Jump to content

snel herkennen model 2017 Tracer 900

Recommended Posts

Beste lui, hoe herken ik in een oogopslag het nieuwe 2017 model en dat ik niet te maken heb met het voorgaande model wat in 2017 op kenteken is gezet.

UPDATE 1: ik denk dat ik een fout maak. Nieuwer model is van 2018. Correct me if I'm wrong...

UPDATE 2: of kwam in 2017 wel het nieuwe model met verscheidene technische verbeteringen en daarvan in 2018 de GT-uitvoering? Ik hoef niet persé de GT-uitvoering.

Edited by Ulympos

Het 2018(2017?) model heeft t.o.v. het 2016 model

Euro 4 regelgeving (zijreflectoren enzo)

Anti hop koppeling (slipkoppeling?)

Tractiecontrole (TCS) meer opties

Kleuren Yamaha Blue, Tech Black, Mountain Green

Bron: mt09 forum unterschied modell 2016-2017

Groet, Coos

P.S. Ga je er een kopen?

Edited by jacobus cookie
Posted (edited)
12 uur geleden zei jacobus cookie:

knip... Coos schreef o.a. "P.S. Ga je er een kopen?"

Ik word wat ouder (67) en m'n mooie FJR is looiig, vooral aan de hand vanwege het hogere zwaartepunt. Een beer van een motor en van alle gemakken voorzien. Ik kijk naar een alternatief en kom toch weer bij Yamaha. Afwerking, betrouwbaarheid en de looks. Ik heb al twee keer een TDM 900 gehad. Fijne motor, maar miste net wat vermogen (dat is persoonlijk). Als een TDM 900 100pk had gehad was ik helemaal heppie-de-peppie. De 6e versnelling komt pas in z'n kracht boven de 5500 RPM. Misschien dat een twee tandjes groter achtertandwiel dat 'probleem' zou kunnen tackelen.
Dan een Tracer 900. Een paar jaar terug een proefrit gemaakt. Dat kon me niet 1-2-3 bekoren. Ik vond het net een brommer (wil niet oneerbiedig zijn). Bovendien had ik het idee meer boven op de motor te zitten i.p.v. met wat meer bescherming achter de tank zoals mijn FJR of een TDM 900. Wel een goed ding die Tracer, maar werd niet enthousiast, geen WOW moment, zoals op een FJR of een TDM 900. M'n verstand zegt dat ik de Tracer een 2e kans moet geven en een langere proefrit maken. Of eentje huren voor een dag. De reviews van een Tracer 900 zijn echt heel goed en het veel lagere gewicht erg aantrekkelijk. Aan de andere kant t.o.v. van een FJR minder rijwindbescherming en met natweer veel meer spatvervuiling.

Maar ja, bij het kiezen van een motor is emotie heel erg bepalend.... Herken je dat? 😁

Edited by Ulympos

Tja hoe herken je dat.  Het blijft uiteraard een persoonlijke keuze waarbij iedereen weer anders zal beslissen. Als je van een Fjr af komt dan doe je , qua comfort en luxe, toch n stapje terug.  Maar dat gewicht he.

Heb zelf ook verschillende TDM’s gehad, geweldige DIKKE 2 cilinder! En mits een beetje gemodificeerd ( vering , en motorisch) een geweldige gooi en smijt fiets.   Nu rij ik op , inmiddels , mn 2e tracer900 van 2020. Dat is, moet ik zeggen ( ben uiteraard bevooroordeeld) wel een sterk verbeterde versie dan die van 2015 ( de oer Tracer) en heeft meer extra’s

en is standaard ak voorzien van betere vering,zadel, wegligging, rechtuitstabiliteit en scherp in het bochtenwerk. Dus die zou je eens moeten proefrijden.

verder zijn er natuurlijk meer merken die ook motoren maken🤣

maar daar hebben we het hier niet over😂😂😂

• 1 month later...

2018 model heeft langere achterbrug, scheelt 6 cm, om hem stabieler en rustiger sturend te maken te maken, naast bovengenoemde aanpassingen.

Verder zou ik een veringsupgrade aanraden, std is het niet veel. Ik heb YSS upgrade gedaan, andere schokbreker en voorveren speciaal op gewicht.

= betaalbaar 369 + 109 +115 (Schokbreker + voorveren + inbouw voorveren met olie en keerringen).

Dan ken je hem niet meer terug!