Jump to content

JPio's TDM

jpio
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Vandaag de co waarde van c1 eens verhoogd van 20 naar 22 terwijl c2 op 24 bleef.

Na de rit weer terug gezet naar 20 want kreeg het idee dat eer een soort van na-ijl effekt ontstond bij gas terug, de motor lminder soepel leek te lopen en bij konstante snelheid onrustiger was. 

Mss had ik ook wel een beetje een offday want kon me nauwelijks voorstellen dat 2 punten zo'n effekt zou kunnen hebben.

Net weer gereden met de nieuwe, dus oude, instelling en probleem is voorbij.

Bizar.

Edited by jpio

• Replies 234
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daar heb ik totaal geen last van, tenminste voor zover mij bekend natuurlijk want rij pas 1 jaar TDM.

Vandaag, per ongeluk, vanaf 1800 tpm in de vier zonder gebok vanuit een langzame bocht. 

Dacht dat de 3e gang erin stond want dat is geen probleem meer vanaf dat toerental.. en uiteraard met beleid gas gegeven. 

Het kan maar blijf dat niet doen want lijkt me niet goed voor blok enzo.

He jpio, las net dat je hagon veren hebt. Ben je hier tevreden over? Ik heb ze ook maar om nu te zeggen dat het veel beter is dan oem durf ik niet. Het 1.5 cm doorsteken van de poten daarintegen wel dit resulteerde in een veel strakker sturende motor

Posted (edited)

Hoi Sjouke,

jahoor op het moment wel. 

Ik heb de poten juist niet doorgestoken en vind evengoed dat de motor strak stuurt, ook met koffers en bagage.

Nu ben ik heel lang een soort van chopperrijder geweest, wellicht dat het voor mij strak sturen is en voor een ander juist niet. Heb de veervoorspanning ook hoog staan en in dat opzicht staat de vork dan relatief behoorlijk onderuit.

Ik hou van doorrijden en veel bochtenwerk met tempo maar een scheurneus ben ik niet (meer). 

Dat is wel geweest.:D

Mijn zitpositie is dan ook rechtop/relaxed en niet voorover leunend. Heerlijk :mrgreen:

Edited by jpio

In het begin was ook ik niet tevreden met de Hagons maar het bleek om een valse start te gaan; er zat veels te weinig olie in de vorkpoten. Nu zit de juiste hoeveelheid erin met de olie die ik er graag in heb en eea werkt nu prima.

Comfortabel en stevig bij remmen e.d. 

Dit weekend de autobahntest; eerste stuk tot achter Dortmund, tussendoor even op koffiebezoek én tanken in Rees en achter D. verder binnendoor ri Siegen e.o. voor een treffen.

Terugweg via Keulen en Heerlen, daar nog wat aktiviteiten ontplooien en dan op een avond weer naar het noorden. 1200-1500 km schat ik met ook nog lokaal een stukje rijden. 

Vroemvroem.

Edited by jpio