Jump to content

JPio's TDM


jpio
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Vandaag de co waarde van c1 eens verhoogd van 20 naar 22 terwijl c2 op 24 bleef.

Na de rit weer terug gezet naar 20 want kreeg het idee dat eer een soort van na-ijl effekt ontstond bij gas terug, de motor lminder soepel leek te lopen en bij konstante snelheid onrustiger was. 

Mss had ik ook wel een beetje een offday want kon me nauwelijks voorstellen dat 2 punten zo'n effekt zou kunnen hebben.

Net weer gereden met de nieuwe, dus oude, instelling en probleem is voorbij.

Bizar.

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 257
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daar heb ik totaal geen last van, tenminste voor zover mij bekend natuurlijk want rij pas 1 jaar TDM.

Vandaag, per ongeluk, vanaf 1800 tpm in de vier zonder gebok vanuit een langzame bocht. 

Dacht dat de 3e gang erin stond want dat is geen probleem meer vanaf dat toerental.. en uiteraard met beleid gas gegeven. 

Het kan maar blijf dat niet doen want lijkt me niet goed voor blok enzo.

 

 

Link to comment
Share on other sites

He jpio, las net dat je hagon veren hebt. Ben je hier tevreden over? Ik heb ze ook maar om nu te zeggen dat het veel beter is dan oem durf ik niet. Het 1.5 cm doorsteken van de poten daarintegen wel dit resulteerde in een veel strakker sturende motor

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Hoi Sjouke,

 

jahoor op het moment wel. 

Ik heb de poten juist niet doorgestoken en vind evengoed dat de motor strak stuurt, ook met koffers en bagage.

Nu ben ik heel lang een soort van chopperrijder geweest, wellicht dat het voor mij strak sturen is en voor een ander juist niet. Heb de veervoorspanning ook hoog staan en in dat opzicht staat de vork dan relatief behoorlijk onderuit.

Ik hou van doorrijden en veel bochtenwerk met tempo maar een scheurneus ben ik niet (meer). 

Dat is wel geweest.:D

 

Mijn zitpositie is dan ook rechtop/relaxed en niet voorover leunend. Heerlijk :mrgreen:

 

 

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

In het begin was ook ik niet tevreden met de Hagons maar het bleek om een valse start te gaan; er zat veels te weinig olie in de vorkpoten. Nu zit de juiste hoeveelheid erin met de olie die ik er graag in heb en eea werkt nu prima.

Comfortabel en stevig bij remmen e.d. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Dit weekend de autobahntest; eerste stuk tot achter Dortmund, tussendoor even op koffiebezoek én tanken in Rees en achter D. verder binnendoor ri Siegen e.o. voor een treffen.

Terugweg via Keulen en Heerlen, daar nog wat aktiviteiten ontplooien en dan op een avond weer naar het noorden. 1200-1500 km schat ik met ook nog lokaal een stukje rijden. 

Vroemvroem.

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Zooo.. weer terug met 1300 extra km's.

Mooi weer, goed gezelschap, mooie omgeving enz.

Verbruik gem. rond de 1 op 20 ook met aardig wat snelweg, 120-150km/h, en vaak lichte rugwind overigens wat prettig is.

Spannend momentje was een landbouwcombine die met zn banden zowat een meter op mijn weghelft zat, in een blinde bocht want bosrijke/ bochtige omgeving en uiteraard tegemoetkomend.

Was blij met de remmen en bestuurbaarheid!

Mooie en leuke trip en nu tijd voor verse olie en filter.

 

Het verwijderen van wat stukken schuim onder de tank leverde trouwens hele mooie 'snork' geluiden op en ik had echt wel het idee dat de motor na de aanpassingen beter en prettiger loopt.

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

Hehe  weer een 2 uurs klusje achter de rug; olie en filter.

Onderkuip + beugel moest er ook af en toen bleek dat die maar met 1 boutje vast zat en de 2e nog slechts met een paar draadwindingen.

Voorlopig weer klaar voor 10k.

Olieverbruik over de afgelopen 10k; niet meetbaar.

Link to comment
Share on other sites

Toch wel ietwat ja.:mrgreen:

Je moet altijd maar afwachten wat de vorige monteurs/sleutelaars gedaan hebben.

Bij de voorvork zat er bijv. veels te weinig olie in en onderframe van onderkuip zat slechts met 1 boutje vast.

Peanuts in dit geval. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Vandaag de ketting eens bijgesteld. Had het idee dat eea begon te  klapperen in de bergen.

Heb het nu 3x los gehad, vanwege de voor mij onnatuurlijke hoeveelheid speling wat deze ketting kennelijk nodig heeft.

Zoveel speling en nog gieren tijdens het rijden dus nóg maar weer losser gezet.

Blijft toch een vreemde handeling bij deze motor, zoveel speling als de ketting nodig heeft door de offset van de draaipunten.

 

 

 

 

Edited by jpio
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information