vraag me toch af hoe deze het onder de TDM zouden doen......

Ja is ook zo, ik heb de voorkant nog niet op orde naar mijn gevoel en smaak. Had gehoopt dat de Hagonvering vóór stugger zou zijn. Het eerste stukje van die veren is me eigenlijk te soepel en voel daarom niet goed wat er gebeurt in het vooronder. Heb nog geen slipper of uitstapje gemaakt overigens dus mss is het ook in deze wennen en vertrouwen.

Even vv-olie verwisselen/aanpassen om eea stugger te maken, wat voorheen een fluitje van een cent was, is bij deze brommer tijdrovender vanwege het ontbreken van die aftapschroefjes... -O-

De achterband is wel ok indien op temperatuur.

Wordt tijd dat de temp. weer omhoog gaan dan kan ik er mee aan de gang!:honger:

Edited by jpio

Op 2/6/2022 om 11:59 AM zei aptabak:

Ik ben toe aan een nieuw setje banden, keuze genoeg in deze branche maar wat is een goed setje banden.

Ik zit te denken aan de Metzeler Sportec M7 RR , de Continental band Conti-Sportattack 4 en de Michelin band Pilot Power Rear

Wat is jullie ervaring met deze of andere banden?

bij een TRX is de Pilot Power 4 of 5 een prima keuze.

en nog een tip: neem een 120/70 voorband i.p.v. de originelr 120/60. dat stuurt een stuk fijner!

wel de voorvorkpoten even iets (meer) door steken!

groet,

Pieter

• 2 months later...
Op 2/7/2022 om 2:06 PM zei Pieter H:

bij een TRX is de Pilot Power 4 of 5 een prima keuze.

en nog een tip: neem een 120/70 voorband i.p.v. de originelr 120/60. dat stuurt een stuk fijner!

wel de voorvorkpoten even iets (meer) door steken!

groet,

Pieter

Ook bij een Tdm900? 

Op 2/6/2022 om 11:59 AM zei aptabak:

Ik ben toe aan een nieuw setje banden, keuze genoeg in deze branche maar wat is een goed setje banden.

Ik zit te denken aan de Metzeler Sportec M7 RR , de Continental band Conti-Sportattack 4 en de Michelin band Pilot Power Rear

Wat is jullie ervaring met deze of andere banden?

Keuze bij mij is gevallen op de pirelli angel gt 2,nog weinig op gereden , maar voelt erg goed aan!!

Posted (edited)

Ik weet het nog niet want ga eerst nog op pad met de huidige banden. Nog even wat mm's eraf rijden voordat ze vervangen worden

nu het droog blijft gedurende enige tijd.

Edited by jpio