Jump to content

Postema modificatie

Recommended Posts

Ik ben momenteel bezig om de emulsie buizen en gasnaalden te vervangen en ik wil daarbij gelijk de bekende postema modificatie uitvoeren.  Echter is het mij nog niet helemaal duidelijk of ik hiervoor de bestaande witte ring moet gebruiken of ergens een nieuw wit ringetje vandaan moet toveren?

Kan iemand mij hierbij helpen?

image.png.54fd855288009575328df3bd6df8718e.png

Op plaatje 2 zie je het als een extra ringetje met platte kant onder het bestaande ringetje. De dikte van dat ringetje moet je dus afstemmen op de diepte van het "afstapje" in de gasschuif.

• 2 weeks later...

Zojuist alles weer op de motor gezet echter lijkt het nu alsof er een soort van water druppelt uit de uitlaat. Ik bedoel dan niet uit de lasers maar  waar de lasers vast zitten aan de uitlaat/downpipe? 

Na het uitzetten komt er ook nog een soort van rook uit de uitlaat (wit / doorzichtig).

iemand een idee wat dit kan zijn?

(ps de druppels ruiken niet naar benzine of olie, vandaar mijn gedachte aan water?)

5 minuten geleden zei DaniR:

Zojuist alles weer op de motor gezet echter lijkt het nu alsof er een soort van water druppelt uit de uitlaat. Ik bedoel dan niet uit de lasers maar  waar de lasers vast zitten aan de uitlaat/downpipe? 

Na het uitzetten komt er ook nog een soort van rook uit de uitlaat (wit / doorzichtig).

iemand een idee wat dit kan zijn?

(ps de druppels ruiken niet naar benzine of olie, vandaar mijn gedachte aan water?)

Lijkt mij condenswater te zijn.

kan geen kwaad

• 2 weeks later...
Op 3/14/2021 om 5:16 PM zei harrrumpie:

Lijkt mij condenswater te zijn.

kan geen kwaad

Thanks! Het was idd water. 

De motor loopt nu als een zonnetje! Wel even aan klote met de luchtschroef(?). Uiteindelijk maar elke keer even carb loshalen. Veel werk, maar toch makkelijker dan priegelen.

Volgende stap is een afr meter of een keer even af laten stellen op de dyno.

15 uur geleden zei DaniR:

Heb nog een K&N filter liggen voor een TRX...... Is ook een stap.....

22 minuten geleden zei appie26:

Heb nog een K&N filter liggen voor een TRX...... Is ook een stap.....

Thanks voor het aanbod!

Echter heb ik al K&N filter in de box zitten.

Het is meer dat ik nu sproeier 148 erin heb zitten omdat het eenmaal op het briefje van  dynojet staat. Icm de standaard tdm850 map van ignitech trekt de trx nu als een malle door, echter heb ik het idee dat het bij minder toeren iets te rijk staat. (Ik ruik lichtjes de geur benzine)

En daarom meten is weten 😉

16 uur geleden zei DaniR:

Thanks! Het was idd water. 

De motor loopt nu als een zonnetje! Wel even aan klote met de luchtschroef(?). Uiteindelijk maar elke keer even carb loshalen. Veel werk, maar toch makkelijker dan priegelen.

Bij de racer heb ik een afr meter in de uitlaat gebouwd. Display naast de teller in de kuip. Zo kon ik ook zien wat het effect van de airbox was. Erg leerzaam ook!

2 uur geleden zei Pieter H:

Bij de racer heb ik een afr meter in de uitlaat gebouwd. Display naast de teller in de kuip. Zo kon ik ook zien wat het effect van de airbox was. Erg leerzaam ook!

Cool!!

waar heb jij de lambdasonde in de uitlaat geplaatst? En gebruik je er 1 of 2 (beide uitlaten 1 lambdasonde)

13 uur geleden zei DaniR:

Cool!!

waar heb jij de lambdasonde in de uitlaat geplaatst? En gebruik je er 1 of 2 (beide uitlaten 1 lambdasonde)

Wij hebben er een 2-1-2 uitlaat op, in het balansdeel de sonde plaatsen, dan meet hij over beide cilinders.

op de foto kun je hem wel zien.

33623579_1648796641882281_2847977566843699200_o.jpg

3 hours ago, Pieter H said:

Wij hebben er een 2-1-2 uitlaat op, in het balansdeel de sonde plaatsen, dan meet hij over beide cilinders.

op de foto kun je hem wel zien.

33623579_1648796641882281_2847977566843699200_o.jpg

Schitterende motor!! Benieuwd hoe die klinkt ...