Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo mede tdm trx rijders

vorig jaar een TDM850 aangeschaft wat n heerlijke motor om te rijden

op naar vele kilometers

Aangepast ; donker voorruit handkappen sportdemper navigatie opgebouwd 

 

hiervoor een gsx750f gereden en een moto guzzi

C5F05D94-50C9-468D-A8BD-D5EB29501832.jpeg

Edited by Martin75
Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Martin75 said:

Dank je

Er zit een Dominator uitlaat op met vervangende tussenpijp 

Het is een 2in 1 Demper mooie sound

 

Cool, ben benieuwd hoe de afzonderlijke pijpen bij elkaar komen. Ik heb een TDM 900  met een 2 in 1 systeem en een takkoni demper maar dat loopt een beetje vreemd. 1 van de 2 pijpen wordt naar de andere tussen pijp omgeleid en komt daar haaks op aan.

Link to post
Share on other sites
9 uur geleden zei Yammer900:

Cool, ben benieuwd hoe de afzonderlijke pijpen bij elkaar komen. Ik heb een TDM 900  met een 2 in 1 systeem en een takkoni demper maar dat loopt een beetje vreemd. 1 van de 2 pijpen wordt naar de andere tussen pijp omgeleid en komt daar haaks op aan.

Die van Martin is een 850 en jij hebt een 900. Die hebben een compleet ander uitlaat verloop. Een 850 heeft standaard 2 in 1 voorbochten en vanuit daar ga je met een linkpijp naar 1 einddemper of met een Y stuk naar 2 dempers. Bij een 900 zijn je voorbochten 2 in 2 dus is je linkpijp dan een knutselstukje om van 2 naar 1 te kunnen gaan. Een enkele demper voor een 900 is dan ook vrij zeldzaam. Het is bijna altijd een set van 2 dempers omdat dat gewoon beter aansluit op de voorbochten. 

De meeste TDM puristen hebben daarnaast ook een duidelijke voorkeur om het mooi symmetrisch te houden met 2 dempers.

Link to post
Share on other sites

Ik wilde eigenlijk de downpipes zo knutselen dat de waar de pijpen net weer uit elkaar gaan lopen de linkerkant naar de rechterkant laten lopen,

Met wat las, buig, snij werk zou zoiets voor elkaar te moeten krijgen zijn.

De 2 in 1 set die er bij mijn tdm 900 op zit zit inderdaad met een apart pijpenspul van de linkerzijde naar de rechterzijde.

Weet iemand of er eigenlijk ook downpipes met (iets) grotere diameter zijn? En zou dat nog iets van vermogenswinst opleveren?

Link to post
Share on other sites

Pieter levert dacht ik dikkere voorbochten voor een 900. Als je dat tenminste met downpipes bedoelt. Da's dan wel een vervanging van de originele bochten. Dus ook die zou je dan moeten verbouwen naar een 2 in 1. Waarom wil je dan perse een enkele demper?

Link to post
Share on other sites
Op 5/2/2021 om 11:25 PM zei Yammer900:

Cool, ben benieuwd hoe de afzonderlijke pijpen bij elkaar komen. Ik heb een TDM 900  met een 2 in 1 systeem en een takkoni demper maar dat loopt een beetje vreemd. 1 van de 2 pijpen wordt naar de andere tussen pijp omgeleid en komt daar haaks op aan.

Kijk maar even bij mijn advertentie in Motormarkt, daar staat een 2-1 uitlaat voor TDM900 met aangepaste voorbochten.

De haakse aansluiting van jou voorbochten geeft extra weerstand door wervelingen in de uitlaat.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information