Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo mede tdm trx rijders

vorig jaar een TDM850 aangeschaft wat n heerlijke motor om te rijden

op naar vele kilometers

Aangepast ; donker voorruit handkappen sportdemper navigatie opgebouwd 

hiervoor een gsx750f gereden en een moto guzzi

C5F05D94-50C9-468D-A8BD-D5EB29501832.jpeg

Edited by Martin75
9 hours ago, Martin75 said:

Dank je

Er zit een Dominator uitlaat op met vervangende tussenpijp 

Het is een 2in 1 Demper mooie sound

Cool, ben benieuwd hoe de afzonderlijke pijpen bij elkaar komen. Ik heb een TDM 900  met een 2 in 1 systeem en een takkoni demper maar dat loopt een beetje vreemd. 1 van de 2 pijpen wordt naar de andere tussen pijp omgeleid en komt daar haaks op aan.

9 uur geleden zei Yammer900:

Cool, ben benieuwd hoe de afzonderlijke pijpen bij elkaar komen. Ik heb een TDM 900  met een 2 in 1 systeem en een takkoni demper maar dat loopt een beetje vreemd. 1 van de 2 pijpen wordt naar de andere tussen pijp omgeleid en komt daar haaks op aan.

Die van Martin is een 850 en jij hebt een 900. Die hebben een compleet ander uitlaat verloop. Een 850 heeft standaard 2 in 1 voorbochten en vanuit daar ga je met een linkpijp naar 1 einddemper of met een Y stuk naar 2 dempers. Bij een 900 zijn je voorbochten 2 in 2 dus is je linkpijp dan een knutselstukje om van 2 naar 1 te kunnen gaan. Een enkele demper voor een 900 is dan ook vrij zeldzaam. Het is bijna altijd een set van 2 dempers omdat dat gewoon beter aansluit op de voorbochten. 

De meeste TDM puristen hebben daarnaast ook een duidelijke voorkeur om het mooi symmetrisch te houden met 2 dempers.

Ik wilde eigenlijk de downpipes zo knutselen dat de waar de pijpen net weer uit elkaar gaan lopen de linkerkant naar de rechterkant laten lopen,

Met wat las, buig, snij werk zou zoiets voor elkaar te moeten krijgen zijn.

De 2 in 1 set die er bij mijn tdm 900 op zit zit inderdaad met een apart pijpenspul van de linkerzijde naar de rechterzijde.

Weet iemand of er eigenlijk ook downpipes met (iets) grotere diameter zijn? En zou dat nog iets van vermogenswinst opleveren?

Pieter levert dacht ik dikkere voorbochten voor een 900. Als je dat tenminste met downpipes bedoelt. Da's dan wel een vervanging van de originele bochten. Dus ook die zou je dan moeten verbouwen naar een 2 in 1. Waarom wil je dan perse een enkele demper?

Op 5/2/2021 om 11:25 PM zei Yammer900:

Kijk maar even bij mijn advertentie in Motormarkt, daar staat een 2-1 uitlaat voor TDM900 met aangepaste voorbochten.

De haakse aansluiting van jou voorbochten geeft extra weerstand door wervelingen in de uitlaat.