Jump to content

JPio's TDM

jpio
 Share

Recommended Posts

Mss wel maar nu niet meer in elk geval want heb alles schoongemaakt en elke zuiger ging bijzonder soepel heen en weer.

Hou het evengoed wel in de gaten de komende maanden.

Aan de schijf is verder niets te voelen of te zien.

De achterschijf heeft er wel last van gehad want die heeft nu meer oppervlakte..lol

Dat had ik bij aankoop al in de smiezen dat die metaal op metaal gelopen hadden/liepen en dus meteen eea vervangen.

• Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Weer terug in NL.

Ben in Auvergne weest en daar verschrikkelijk weer gezien én gehoord!. Zelf geen last van gehad maar alle gebouwen waren overstroomd en geholpen bij het verwijderen van het eea en het water uiteraard. Een stuk rijden aldaar maakte goed duidelijk hoe heftig het was geweest.Overigens érg mooi rijden daar maar door slechte weer wel dagen en km's verspeeld helaas.
Heb het record van de vroegste aankomst op de camping, 10 uur 's morgens.. want de dag ervoor, 35 km van mn doel ongedraaid ivm de muur van water, uit de lucht. Het leek toen en ook later wel midden-amerika met zn moessons. Was net op tijd op een andere camping om de tent op te zetten voordat het daar ook los ging. Het schampte de camping net an waar ook de overige kampeerders, 2 haha, ook wel blij mee waren. Daar verder geen last van gehad, en ook niet van 5 meiden van rond de 20 uit 5 verschillende landen, die totaal ontredderd kwamen aanlopen en onderdak zochten met alleen een slaapzak, 2 matjes en no money & phones. Was ihkv eea EU project for selfesteem oid. 5 dunne slaapzakken, 2 dunne matjes, geen eten want dat moesten ze zelf regelen bij winkeliers in de vorm van over-de-datumspul enzo.
Toch maar even geassisteerd met het eea waar ze erg blij mee waren. 'S morgens hartelijk afscheid genomen met wat geknuffel  en op pad voor de rit van 35 km
Ook nog even bij Isabelle en Jerome geweest en op Motocamp LaGrange gestaan want jura/vogezen/elzas/lux waren vanwege het weer niet toegankelijk. Die zware buiten trokken precies in de richting waar ik heen wilde..
Route aangepast en erg mooi gereden door de binnenlanden van de Champagnestreek en Fr. Ardennen.
Beslist geen straf en hele leuke ontmoetingen en situaties gehad onderweg.
Enniweej, nu even lokaal bij vrienden op bezoek, chillen, loungen whatever en daarna weer huiswaards want de 2 weken zijn zowat om.
Genoten en vrijwel geen nattigheid gehad onderweg en sturen wat met de nieuwe bandjes erg goed beviel net als de roffel van de 2-pitter. Totaal anders qua beleving maar daardoor zeker niet minder., in tegendeel. Dat sturen met de TDM zit wel goed nu. De grip van de RS4 in het nat en op teerstroken e.d. was erg goed/indrukwekkend, geen enkel 'momentje' meegemaakt en dat is wel eens anders geweest met de battlaxen in het verleden.
1 op 20/22 en onwennig dat er onderweg niet gesleuteld hoefde te worden aan wat dan ook muv het smeren van een ketting haha
Bij thuiskomst zo'n 3-4k gereden al met al en de brommert heeft een onderhoudsbeurt nodig want de 10k termijn is alweer bijna om.
Hoogzomer op de motor is niet mijn ding bij 30-35 grd daardoor tijd zat voor onderhoud en de volgende plannen voor najaar en winter.

Vroemvroem 8-)

Edited by jpio

Posted (edited)

Op weg naar La Chapelle gestrand op amper 40 km van de camping waar ik wilde uitkomen, een camping municipal van 9 euro. Hier kwamen de meiskes dus ook terecht.

IMG_20220623_202819.jpg

Nooit onder een boom gaan staan als het onweert (was wat verder weg) en lekker toch even gedaan want was de enige manier om snel en droog het tentje neer te ploffen.

IMG_20220623_203514.jpg

Edited by jpio

Posted (edited)

jawel maar de deksels niet.

Nog even snel een kopje koffie.

IMG_20220623_083433.jpg

et voila, na een allesverzengende rit om 10.00 op plek van bestemming :mrgreen:

IMG_20220624_115905.jpg

Meteen maar even onder de zij-onderkapping ivm de aankomende nattigheid/

IMG_20220624_120050.jpg

'S middag toch maar even de eigen vochtvoorraad aangervuld.

IMG_20220624_160845.jpg

Edited by jpio

Posted (edited)

TV alvast klaar gezet ivm de TT

IMG_20220626_093624.jpg

En toen begon het te regenen

IMG_20220626_145636.jpg

Drooggevallen beekje normaliter, nui 3 m diep en kolkend en razend.

IMG_20220627_073413.jpg

Edited by jpio

Posted (edited)

En toen stond de zaak en woonhuis blank. Tot 's avonds laat nog geholpen met het verwijderen van vele liters water maar helaas.

IMG_20220627_073713.jpg

'S morgens buitenontbijt want het was nog niet droog binnen.

IMG_20220627_081017.jpg

Droog? Dan riedn met dat spul en dan kom je zuks tegen.

IMG_20220627_141210.jpg

En dan weer genieten van Ingrid's dagelijkse kookkunsten.

IMG_20220627_194112.jpg

Edited by jpio

Posted (edited)

Dus de volgende dag ontbijten en pleitte.

IMG_20220628_082856.jpg

Onderweg nog even een hapje

IMG_20220628_130145.jpg

Na de nodige omleidingen ri. Reims veel en veel mooie binnendoor D-weggetjes toch nog gearriveerd op de gewenste plek.

IMG_20220629_205432.jpg

Edited by jpio

Posted (edited)

Zit/eetgedeelte aldaar was prima voor elkaar als je de enige kampeerder bent :honger:

IMG_20220629_175653.jpg

En ook hier weer prima kookkunsten maar nu van Anita

IMG_20220629_195605.jpg

'S avonds feeëriek verlicht.

IMG_20220629_224704.jpg

En de zithoek met houtkachel om na een ritje met op het eind 20 km zware regen toch alles droog te kunnen krijgen en verder te lezen in het boek "van hier tot Tokyo" welke in anderhalve dag uit was.. En meteen besteld voor in de eigen boekenkast thuis.

IMG_20220629_175648.jpg

Edited by jpio

Posted (edited)

Oja.. deze zag ik pas bij mn vertrek. Een omgebouwde gsxr 4 pitter.

IMG_20220629_205415.jpg

Verder geen foto's meer gemaakt, via allerhande D-wegen en flink sturend op weg naar Luik en naar Indenhof in Heerlen.

Nachtje gestaan in de herrie van het verkeer op 10m afstand.. nooit meer dus. Een echte cultuurschok zo ongeveer. Is voor mij zo'n beetje de slechtste motorcamping waar ik (ooit) gestaan heb. Voorzieningen zijn uitstekend maar de tentplek echt waardeloos, de slechtste plek op het terrein m.i.

Was de volgende dag al om half 9 weg. 

Om div. protesten en afsluitingen vóór te zijn op zondag alweer naar het noorden, na 7-nen uiteraard.

Edited by jpio

That's all folks.

Nu wachten op div spuillen om onderhoud te kunnen plegen.

Mss zelfs een voorvork demonteren grommm..

Waarom geen schroefjes meer onderin????

Mooi om te zien al die foto's en wel heftig die overstroming.

En D weggetjes zijn inderdaad de mooiste wegen.

Duurt alleen wel heel lang maar dat maakt niets uit.

Ooit in een ver en grijs verleden zo op een brommer naar de Provence en terug met een goede vriend van me.

Ergens in 1989 geloof ik. Ik op een Puch Monza en hij op een Suzuki AP50.

En dan met een Michelinkaart en gaan...

Alleen liep mijn brommer op de terugweg net onder Eindhoven finaal vast, bleek een gebroken krukas te zijn...

Posted (edited)

Voorpoten zijn eruit en manual zegt 507ml/poot en er komt net geen 400ml uit elke poot.

Mss toch wel goed dat ze gedemonteerd zijn en verklaart mss ook een beetje de klachten in het begin qua sturen/demping.

Stond nu op zn strakst, zowel demping als voorspanning, afgesteld door mij en ben benieuwd hoe dat gaat veranderen.

Poten even gespoeld met schone olie en nu maar eens gaan afvullen met 500 ml 5w-30 synth olie.

Dat is me wederom goed bevallen.

4 ringen zichtbaar nu om mee te beginnen.

Al met al een uurtje of 2 bezig geweest.

Edited by jpio

Alles weer in elkaar en klaar.

Beetje veren en schommelen levert nu al een behoorlijk voelbaar verschil op wat op zich niet onlogisch is.

Van de week maar weer eens op pad om eea goed af te stellen.

Het viel op zich mee maar toch.. waarom geen schroefjes?

Nu wachten op olie, filter en iridiumbougies.

Wil nu zelf wel eens ervaren of die nou zo goed zijn en daarna eens met de co waarden instelling aan de gang want vanwege het goede lopen nog niets mee gedaan.

Ben benieuwd.