Jump to content

JPio's TDM


jpio
 Share

Recommended Posts

  • Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Versche ketting en tandwielen zitten erop.

Kreeg het idee dat dit nog een originele kettingset was zo te zien aan het voortandwiel met 'wangen' of uiteraard al vervangen door wederom een originele set.

Poeh.. was wel weer even wennen na al die kettingvrije motoren hiervoor.

Link to comment
Share on other sites

Denkje dat je de ketting, op de bok, aardig los hebt staan, cm of 6-8, begint het zowat te loeien als je rijdt. 

Staat ie snaarstrak als je erop zit. Vreemd, maar goed het is zo bij deze motor.

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, jpio said:

Denkje dat je de ketting, op de bok, aardig los hebt staan, cm of 6-8, begint het zowat te loeien als je rijdt. 

Staat ie snaarstrak als je erop zit. Vreemd, maar goed het is zo bij deze motor.

 

 

Ik had het ook eerst, zeker na het nieuwe rubber eronder. Toen tegen de schuur laten leunen (niet op de bok dus) en toen gesteld op 5 cm speling... nu geen geloei/gezoem meer... hij moet dus echt zo los...

Link to comment
Share on other sites

ja dat had ik idd al gelezen van je en dacht daar rekening mee te houden. 

Nóg te weinig kennelijk..lol

Morgen maar even testrijden want dat kwam er niet meer van na de Diversionperikelen, die overigens opgelost zijn tot grote vreugde van de eigenaar.

Diversion uit 95 met 28k op de klok, als nieuw.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

En weer terug van een 1000 bochten tour door de Be. en Lux. Ardennen.

Tentje achterop en gaan.

Mooi gereden, bandjes weer mooi rond, benz. verbruik gem. 1 op 20 met lekker bochtenwerk enzoo en prachtig weer.

Geen vakantiedrukte dus kon de 2 pitter lekker uitmelken in de haarspeldbochten en elders.

Is in die bochten anders rijden dan met een 4-pitter maar wende snel, volgens lokale matadoren :mrgreen:

Rond de 1300 km afgelegd (schatting want niet bijgehouden).

 

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

Ook andere kettingafstelmethode bedacht; motor gewoon op de zijstandaard of bok en dan de ketting ri. achterbrug duwen, in het midden van de ketting uiteraard.

2-3cm ruimte tussen ketting en achterbrug; goed en rijden maar.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Nee naar beneden. 

Dat zorgt ervoor dat mijn schouders standaard beneden blijven ipv omhoog. En dat zorgt er bij mij voor dat ik meer met mijn lijf kan corrigeren ipv uit mijn armen/schouders/nek.

Het helemaal vooraan zitten op het zadel is daarmee ook meteen opgelost. 

Mss volgende week naar Spanje en dan weet ik meer over hoe eea werkt op de lange afstand.

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Even een bakkie met gebak onderweg.

Geen Spanje deze week want rijmaat gaat direkt in GB en Schotland toeren. En ik niet..lol.

Massive Central lonkt :mrgreen:

 

131154.jpg.0c2a33b155a103b36fc6b3bb018d7537.jpg

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Het lijkt dan nu toch te gaan gebeuren; vers rubber om de velgen.

Niet echt nodig, omg. 3mm achter 5 mm voor, maar wel wenselijk en meteen voor een jaar ofzo klaar.

Ben erg benieuwd naar de evt. veranderingen mbt het huidige schoeisel t.a.v sturen en dan m.n. in het nat.

Vandaag alvast achterwiel gedemonteerd om morgen herschoeid te worden.

Zaterdag dan wellicht de voorkant.

Klaar om km's te gaan maken ri zuiden.

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dunlop SPORTMAX ROADSMART IV.

Zie nu net dat het profiel wel heel sterk overeen komt met de T31 battlax.

Zal wel toeval zijn.

 

Voorwiel eruit was wat lastiger; heb veel gereedschap maar geen 19mm imbusstift. Op een andere niet-destructieve manier toch los gekregen en morgen de versche voorband erom en dan beide inrijden.

De vandaag geleverde schaarlift kwam erg goed van pas!

Nu nog even zo'n stift scoren, kon weleens handig zijn om die te hebben.

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Voorbandje ligt erom en bij montage van de remklauwen zag ik dat 1 remblok zo goed als geen voering meer had.

P1020723.thumb.JPG.b253658f900026d08c6d080b80f6a6c7.JPG

Bijna metaal op metaal isniegoenie dus maar meteen vervangen want ik had ze liggen. 

Duw ik de remcylinders terug floept er meteen 1 helemaal uit...+ een partij remolie.

Ze gingen erg soepel dat wel maar zo soepel?

Enniweej.. weer erin gezet en ontluchten daarna.

Nu alles gaan inrijden.

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

Op 6/11/2022 om 1:31 PM zei jpio:

Voorbandje ligt erom en bij montage van de remklauwen zag ik dat 1 remblok zo goed als geen voering meer had.

P1020723.thumb.JPG.b253658f900026d08c6d080b80f6a6c7.JPG

Bijna metaal op metaal isniegoenie dus maar meteen vervangen want ik had ze liggen. 

Duw ik de remcylinders terug floept er meteen 1 helemaal uit...+ een partij remolie.

Ze gingen erg soepel dat wel maar zo soepel?

Enniweej.. weer erin gezet en ontluchten daarna.

Nu alles gaan inrijden.

Blijft er niets hangen, als er maar 1 is afgesleten? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information