Jump to content

Recommended Posts

Hallo

Mijn zadel heeft een klein gaatje aan de zijkant, heeft iemand hier ervaring mee? Kan het opnieuw bekleed worden zo ja waar moet ik dan even kijken? Of heeft iemand een leuk adresje voor een 1ste of 2de hands zadel?

13 uur geleden zei Pieter H:

MJ Seats bekleed zadels en doet ook aanpassingen. Ik heb ook nog wel een gebruikt zadel liggen, maar dan is het van belang om te weten of jou TDM voorzien is van ABS. 

Groet Pieter

Mijn zadel gaat begin november naar MJ Seats. Wat ik heb gezien zag er goed uit. Alles is daar mogelijk.

On 10/12/2020 at 8:07 PM, RBS said:

Mijn zadel gaat begin november naar MJ Seats. Wat ik heb gezien zag er goed uit. Alles is daar mogelijk.

Wat is hiervoor de reden? Meer comfort? Ik overweeg om het zadel van mijn TDM900 (ABS) aan te passen, om daarmee wat langer te kunnen blijven zitten zonder last te krijgen van mijn achterwerk. Ook mijn duo passagier (2/3 van mijn gewicht) klaagt hierover. Begint al na zo'n 1,5 uur / 150km... Dat moet toch beter kunnen denk ik. 
Ik zag al een post van Pieter uit 2016 met daarin gebruik van pre-press foam. Is dat nog steeds de beste oplossing?

De originele cover is nog erg fraai, kan dit bespaard worden of is het echt omwisselen? Deze bevalt verder prima qua stroefheid.
Ben benieuwd naar jouw ervaring, hoor dat graag ergens volgende maand.

Groeten,   Douwe

Met name looks maar zeker ook comfort. Ben namelijk geen kilometervreter. MJ Seats maakt ook alleen de cover.

Ik heb mijn zadel zelf opgebouwd met polypress/vlokkenschuim. SG140 voor het zitgedeelte en SG120 voor de rest. Dit materiaal is stugger dan het standaardschuim. Had voor het zitgedeelte misschien nog wel een slagje harder willen hebben, SG160 bijvoorbeeld.

Daarnaast heb ik de vorm van het zadel ook aangepast. Wilde een meer actieve zit op de motor. Met deze houding zit ik minder snel met een ingezakte houding op de motor. 

Als je originele cover nog prima bevalt kun je het schuim van het zitgedeelte vervangen door wat anders. Sommigen laten een gelpad inleggen of gebruiken een harder schuim. Denk dat de ervaringen nogal verschillen per persoon. 

Mijn tip. Kijk of je ergens een zadeltje voor weinig op de kop kan tikken en ga het zelf proberen aan te passen. Kun je intussen door blijven rijden. Mijn zadel kostte een tientje plus wat schuim en tijd. Duurste moet nog komen 😇

Foto dan maar.....

F5F5A656-8A95-4102-A9C1-BA4F3C88706D.jpeg