Jump to content

Motor slaat af

Recommended Posts

Hallo Arjan hier,

Vandaag mijn tdm 900 particulier gekocht. Ik was hier toch al een beetje sceptisch over omdat ik 2 linker handen heb maar mijn oom wist mij te overtuigen dat ik het toch particulier moest kopen. Mooie fiets niks mis 30.000 km op de teller en tijdens het proefrijden van 20 minuten niks mis mee. Ik betaal de verkoper en laat het kenteken over schrijven op mijn naam en ja hoor toen ik bijna thuis was slaat de motor af. wanneer ik de gashendel dichtdraai bij lage snelheden bijvoorbeeld voor een stoplicht slaat de motor af. Ik kan hem wel gewoon starten en weg rijden maar zodra ik het gas los laat bij lage snelheden stopt de motor met draaien. En ja ik knijp wel de koppeling in 😅 zodra ik een beetje gas geef is er niks aan de hand de motor is er ook niet consequent in soms loopt hij lekker en soms stopt hij er mee

Wat zou dit kunnen zijn?

Zonder handboek; de gekartelde stelschroef zit recht net iets achter de framebalk bevestigd.

Rechtsom is sneller stationair, afstellen op 1200 toeren.

Het kan ook zijn dat de schuif van de automatische choke blijft hangen. Dan verzuipt hij als hij warm wordt.

Groet Pieter