Jump to content

Rik's TDM 850

Riksgewijs
 Share

Recommended Posts

Een tijdje geleden mijzelf voorgesteld. Maar moest dus nog even wachten op mijn motor. Heb deze in Tiel aangeschaft bij een oude maat van vroeger. 

Word nog een en ander aan verbeterd en aangepast. Maar voor nu. De eerste grote rit er ook op zitten. (Na het halen van mijn rijbewijs). 

Als eerste een vraag. Beter een tanktas of een buddy tas? Ik heb zitten denken aan zijkoffers maar dit is echt heel erg permanent. 

20211018_143049976_iOS.jpg

Ik heb er een setje breedstralers op laten zetten en er een Tom-Tom op laten zetten. Ik woon in Groesbeek. Is grens Duitsland en daar zijn echt hele mooie boswegen. Een setje extra lampen is handig in het bos. Handkappen is ook fijn is gebleken vandaag. 

• 2 weeks later...

Een goede avond, 

@Mattro Zal tegen kou misschien ook wel helpen. Maar is meer tegen takjes. Heb bij ons in het bos tijdens het lessen al een keer een ander visier moeten aanschaffen. En al een keer een blauwe hand van vallende takken. En ik moet daar dus wel iedere dag doorheen met de motor. Ik rijd bijna elke dag naar het werk van Groesbeek naar Nijmegen. 

@jpioDank je wel, ben er ook trots op. Mijn eerste motor. 

Even een vraagje. Zijn er goede zijkoffers? Dus die elke dag gebruikt kunnen worden? Of is een tupperware box beter? Wat is jullie mening hierover?

On 10/29/2021 at 9:32 PM, Riksgewijs said:

Even een vraagje. Zijn er goede zijkoffers? Dus die elke dag gebruikt kunnen worden? Of is een tupperware box beter? Wat is jullie mening hierover?

Zal een beetje afhankelijk zijn van wat je er allemaal in gaat stoppen...

Maar volgens mij bestaan er van GiVi zijkoffersets en tupperware boxs. Ik zelf heb op mijn TDM 900 de RVS adapterplaat voor tupperware boxs van hps motoren en daarboven

een SHAD 58X:

9e.20.a8.D1ShadTopcaseSH58XSchwarzCarbon

De meesten vinden m wel erg groot, maar ik vind het heel erg handig, hij is in 3 standen te verstellen zodat als wanner je weinig mee wilt nemen hij

behoorlijk plat is maar als je er 2 helmen in wilt stoppen zet je hem op z'n grootst en dan past dat makkelijk.

Ik vind het écht een uitkomst.

Onlangs voor nog geen 40 euro een Givi monorack met 41 liter Kappa topperkoffer en grondplaat gekocht op Marktplaats. Daar staat regelmatig wat te koop. Ruim voldoende voor woon-werkverkeer. En je bent niet zo breed als met zijkoffers.

856A81C1-57F1-4251-A27D-D3889E9A8295.jpeg

Riksgewijs, kleine reacties op je aanpassingen. Je extra verlichting zitten aan de buitenkant van je val beugels. Een val en je lampen zijn naar zijn grootje. Ik spreek uit ervaring helaas. Handkappen helpen absoluut niet om je handen warmer te houden. Ze beschermen goed. Rij veel door bos en ben er zeer blij mee. Handvat verwarming is het enige wat echt helpt. Ik rij eigenlijk altijd met een rugzak, en wel een boblbee. beschermd meteen je rug en niks geen zaken die permanent zijn. Omdat ik veel in het bos rij sta ik regelmatig en dan is een tanktas minder. Trouwens bij lange ritten en even tanken heb je dan altijd je kostbaarheden bij je als je afstapt om te betalen. En als je in het bos rij, moet je wel even wat grovere banden hebben. 

Succes

Groet

Dickie Dick

dickiedicktdm.jpg

Edited by DickieDick

• 3 weeks later...

Sorry voor de late reactie. Zit thuis ook met een verbouwing en had het veel te druk even om te kunnen antwoorden (niet alles gaat zoals gepland zeg maar) 

@DickieDickDat is dus precies wat ik bedoel. Ik rijd verhard door het bos op een 80km/uur weg. Heb dus daar een aantal keren van die kleine takjes met kastanjes enz op de handen gehad. Dat voel je dus echt wel. Ik wil betere handschoenen ook. Winter handschoenen. Ik heb dus nu zomer kleding en rijd daar nu dagelijks mee. Maar word wel wat koud zeg maar. De banden snap ik. Maar rijd eerst deze wel op. zijn nog vrij jong. Stof om over na te denken straks. 

Wat betreft de lampjes. Goed punt. Ga ik dus ook mee aan de slag. Eens kijken hoe deze beter geplaatst kunnen worden. 

@RBSen @Yammer900

Ik heb het advies opgevolgd en een set aangeschaft. Nu moet ik deze alleen nog plaatsen.