Harry1981 Posted Monday at 08:56 PM Share Posted Monday at 08:56 PM Beste TDM rijders! De TDM is weer uit de winterstalling, de eerste paar honderd kilometers zitten er weer op. Echter sinds de TDM is ontwaakt hoor ik een irritant tikkend geluid, zowel stationair alsmede laag in de toeren is het geluid hoorbaar. Ga je hoger in de toeren dan is het weg, het is vooral irritant. Vlak voor de winter nog een oliewissel gehad, heeft nu 29.000km op de teller staan. Ik heb wel wat gelezen over een lekkende uitlaat flens, verder vind ik weinig spannends eerlijk gezegd. Quote Link to post Share on other sites
Pieter H Posted Tuesday at 05:24 AM Share Posted Tuesday at 05:24 AM Tikkende distributie spanner? Wat voor TDM betreft het? Een 850 of een 900? En welk bouwjaar? Quote Link to post Share on other sites
Harry1981 Posted Tuesday at 06:45 AM Author Share Posted Tuesday at 06:45 AM Betreft een TDM 850 uit 1997, geluid is moeilijk te plaatsen. Je hoort het bij stationair draaien en bij lage toeren, zodra je snelheid maakt is het geluid weg. Quote Link to post Share on other sites
Pieter H Posted Tuesday at 08:22 AM Share Posted Tuesday at 08:22 AM Het kan zijn dat de spanner een klikje verder moet. Soms hangt hij daar wat tegenaan.. Kan spontaan opeens over zijn. Of even de bout en veer er uit halen en de spanner een klikje verder duwen. Quote Link to post Share on other sites
Harry1981 Posted Tuesday at 08:56 AM Author Share Posted Tuesday at 08:56 AM Dank Pieter, ik wacht het even af. Goed te horen dat het niets ernstigs is 👍 Quote Link to post Share on other sites
Pieter H Posted Tuesday at 08:57 PM Share Posted Tuesday at 08:57 PM 12 uur geleden zei Harry1981: Dank Pieter, ik wacht het even af. Goed te horen dat het niets ernstigs is 👍 Ho ho.. ik heb het geluid niet zelf gehoord, ik ga op jou beschrijving af... Quote Link to post Share on other sites
Harry1981 Posted Tuesday at 09:29 PM Author Share Posted Tuesday at 09:29 PM Haha nee klopt, het is enkel opgevat als goede feedback! Ik houd men nergens verantwoord voor 👍 Quote Link to post Share on other sites
robnieuw Posted Wednesday at 06:06 PM Share Posted Wednesday at 06:06 PM (edited) uitlaat lekte langs gescheurde flens. Vloeitje voor de flens en je zag m wapperen. Edited Wednesday at 06:07 PM by robnieuw Quote Link to post Share on other sites
Harry1981 Posted Wednesday at 06:58 PM Author Share Posted Wednesday at 06:58 PM 50 minuten geleden zei robnieuw: uitlaat lekte langs gescheurde flens. Vloeitje voor de flens en je zag m wapperen. Nou ik heb ook maar eens een vloeitje gepakt, de wapperde vrolijk rond. Bizar dat het een tikkend geluid creëert, bij warme motor meer dan bij een koud blok overigens. Als ik hem koud start dan begint het tikken na een paar honderd meter gereden te hebben Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts