Mattro Posted July 6 Share Posted July 6 kan het niet zo zijn dat je hyper's hebt waardoor er zo weinig uit je poten kwamen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 6 Author Share Posted July 6 (edited) Hypers als in hyperpro veren? Nee. Ik ga vandaag even rijden en merk dan snel genoeg of eea klopt of niet. De vork veert normaal/wat steviger vanwege de kleine luchtkamer maar die is nog steeds groot genoeg om de veerweg op te kunnen vangen. Had beter vooraf even kunnen meten natuurlijk. Maar ach.. indien toch niet goed dan is dat ook zo weer opgelost. Update; net gereden en voorvork is prima. Duikt minder bij remmen, ongetwijfeld door de kleinere luchtkamer, voelt steviger en doet verder prima wat ie moet doen. Edited July 6 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERICR Posted July 6 Share Posted July 6 Had je niet gelijk progressieve veren kunnen steken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 7 Author Share Posted July 7 Zitten er in maar dan van Hagon. Toen heeft er geen oliewissel plaatsgevonden, sterker nog.. ik heb er toen olie bij gedaan vanwege de slappe vering/demping... Het heeft er de schijn van dat er nog minder ingezeten heeft destijds. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 7 Author Share Posted July 7 En er is weer volsynth 5w30 ingegaan. Goed en goedkoop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 18 Author Share Posted July 18 (edited) Vandaag de ruimte tussen koplamp en kuip dicht gemaakt met een zelfklevend tochtstripje. Viel me op dat er in de regen (Frankrijk!) er water van de voorkant de kuip in kwam en dan dus ook bij de bedrading enzo en bij hoge snelheid (Duitsland) er een soort van fluittoon ontstond aan de voorkant. Mogelijk is dat nu opgelost. Edited July 18 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riksgewijs Posted July 21 Share Posted July 21 Mooi vakantie verhaal. En nat ook vooral. Lijkt mij ook wel gaaf om zoiets te gaan doen een keer. Welke ruimte heb je dicht gemaakt dan. Heb even zitten kijken maar zie nergens ruimte en heb van de week de stekkers bij mij los gemaakt ivm stotteren. Daar zag ik wel corrosie in zitten. Dus netjes schoon gemaakt. Maar wil dit wel voorkomen en die kieren zouden de oorzaak kunnen zijn. Ik rijd altijd in weer en wind met de motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 22 Author Share Posted July 22 Hoewel ik best veel met die nattigheid te maken heb gehad was dat nauwelijks op de motor het geval. De ruimte die ik bedoel is tussen de kuip en de koplamp-unit, aan de voorkant. Weet niet of dat bij de 850 ook het geval is want andere kuip enzo. Stekkers e.d. kan je waterdicht krijgen mbv vaseline (in de stekker). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riksgewijs Posted July 22 Share Posted July 22 Dat van vaseline weet ik. Deden wij ook met onze bromfietsen enzo. Maar dat is iets voor straks weer, voor de herfst zeg maar. Voor nu eerst maar een onderhoudsbeurt door specialisten voor mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 25 Author Share Posted July 25 Vandaag de brommert weer even getest onder, kennelijk, moeilijke omstandigheden zoals langzaam door de stad en kruipdoor/sluipdoor verkeer. Motor is na de co afstelling icm de iri bougies duidelijk beter/soepeler berijdbaar geworden. Kan eerder opschakelen en later terugschakelen wat beter past bij mijn rijstijl/voorkeuren. Ook geen problemen meer met wegrijden/koppelinghappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERICR Posted July 25 Share Posted July 25 Mss is dit nog iets? Zie echter geen foto's: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 26 Author Share Posted July 26 Ik ga dit ook eens bekijken ja. Luchtklep al gedaan, zal eens naar het schuim/luchtflow kijken en die sensor verplaatsen. Bedankt voor de tip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERICR Posted July 26 Share Posted July 26 40 minuten geleden zei jpio: Ik ga dit ook eens bekijken ja. Luchtklep al gedaan, zal eens naar het schuim/luchtflow kijken en die sensor verplaatsen. Bedankt voor de tip Plaatjes welkom 👌 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 26 Author Share Posted July 26 (edited) Als ik bezig ben denk ik niet zo aan het maken van plaatjes.. sorrie. Wat ik nu gedaan heb is de vacuumklok op het luchtfilterhuis verwijderd en het gat uiteraard dichtgemaakt waarbij de vrij beweegbare klep met dotje siliconenkit is vastgezet. Nu geen obstakels meer bij de luchtinlaat. Slangetje natuurlijk afgesloten. Hier en daar wat schuim onder de tank verwijderd zodat er meer lucht bij kan en verder ga ik met die weerstand van 6k aan de gang want heb (nog) geen zin om het luchtfilterhuis te verwijderen enzo. Eerst even zo'n weerstand halen. Weet nog niet of ik dat deze week al ga doen want heb nog een motorklusje deze week. Wordt vervolgd. Edited July 26 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERICR Posted July 27 Share Posted July 27 Ik volg, benieuwd wat het je brengt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 27 Author Share Posted July 27 (edited) Tot dusver alleen nog maar verbeteringen en die lijn wil ik uiteraard wel doortrekken Waarschijnlijk morgen weer even de testbaan op aka dijkjes, stadsverkeer en rijdende chicanes. Vandaag een cb1 van Honda weer lopend gemaakt maar die vergt nog wel wat afstelwerkzaamheden. Edited July 27 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERICR Posted July 27 Share Posted July 27 https://www.advrider.com/f/threads/tdm900-xtz1200-airfilter-upgrade.603151/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 27 Author Share Posted July 27 Ja kan ook. Hier is het echter niet zo stoffig en mooi lopen heeft de prioriteit niet zozeer meer vermogen. Wat ik me wel afgevraagd heb is waarom de inlaattrajecten verschillend zijn. Vanwege die klep en wervelingen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yammer900 Posted July 27 Share Posted July 27 Het enige wat ik weet dat een en ander geknutseld is ivm milieu eisen... Ik kan me nog iets voorstellen voor meer koppel onderin dat je het langere traject neemt ofzo (lang, lage frequentie, er is iets met luchtdrukpulsen etc theorie....) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 28 Author Share Posted July 28 (edited) uhuh is redelijk bekend bij me alleen doet elke cylinder hetzelfde... Bij de luchtfiltermod in australie levert yamaha wél 2 dezelfde lengtes, weliswaar voor de xtz1200 maar dan nog. Enniweej.. net wezen rijden en weet niet of er een verbetering is opgetreden door de aanpassingen; motor loopt gewoon soepel en zelfs in de 3e gang bij 2k wegtrekken geen geklapper of gehamer (meer). Weerstandje van 5.8K gehaald maar denk dat ik die ertussen ga zetten na de duitslandrit/treffen volgende week. Dat wordt zo'n 1200 km en wellicht dat er dan beter vergeleken kan worden. Kan ik meteen olie en filter vervangen wat dan ook wel tijd wordt. Het verwijderen van wat schuim onder de tank levert iets meer 'snork' geluid op en dat is juist wel leuk Edited July 28 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter H Posted July 29 Share Posted July 29 19 uur geleden zei jpio: uhuh is redelijk bekend bij me alleen doet elke cylinder hetzelfde... Bij de luchtfiltermod in australie levert yamaha wél 2 dezelfde lengtes, weliswaar voor de xtz1200 maar dan nog. Enniweej.. net wezen rijden en weet niet of er een verbetering is opgetreden door de aanpassingen; motor loopt gewoon soepel en zelfs in de 3e gang bij 2k wegtrekken geen geklapper of gehamer (meer). Weerstandje van 5.8K gehaald maar denk dat ik die ertussen ga zetten na de duitslandrit/treffen volgende week. Dat wordt zo'n 1200 km en wellicht dat er dan beter vergeleken kan worden. Kan ik meteen olie en filter vervangen wat dan ook wel tijd wordt. Het verwijderen van wat schuim onder de tank levert iets meer 'snork' geluid op en dat is juist wel leuk afgelopen week een TDM900 afgeleverd met afgedopte luchtfilterklep, irridium bougies, CO-waarde 20-20 en zuiver synchroon gesteld; vanaf de minirotonde in 3e versnelling, dus 1500-2000 omw, zo wegtrekken zonder protest uit de motor. Mooi rustig het gas opendraaien en vloeiend optrekken. Het kan dus wel zonder al te veel geknutsel.. Wel met standaard uitlaatdempers! dat maakt ook echt wel verschil in soepel lopen bij lagere toerentallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yammer900 Posted July 29 Share Posted July 29 1 hour ago, Pieter H said: afgelopen week een TDM900 afgeleverd met afgedopte luchtfilterklep, irridium bougies, CO-waarde 20-20 en zuiver synchroon gesteld; vanaf de minirotonde in 3e versnelling, dus 1500-2000 omw, zo wegtrekken zonder protest uit de motor. Mooi rustig het gas opendraaien en vloeiend optrekken. Het kan dus wel zonder al te veel geknutsel.. Wel met standaard uitlaatdempers! dat maakt ook echt wel verschil in soepel lopen bij lagere toerentallen. @Pieter H voor wat betreft dat synchroon stellen, ik las dat dat gedaan wordt met luchtschroeven i.p.v. de vlinderkleppen zelf synchroon te stellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted July 29 Author Share Posted July 29 Bedankt voor de reaktie en info @ Pieter Ook hier reed ik gisteren de woonwijk in en dacht dat de motor in de 2e gang stond zoals gebruikelijk. Het bleek echter de 3e gang te zijn... Zou me niets verbazen dat het weghalen van die vacuumklok ook een bijdrage geleverd heeft. Is immers een obstakel in de luchtaanvoer. Aan de voorkant van 'het obstakel' zat trouwens een zwart laagje troep. Maarja.. die zit er al een zo'n dikke 40k/vanaf 2006 in. Kortom.. de motor lijkt behoorlijk op weg te zijn naar de/een optimale afstelling als ik zo eea lees. Nu de duitse snelwegkm's afwachten qua verbruik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pieter H Posted July 29 Share Posted July 29 3 uur geleden zei Yammer900: @Pieter H voor wat betreft dat synchroon stellen, ik las dat dat gedaan wordt met luchtschroeven i.p.v. de vlinderkleppen zelf synchroon te stellen? ja, je stelt synchroon met de luchtschroef aan de rechterzijde. Links is je basis. mocht het zo scheef staan dat dat niet lukt, dan eerst de vlinderkleppen stellen om weer in het stelbereik te komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yammer900 Posted July 29 Share Posted July 29 Top! Morgen eens proberen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.