Jump to content

TDM 900 loopt slecht en valt vervolgens uit??

BasT
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw in de wondere wereld van het motorrijden en heb als eerste motor een tdm 900 kunnen bemachtigen. Helaas is het zo dat ik tot nu toe nog geen enkele rit heb kunnen maken zonder dat er wat aan de motor mankeert. Momenteel is hij bijna perfect maar na een tijdje rijden (100 km) begint hij af en toe slecht te lopen. Hij begint ontzettend te bokken en vervolgens als ik de koppeling in knijp om terug te schakelen voor het stoplicht valt hij uit.

Er is een "nieuw" tweede hands gaskleppenhuis in gekomen, Bones zijn vervangen, nieuwe injectoren etc. Ook heb ik na het uitvallen gecheckt of hij zuigt als ik de brandstoftank open doe, maar ook dit doet hij niet.

Is er iemand met de gouden tip?

Groetjes Bas

4 uur geleden zei harrrumpie:

De automatische choke die niet terug komt? als de motor warm wordt? 
Loopt de motor de 1e 100 km wel goed?

Dit had ik inderdaad al eerder gelezen en dit ben ik net gaan checken. Ik heb zo'n 50 a 60 km gereden en daarna de choke gecheckt. Hier was geen beweging in te krijgen. Wel had ik ondertussen al last van stotteren en is hij tijdens deze rit 3x uitgevallen.

• 1 month later...

Ondertussen alweer ruim een maand verder. Heb afgelopen week de motor uit elkaar gehad en de choke eraf gehaald, schoongemaakt en weer opnieuw geïnstalleerd. Echter de rit daarna naar huis gaf weer dezelfde problemen. Hij begint onrustig te lopen, gas aan/uit wordt heel extreem aan of uit en uiteindelijk klinkt de motor alsof hij verzuipt. Wanneer ik dan afrem voor een stoplicht en knijp de koppeling in, valt hij weer uit.

Zijn er nog andere oplossingen mogelijk? Anders overweeg ik toch om een keer langs te gaan bij HPS.

4 minuten geleden zei Yammer900:

Klinkt misschien ook alsof de ontsteking er de brui aan geeft, dat als de bobine(s) warm worden ze het slechter gaan doen

of zelfs het niet meer doen...

Dat zou vervelend zijn want die zijn een maand of 2 geleden nog nagekeken :(

Overigens, als ik gas geef dan gaat hij nog steeds als de brandweer.

Edited by BasT

5 uur geleden zei harrrumpie:

Als ie dan afslaat, kun je m daarna wel weer normaal starten?

Als ik hem gelijk opnieuw wil starten niet. Na het uit en weer aandraaien van het contact start hij zonder problemen

• 1 month later...

De motor is een aantal weken terug in Friesland geweest. Nadat ik hem weer had opgehaald had ik het idee dat ik een compleet andere motor mee naar huis had gekregen! Wat een genot om op zo'n mooie machine te mogen rijden! Heel erg bedankt!

• 2 weeks later...

Ik dacht dat ik hier al op had gereageerd. Maar de reactie is niet doorgekomen. Bobines vervangen, co waardes aangepast en luchtfilter afgedopt.

Ondertussen wel weer iets nieuws ontdekt. Bij een volle brandstoftank loopt hij als een zonnetje, wanneer de tank half leeg is begint het probleem weer van voor af aan. Echter, even tanken en er is niks meer aan de hand🤦

21 uur geleden zei Bertho:

Vacuum trekken van de tank?

Even kijken wat er gebeurd als het probleem zich voordoet en je de tankdop even open doet, of het dan weer weg is.

De eerst volgende keer dat ik rijd en dit probleem doet zich voor zal ik dit even testen.