Jump to content

Op zoek naar Laser Prostocks voor mijn tdm 850 3vd

Recommended Posts

Beste leden,

Ik ben sinds augustus trots eigenaar van een tdm 3vd die ik voor een appel en een ei heb kunnen overkopen van een aardige man dicht aan de grens bij Duitsland.

Mijn motor heeft ook een duitse sticker dus ik denk dat het hier om oude import gaat, C'est bon.

Het is een fantastische fiets niet te snel niet te langzaam en ik heb er lekker mee kunnen touren met me vriendin achterop in de zomer. Echter is er 1 ding wat ik heel graag anders zou willen hebben. En dat is een nieuwe uitlaat ! Ik heb gewend aan de volle klappen van mijn honda xl600r of mijn honda vtr 1000 en vergelijken met die 2. Is dit niet om naar huis te schrijven, dus ik vroeg me af of 1 van jullie nog een setje Laser Prostocks heeft liggen of een andere set uitlaatjes met een lekker diep geluid. 

Ik vind het niet erg als de uitlaten bekrast zijn of wat deukjes hebben, het is een studenten motor dus mooi zal ze nooit helemaal worden.

Alvast bedankt voor het lezen

Prostocks zijn een prima keus maar je hebt daar 2 varianten in: Racing use only, heeeeerlijk geluid maar wel aan de luide kant en niet legaal voor de openbare weg. En: Street legal, wel legaal dus.... maar het geluid is voor vervangingsdempers wel weer erg stil.. .... Maar wel weer beter dan de originele fluisterpotten.. Keuzes, keuzes.....  Prostocks zijn wel erg goed op te poetsen omdat ze vol RVS zijn. 

• 2 weeks later...
1 uur geleden zei chris:

Als ik zo de advertentie lees zijn deze uitlaten al verkocht...

in de tussentijd aangepast. Stond er niet toen ik keek. Gaat snel. Mischien heeft Henk (TS) gelijk toegeslagen 😉

Edited by robnieuw

ik heb een paar mooie laser prostocks op mn motor zitten,met db killers super geluid  en zit er over na te denken om ze te ruilen met iemand die street legals heeft mits met geluid beter is dan orgineel  ivm rijden in duitsland.

als ik verder duitsland in ga zet ik er de orginelen onder .

Op 1/9/2021 om 12:00 AM zei herold:

als ik verder duitsland in ga zet ik er de orginelen onder .

Als je de street legal versie eronder zet dan hoef je voor Duitsland niks meer te regelen, daar ga je geen problemen mee krijgen.

Qua geluid vallen ze netjes tussen de race pro stocks en de originele uitlaten in. Als je in een wilde bui bent zijn ze misschien wat te braaf maar ik heb nu luidere dempers waar ik op zich kippenvel van krijg als ie stationair loopt. Zo lekker zwaar en boos maar bij vol doortrekken wordt ie wel erg luid en dan verlang ik nog wel eens terug naar de pro stocks street legal. Die zijn mooi om te zien en klinken beter dan de originele dempers maar je hebt er nooit meer last van dat het geluid vermoeiend wordt of dat je overdreven veel overlast veroorzaakt.

Ik heb ook de race pro stocks en vind ze fantastisch. Inmiddels ook een setje Laser Stealth rvs liggen met E-keur. Heb nog een setje linkpijpen liggen van een CB900 welke met kleine aanpassingen gaan passen op het Y-stuk van de Pro Stocks. Voordeel van de Stealth dempers is dat ze een ze E-keur hebben maar geen DB killers in de demper uitgang. Er horen officieel soort van verloopjes te zitten bij de aansluiting van de demper op de linkpijp. Maar ik verwacht dat ze zonder al wel stiller zijn dan de Pro Stocks. Time will tell 

21 uur geleden zei RBS:

Maar ik verwacht dat ze zonder al wel stiller zijn dan de Pro Stocks. Time will tell 

Ik help het je hopen. Maar het lijkt me dat die verloopjes db killers zijn die aan de voorzijde van de dempers zitten. Als dat zo is verwacht ik niet dat ze zonder die dingen zo veel stiller zullen zijn. Ik zelf heb Leovince SBK dempers met E keur. Nadat ik voor de looks die dempers 10 cm heb ingekort zijn ze met db killers dermate luid dat ik niet de indruk heb dat die E keur nog gerechtvaardigd is. Voor komend seizoen heb ik daarom ook van die db killers gekocht die in de voorzijde van de dempers moeten. Heel benieuwd of dat veel herrie scheelt.

On 12/24/2020 at 5:36 PM, appie26 said:

Prostocks zijn een prima keus maar je hebt daar 2 varianten in: Racing use only, heeeeerlijk geluid maar wel aan de luide kant en niet legaal voor de openbare weg. En: Street legal, wel legaal dus.... maar het geluid is voor vervangingsdempers wel weer erg stil.. .... Maar wel weer beter dan de originele fluisterpotten.. Keuzes, keuzes.....  Prostocks zijn wel erg goed op te poetsen omdat ze vol RVS zijn. 

Ik boor meestal mijn pijpjes uit .. ahhaha dus te luid is geen probleem :) 

En toch.... op AliXpress staan tientallen einddempers, en ze kosten zoveel minder dan wat ze hier kosten....

Ik las in de opening van dit topic dat het toch (maar) een studenten motor is.

Correct! Alleen het laten maken van geschikte linkpijpen kost je ook al gauw minimaal 200 euro. Dan heb je alsnog voor veel geld er dempers onder zitten. Pro Stocks houden toch wel hun waarde.