robnieuw Posted April 28 Share Posted April 28 1 uur geleden zei jpio: WP is gereed WP ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted April 28 Author Share Posted April 28 (edited) nee, werkplaats Klaar voor de demontage. Edited April 30 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted April 29 Author Share Posted April 29 Versche ketting en tandwielen zitten erop. Kreeg het idee dat dit nog een originele kettingset was zo te zien aan het voortandwiel met 'wangen' of uiteraard al vervangen door wederom een originele set. Poeh.. was wel weer even wennen na al die kettingvrije motoren hiervoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted April 30 Author Share Posted April 30 Denkje dat je de ketting, op de bok, aardig los hebt staan, cm of 6-8, begint het zowat te loeien als je rijdt. Staat ie snaarstrak als je erop zit. Vreemd, maar goed het is zo bij deze motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yammer900 Posted April 30 Share Posted April 30 4 hours ago, jpio said: Denkje dat je de ketting, op de bok, aardig los hebt staan, cm of 6-8, begint het zowat te loeien als je rijdt. Staat ie snaarstrak als je erop zit. Vreemd, maar goed het is zo bij deze motor. Ik had het ook eerst, zeker na het nieuwe rubber eronder. Toen tegen de schuur laten leunen (niet op de bok dus) en toen gesteld op 5 cm speling... nu geen geloei/gezoem meer... hij moet dus echt zo los... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted April 30 Author Share Posted April 30 ja dat had ik idd al gelezen van je en dacht daar rekening mee te houden. Nóg te weinig kennelijk..lol Morgen maar even testrijden want dat kwam er niet meer van na de Diversionperikelen, die overigens opgelost zijn tot grote vreugde van de eigenaar. Diversion uit 95 met 28k op de klok, als nieuw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted May 3 Author Share Posted May 3 Weet niet of er een apart topic voor is en dan mss verplaatsen? Ik kwam dit tegen; https://www.cycleworld.com/story/blogs/ask-kevin/answering-readers-yamaha-five-valve-engines-and-chatter/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted May 18 Author Share Posted May 18 (edited) En weer terug van een 1000 bochten tour door de Be. en Lux. Ardennen. Tentje achterop en gaan. Mooi gereden, bandjes weer mooi rond, benz. verbruik gem. 1 op 20 met lekker bochtenwerk enzoo en prachtig weer. Geen vakantiedrukte dus kon de 2 pitter lekker uitmelken in de haarspeldbochten en elders. Is in die bochten anders rijden dan met een 4-pitter maar wende snel, volgens lokale matadoren Rond de 1300 km afgelegd (schatting want niet bijgehouden). Edited May 18 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted May 18 Author Share Posted May 18 Ook andere kettingafstelmethode bedacht; motor gewoon op de zijstandaard of bok en dan de ketting ri. achterbrug duwen, in het midden van de ketting uiteraard. 2-3cm ruimte tussen ketting en achterbrug; goed en rijden maar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted May 21 Author Share Posted May 21 (edited) Vandaag de positie van het stuur veranderd, ten goede bleek na de testrit Edited May 21 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yammer900 Posted May 21 Share Posted May 21 (edited) Omhoog gedraaid ofzo? Edited May 21 by Yammer900 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted May 21 Author Share Posted May 21 (edited) Nee naar beneden. Dat zorgt ervoor dat mijn schouders standaard beneden blijven ipv omhoog. En dat zorgt er bij mij voor dat ik meer met mijn lijf kan corrigeren ipv uit mijn armen/schouders/nek. Het helemaal vooraan zitten op het zadel is daarmee ook meteen opgelost. Mss volgende week naar Spanje en dan weet ik meer over hoe eea werkt op de lange afstand. Edited May 22 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted May 25 Author Share Posted May 25 (edited) Even een bakkie met gebak onderweg. Geen Spanje deze week want rijmaat gaat direkt in GB en Schotland toeren. En ik niet..lol. Massive Central lonkt Edited May 25 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris Posted May 25 Share Posted May 25 (edited) ziet er stoer uit in deze "legeruitvoering" je gaat zo te zien kamperen, veel plezier. Edited May 25 by chris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted May 25 Author Share Posted May 25 Die associatie werd en wordt wel vaker gemaakt maar er zit helemaal niets van een leger op..lol De kleur is olivedrab/camo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted June 9 Author Share Posted June 9 (edited) Het lijkt dan nu toch te gaan gebeuren; vers rubber om de velgen. Niet echt nodig, omg. 3mm achter 5 mm voor, maar wel wenselijk en meteen voor een jaar ofzo klaar. Ben erg benieuwd naar de evt. veranderingen mbt het huidige schoeisel t.a.v sturen en dan m.n. in het nat. Vandaag alvast achterwiel gedemonteerd om morgen herschoeid te worden. Zaterdag dan wellicht de voorkant. Klaar om km's te gaan maken ri zuiden. Edited June 10 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yammer900 Posted June 10 Share Posted June 10 En wat voor merk en type gaat erop? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted June 10 Author Share Posted June 10 (edited) Dunlop SPORTMAX ROADSMART IV. Zie nu net dat het profiel wel heel sterk overeen komt met de T31 battlax. Zal wel toeval zijn. Voorwiel eruit was wat lastiger; heb veel gereedschap maar geen 19mm imbusstift. Op een andere niet-destructieve manier toch los gekregen en morgen de versche voorband erom en dan beide inrijden. De vandaag geleverde schaarlift kwam erg goed van pas! Nu nog even zo'n stift scoren, kon weleens handig zijn om die te hebben. Edited June 10 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertho Posted June 10 Share Posted June 10 Een gewone bout (meen 12 mm) met 2 moeren er vast op gedraaid werkt ook om je voorwiel los te maken. Past ook makkelijk in je boordgereedschap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted June 10 Author Share Posted June 10 (edited) ja ik ken de truc maar had ik net ff niet liggen. Nu met een messing water/gasmoer los weten te krijgen. Edited June 10 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted June 11 Author Share Posted June 11 (edited) Voorbandje ligt erom en bij montage van de remklauwen zag ik dat 1 remblok zo goed als geen voering meer had. Bijna metaal op metaal isniegoenie dus maar meteen vervangen want ik had ze liggen. Duw ik de remcylinders terug floept er meteen 1 helemaal uit...+ een partij remolie. Ze gingen erg soepel dat wel maar zo soepel? Enniweej.. weer erin gezet en ontluchten daarna. Nu alles gaan inrijden. Edited June 12 by jpio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted June 13 Author Share Posted June 13 12mm bout en 2 moeren aan gereedschapsetje toegevoegd. Goeie tip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico Posted June 13 Share Posted June 13 4 uur geleden zei jpio: 12mm bout en 2 moeren aan gereedschapsetje toegevoegd. Goeie tip Verlengde moer of koppelmoet M12 kan ook. Is 28 mm "lang" en kost weinig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpio Posted June 13 Author Share Posted June 13 Is prima zo en nog voor minder dan weinig ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ERICR Posted June 14 Share Posted June 14 Op 6/11/2022 om 1:31 PM zei jpio: Voorbandje ligt erom en bij montage van de remklauwen zag ik dat 1 remblok zo goed als geen voering meer had. Bijna metaal op metaal isniegoenie dus maar meteen vervangen want ik had ze liggen. Duw ik de remcylinders terug floept er meteen 1 helemaal uit...+ een partij remolie. Ze gingen erg soepel dat wel maar zo soepel? Enniweej.. weer erin gezet en ontluchten daarna. Nu alles gaan inrijden. Blijft er niets hangen, als er maar 1 is afgesleten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.