Jump to content

Benzine lekkage carburateur

Recommended Posts

Hoi allen

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een Tdm 4tx. Mijn inlaatrubbers moesten vervangen worden maar nu Ik deze vervangen heb lekt er flink benzine. Het komt uit een aansluiting achter de benzine toevoer maar heb hier niets afgehaald en kan ook niets vinden wat ik er op kan aansluiten. Op de foto’s heb ik de aansluiting aangewezen met een gele kabelbinder zelf heb ik het vermoeden dat dit afgedopt heeft gezeten maar dat de afdichting weg is, ik kwam er pas achter naar een test rit van zo’n 20 min hij rijd verder prima 

2C625A0E-F311-4CD2-82BF-CDB977A54D04.jpeg

49139A60-E551-4909-81B6-ECAA10BE2A3A.jpeg

Edited by Kummeling

Da's de beluchting. Die is goed zo. Moet open zijn. Waarom daar peut uit komt weet ik niet. Vaak dicht een vlotter naald niet meer goed af bij lekkage. Je kunt proberen of een paar tikken tegen de vlotter kamer helpen om de naalden even te laten schrikken en ze zo weer te "resetten". Zou kunnen omdat je de carbs van de inlaten hebt geplopt en dat daar het geschud niet meer lekker afdichten. 

Als dat het niet op lost, controleer dan de vlotter niveaus, volgens werkplaatshandboek met een/twee slangetjes. Let er op dat de motor rechtop staat, en de motor loopt als je het niveau afleest. Daarna kun je de motor uitzetten, en checken of het niveau dan niet onverhoopt verder oploopt.

Zie ook hier:

https://litetek.co/Guide_Mikuni_BDST_Fuel_Level.html

Edited by MipeTDM
laatste zin