Ulympos Posted September 19, 2021 Share Posted September 19, 2021 Nu een paar ritjes gemaakt. Mij valt op dat oneffenheden in het wegdek behoorlijk hard worden doorgegeven. Nu kun je - behalve de veervoorspanning - niets aan de vering instellen. Dus geen ingaande en/of uitgaande demping instellen. Ik heb daarom al een comfortzadel gescoord. Dat zit wat hoger en dempt wat beter dan het zachte standaard zadel. Overigens staat de veervoorspanning op de drie na zachtste positie. Ik meen me te herinneren dat de TDM900A wat meer zitcomfort bood. Ja en om van mijn vorige motor - een FJR uit 2010 - maar niet te spreken. Ik was me bewust dat ik veel in comfort ging inleveren, maar gewichtsbesparing was mijn doel en natuurlijk de levendige Tracer700. Als ik wat centjes over heb, wil ik onderzoeken of progressieve voorvorkveren en een instelbare achterschokbreker een aanmerkelijke verbetering in comfort kunnen bieden. Waarschijnlijk laat ik me adviseren bij HK Suspension in Tiel of Hyperpro Service Center in Alphen a/d Rijn. Die hebben een goede reputatie maar zijn ook prijzig. Zijn er hier luitjes die de vering van hun Tracer700 hebben aangepast en ervaring hebben met bijvoorbeeld YSS schokbrekers of die van Hagon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter H Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Je hebt een bericht terug, we kunnen complete cardridges voor de voorvork leveren waardoor deze volledig instelbaar wordt. Daarnaast ook compleet instelbare achterschokbrekers. Helaas heeft Yamaha flink bezuinigd op de vering van deze motor, dit om de prijs concurrerend te houden. groet, Pieter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab3VD Posted October 1, 2021 Share Posted October 1, 2021 Pieter heeft inderdaad mooie en heel mooie spullen voor de vering van de Tracer 700. Ik heb zelf weinig te klagen over de vering. De wegligging is uitstekend, het comfort zou wat beter kunnen, de achterkant is wat hard afgeveerd. Het schijnt dat het vooral bij wat hogere belastingen wel een probleem wordt. Een vervangende achterschokbreker is me nou net even te duur om als experiment aan te schaffen. Dus als iemand ervaringen hiermee heeft ben ik ook heel benieuwd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulympos Posted October 1, 2021 Author Share Posted October 1, 2021 Ik kies voor een Hagon achterschokbreker en een setje progressieve voorvorkveren via HPS. Ik mik op montage het einde van deze maand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ab3VD Posted November 16, 2021 Share Posted November 16, 2021 Op 10/1/2021 om 8:57 PM zei Ulympos: Ik kies voor een Hagon achterschokbreker en een setje progressieve voorvorkveren via HPS. Ik mik op montage het einde van deze maand. En...hoe zijn de ervaringen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulympos Posted November 16, 2021 Author Share Posted November 16, 2021 (edited) Op 11/16/2021 om 7:56 PM zei Ab3VD: En...hoe zijn de ervaringen ? Nog niet Ab. Ik heb eerst in een grote servicebeurt en nieuwe voorband geïnvesteerd. Ook de ouwe lullensteun, verlenger voorspatbord en hugger zijn nu bevestigd. De vering wordt iets voor volgend jaar. Nog even een UPDATE: recent heb ik een servicebeurt laten uitvoeren en ook een nieuwe voorband laten monteren, een Dunlop RS3 SP-versie. Toen ontdekten we ook dat de versie van mijn huidige RS3 achterband niet geschikt is voor de Tracer700. Die er nu omligt is voor een sport-toer motor in de zware gewichtsklasse met een fors vermogen zoals de Yamaha FJR1300. Deze band heeft nl. een dubbele karkaslaag in de bandwangen (two pliers), daar waar de SP-uitvoering voor een lichtere motor als de Tracer700 een enkele laag heeft. Daardoor zijn de bandwangen van de band die nu om mijn achterwiel ligt te stug voor mijn motor en dus minder comfortabel. Ik heb daarom de bandenspanning van de geadviseerde 2.5 BAR verlaagd naar 2.3 BAR. Dit heeft merkbaar verbetering gebracht. Maar aanpassing van de vering door een Hagonset (schokbreker en voorveren) staat evengoed op m'n wensenlijstje voor volgend jaar. Edited November 26, 2021 by Ulympos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arwin Koens Posted December 3, 2021 Share Posted December 3, 2021 Ik heb onder mijn Tracer 900 YSS achterschokbreker en andere voorveren en olie. Doel was de te slappe vering aanpassen en daardoor weinig vertrouwen met insturen aan de voorzijde (sportieve rijstijl) en dat is gelukt. Super strak op 1 oor, wel wat minder comfort in vergelijking tdm 900, maar goed vertrouwen is belangrijker. Kun je bij hun speciaal op gewicht, rijstijl etc. bestellen YSS Schijndel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.