Jump to content

toegestaande led lamp tdm 900

Recommended Posts

nou ik met me boeten angst:) is er nu misschien een goeie vervangen voor mijn xenon. (aftermarked xenon is tegenwoordig ook in nederland verboden) 

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/25571-osram-zet-stap-richting-goedgekeurde-aftermarket-h7-led-lamp 

https://www.osram.de/ecat/NIGHT BREAKER H7-LED-LED Lampen für Abblendlicht-Autobeleuchtung-Automotive/de/de/GPS01_3401765/PP_EUROPE_DE_eCat/ 

nu zit ik alleen dat er voor de tdm ene adapter moet komen is dit een standaart of moet je echt de gene hebben van de tdm 900 ?

51 minuten geleden zei Mattro:

Ja had ze gezien maar zijn officieel niet legaal in Nederland De ledlampen die daar gebruikt worden. 

Laat je niet gek maken, je wordt in nederland en ook daarbuiten alleen aangehouden voor je verlichting als die:

- niet brand 

- verblindend is

Voor iedere aanpassing van de H7 koplamp van de TDM 900 heb je een adapter nodig.

Die is specifiek voor de 900 en nodig om de lamp op de juiste plaats in de reflektor te plaatsen. 

Ik heb in het verleden zelf een passende adapter gemaakt. goed te doen.

Vermoedelijk zit op je huidige aftermarket xenon ook (dezelfde) een adapter. 

Figuurzaag ging niet snel genoeg. Decoupeerzaag erop. Als 't maar past.

In het verleden (vroegeh) stond bij werkplaats een beschrijving ombouw naar Xenon bij een TDM 900.  Topic staat er nog steeds, maar link werkt niet.

Heb hem hier wel als pdf

Zolang er geen APK voor motoren is, en vermoedelijk zelfs dan niet, zal er niet snel gehandhaafd worden als je (op de juiste manier) je verlichting aanpast. Voorwaarde is wel dat je het goed gebeurt. 

APK bij auto's wordt alleen gekeken naar strooilicht door matglas, oxidatie op de spiegel en afstelling. 

In duitsland is dat anders, daar moet je al een ABE hebben voor niet originele handvatten.

7 uur geleden zei ThomasTDM:

Voor de 900 heb je volgens mij een adapter nodig.

Ik zou hier je licht even opsteken :eureka:www.dubbellicht.nl

Een voormalig clublid heeft daar LED lampen voor zijn 900 vandaan, maar er moesten wel iets van vulringen gemaakt worden. 

Een clublid, ik dus, heb ook daar mijn regelkastje en lampjes vandaan. Ik heb wel vulringen gemaakt maar zijn ook gewoon te koop.

16 hours ago, Nico said:

Laat je niet gek maken, je wordt in nederland en ook daarbuiten alleen aangehouden voor je verlichting als die:

- niet brand 

- verblindend is

Voor iedere aanpassing van de H7 koplamp van de TDM 900 heb je een adapter nodig.

Die is specifiek voor de 900 en nodig om de lamp op de juiste plaats in de reflektor te plaatsen. 

Ik heb in het verleden zelf een passende adapter gemaakt. goed te doen.

Vermoedelijk zit op je huidige aftermarket xenon ook (dezelfde) een adapter. 

Je doelt voor wat de adapter betreft niet op de stekker adapter die er in elk geval bij mij op zit? Van de kleinere 2 pootjes H7 naar de grotere 3 pootjes stekker?

Want de H7 led lampen die ik er nu in heb zitten passen perfect in de behuizing. En het lichtbeeld wat ik zie klopt ook prima.

ook heb ik de originele H7 halogeen lampjes naast de H7 led lampen gehouden en alles zit op dezelfde plek verder.....

Ik zag verder geen ander soort adapter/vulring bij mijn TDM900 koplamp..

Hier 2 chinese lampen erin zitten. 

Zijn lampen met een normale H7 fitting, past zo 1:1 in de houder met het clipje. Dan zit er een kort draadje met een H7 aansluiting aan, daar gaat de verloopconnector van de TDM in, die dan nog steeds in de rubber behuizing zit. Dan daarop de stekker van de TDM en het werkt. 

Doubletronics module zit er ook tussen, twee koplampen werken. 

Het afstellen wil alleen niet zo lekker, voor mijn gevoel is de rechterlamp wat te laag. Ik zie veel van de weg, maar met bijv. grootlicht valt het beeld me wat tegen.

4 minutes ago, SjoerdvR said:

Hier 2 chinese lampen erin zitten. 

Zijn lampen met een normale H7 fitting, past zo 1:1 in de houder met het clipje. Dan zit er een kort draadje met een H7 aansluiting aan, daar gaat de verloopconnector van de TDM in, die dan nog steeds in de rubber behuizing zit. Dan daarop de stekker van de TDM en het werkt. 

Doubletronics module zit er ook tussen, twee koplampen werken. 

Het afstellen wil alleen niet zo lekker, voor mijn gevoel is de rechterlamp wat te laag. Ik zie veel van de weg, maar met bijv. grootlicht valt het beeld me wat tegen.

Ik heb precies dezelfde opstelling inderdaad. Ik ga nog weer eens kijken voor het grootlicht tegen een muur geprojecteerd.

Ik heb in elk geval nog geen gesein gehad dat het licht mensen verblind. Ook gechecked tegen een muur dat het beeld er goed uit ziet qua gewoon licht.

Al zie ik wel in dit filmpje:

Dat ze daar wel vulringen gebruiken...

Ik heb mijn ledlampen naast de halogeen lampen gehouden en de plaats waar de ledjes zitten komt perfect overeen met het filament in de halogeenlamp ten opzichte

van de bajonet/lampbasis...

4 uur geleden zei DickieDick:

Heren ik zie steeds 900.... is deze aanpassing ook mogelijk op een 850?

Yep, bij een 850 4TX zonder adapter. 

Voor een xenon is voldoende ruimte. Voor een LED altijd controleren of je stuur vrij kan draaien.

Edited by Nico
On 10/16/2020 at 8:48 AM, Yammer900 said:

Al zie ik wel in dit filmpje:

Dat ze daar wel vulringen gebruiken...

Ik heb mijn ledlampen naast de halogeen lampen gehouden en de plaats waar de ledjes zitten komt perfect overeen met het filament in de halogeenlamp ten opzichte

van de bajonet/lampbasis...

Als jij nu al geen vul stuk had bij je lamp miste die dus al. Bij mij mist 1 van mijn 2 lampen dus de standaard vulring. Las dat de officiële 20 euro zijn (debiel) dus denk dat ik ga printen of zagen uit hout 

On 10/23/2020 at 3:55 PM, Mattro said:

Als jij nu al geen vul stuk had bij je lamp miste die dus al. Bij mij mist 1 van mijn 2 lampen dus de standaard vulring. Las dat de officiële 20 euro zijn (debiel) dus denk dat ik ga printen of zagen uit hout 

Ik ga eens checken op cmsnl.com op een van die exploded views...

Ik zie ze nergens...

wel hier die connector verloopjes (nr 2):

https://www.bike-parts-yam.com/yamaha-motorcycle/900-MOTO/2010/TDM/TDM900/HEADLIGHT/2010_53162-53162/41/0/26014

maar hier weer niet:

https://www.cmsnl.com/yamaha-tdm900-2003-5ps4-holland-1b5ps-300e2_model42485/partslist/0042.html

Bij beide geen vulringen bij de halogeenlampjes zelf....