appie26 Posted December 10, 2021 Share Posted December 10, 2021 Zoals meerdere 3VD rijders liep ik al een tijdje met de wens om de koplampen te vervangen voor die 5.75" LED koplamp units met een angel eye ring erin. Die ombouw mod is hier en op Facebook al vaker langsgekomen. Wat me tegenhield is dat je dan van de ietwat schuin lopende originele lampglazen overgaat op vlakke licht units. Hierdoor ontstaat een ,in mijn ogen, lelijke kier tussen de lamp units en de kunststof kap: Ik ben na wat gepieker toch maar overstag gegaan en heb een complete koplamp unit op de kop getikt zodat ik straks de hele unit kan uitwisselen en -als de looks me tegenvallen- de originele weer kan terugzetten. Eerste voorwaarde was dan ook om voor die kier iets te maken zodat deze netjes wordt opgevuld. Daar heb ik 2 aluminium ringen voor gemaakt die naar mijn mening prima gelukt zijn. Die leg ik in de plastic kap en deze worden door de foamrand op de plek gedrukt: En na ff mooi zwart maken ziet het er zo uit met de lampies erin: Ik ben goed tevreden over het resultaat zo op de werkbank. Nu alleen nog snel op de bike monteren en eens kijken of me dat ook aanstaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yammer900 Posted December 10, 2021 Share Posted December 10, 2021 Mooi werk! Zijn ze nog goed te verstellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie26 Posted December 10, 2021 Author Share Posted December 10, 2021 Zekers. Die lampen zitten op de originele frame-pjes dus gewoon te verstellen met de gebruikelijke schroeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Weer een leuk project! Als het allemaal goed werkt zou ik wel meer info willen...🙂. Wat voor koplampen zijn dit? En sluit je eea plug en play aan op de bestaande stekkers? Goed bezig, Abjan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robnieuw Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Misschien kan Abjan denken over een serie-productie. Net als met de zadels … oude opsturen , nieuwe terugkrijgen 😁👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Strak plan, Rob 🙂 Ik heb nog wel een paar van die koplamp units.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie26 Posted December 12, 2021 Author Share Posted December 12, 2021 (edited) Nou nou.....serie productie..... Die ringetjes waren nog wel ff arbeidsintensief... Maar Chris had je deze mod nog niet eerder gezien dan? Die lampen worden met bakken tegelijk op Ali aangeboden, of hier in Nederland bij caferacer webshops en zo in allerlei verschillende lamp opstellingen. Trefwoord is 5,75" led koplamp. Ik wilde graag die met zo'n Angel Eye ring. Voor dim- en groot licht zit er gewoon een H4 stekker aan. Voor die Angel Eye ringen zit een aparte aansluiting waarbij je zelf mag kiezen waar je hem op aansluit. Ik heb die aangesloten op het centrale daglampje. Dan zit er ook nog een aansluiting op die de ringen oranje doet oplichten. Die kun je dus nog aan je knippers koppelen. Edited December 12, 2021 by appie26 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattro Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Dit is zo gaaf, deze lampen zoude voor mij de keuzen zijn om een 3vd er bij te halen. Deze koplampen vind ik ook zo gaaf bij de Ducati dessertX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie26 Posted December 12, 2021 Author Share Posted December 12, 2021 2 uur geleden zei Mattro: Deze koplampen vind ik ook zo gaaf bij de Ducati dessertX Precies. Die Angel Eyes wilde ik al zolang ik die ombouw eens gezien had bij een 900. En nu met die kant en klare LED units is het dus goed te doen voor een 3vd. https://m.facebook.com/groups/tdm850/permalink/10151212199664943/ Ik heb deze post van Facebook gebruikt. Met als extra dus die 2 vulringen voor de middelste kier. En ik heb trouwens ook een extra ring op de frames gelast om de units iets verder naar voren te zetten en dan heb je gelijk een mooiere rechte rand om de units in te lijmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickieDick Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 WAAAAAAAAAAAAAAANZINNIG!.... Ik heb weer een idee erbij... van een ander dan maar man wat een goed idee! Heel erg gaaf! groet Dickie Dick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickieDick Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Ik denk dat ik nu een stomme vraag stel! Heb een 4tx, Past die oude unit daar dan nog in? Ik vind het werkelijk helemaal schitterend en baal dan dat ik er niet op gekomen ben! dank voor het delen joh! Dickie Dick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickieDick Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Ach, ik kom daar vast uit... de brommer staat nu in de garage, nu te koud en veel sneeuw, niet echt ideaal om te rijden. Dus tijd zat om dingen te doen.... WAARONDER DIT!... Kan er niet over uit zo gaaf als ik dat vind Appie26 je bent mijn held! Dickie Dick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie26 Posted December 12, 2021 Author Share Posted December 12, 2021 https://www.xenon24.eu/przerobka-reflektorow-lamp-biled-yamaha-tdm-850-4tx#googtrans(pl|nl) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie26 Posted December 12, 2021 Author Share Posted December 12, 2021 Het probleem bij een 4tx is dat beide lampen verschillende slijppatronen in het glas hebben. Ik heb het ook geprobeerd om dat uit mijn koplamp glazen te schuren en de glazen dan weer terug te zetten. Maar dat vlakslijpen was eigenlijk niet te doen. Deze pool krijgt dat blijkbaar wel voor elkaar met een zeer interessant eindresultaat zo op de foto's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickieDick Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 Appie26 whaaaaaaa super tof, dank voor je reactie. Dickie Dick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickieDick Posted December 15, 2021 Share Posted December 15, 2021 Appie26, heb je kans gehad om te rijden in het donker? En hoe was het resultaat, meer licht? groet Dickie Dick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie26 Posted December 15, 2021 Author Share Posted December 15, 2021 49 minuten geleden zei DickieDick: Appie26, heb je kans gehad om te rijden in het donker? En hoe was het resultaat, meer licht? Niet gereden, de motor is vanwege diverse winter projectjes niet road going op dit moment. Wel getest in de tuin en er komt een mega bak licht vanaf! Op dimlicht is het net een bouwlamp. Die moet ik nog wel wat netter afstellen want dit is niet echt lief voor mijn tegemoet komende mede weggebruikers. Ik hoop hier zsm wat meer aan te kunnen doen en zal mijn ervaringen dan hier wel delen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickieDick Posted December 15, 2021 Share Posted December 15, 2021 Appie26, top man, dank voor je reactie... groet Dickie Dick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie26 Posted December 24, 2021 Author Share Posted December 24, 2021 Ik ben misschien een beetje een mierenneuker maar ik vind echt dat dat dichtgezette randje het verschil maakt. Zo lijkt het haast of het origineel is. En dat die angel eyes ook nog meedoen met de knippers is een beetje fout maar ach, als het erop zit sluiten we het aan ... Ik vind het wel een blijvertje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RBS Posted December 24, 2021 Share Posted December 24, 2021 Vette upgrade 👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robnieuw Posted December 24, 2021 Share Posted December 24, 2021 (edited) Abjan, ik vind dit serieus gaaf ! 👍 Edited December 24, 2021 by robnieuw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brand Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Ziet er goed uit Abjan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yammer900 Posted December 25, 2021 Share Posted December 25, 2021 Strak werk! Hoe is het lichtbeeld s'avonds? Zal wel een bak licht geven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DickieDick Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:... hoe onwijs gaaf man! groet Dickie DIck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RBS Posted January 11 Share Posted January 11 Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een buitenplaatje van de volledige motor met de lampen aan. Ofwel, aan het werk 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts