Jump to content

Zadel cover en zadeltas houders/rack

Recommended Posts

Ik heb mijn TDM 900 getrakteerd op de volgende zadelcover:

https://motok-seats.com/store/global/index.php/comfort-seats-seat-covers/yamaha-products/tdm-900-02/seat-cover-yamaha-tdm-900-02.html

en dan combinatie 3.

Ik had bij mijn vorige motor ook al eens zelf mn'n zadel bekleed en dat ging eigenlijk vrij eenvoudig.

Heeft iemand anders dat ook gedaan en moet ik nog eregens specifiek op letten bij een zadel van een TDM 900?

Heeft er verder iemand ervaring met deze dingen:
https://www.ruchkagaza.com/product-page/yamaha-tdm900-2002-2012-soft-side-bag-stays

Het leek mij wel handig op mijn zadeltassen (moet ik nog wel passen) beter op hun plek te houden.

Rijdt er verder nog iemand met zadeltassen of andere zachte (zadel)tassen of ander soort bagage dingen?

En heb je dan daar wel een rack oid bij?

Ben wel benieuwd naar jullie reacties en aanbevelingen.

Die ruchkagaza heeft ook nog deze valbeugels:

https://www.ruchkagaza.com/product-page/yamaha-tdm900-2002-2012-crash-bars

Ik vind dat in elk geval wel gunstig qua prijs en daarop zou ook meteen 2 ledstralers gemonteerd kunnen worden.

Qua zadel bekleden is mijn ervaring dat je niet zo veel fout kan doen. Gewoon net zo lang door "klooien" tot dat hij er mooi strak op zit.

En krijg je ergens rimpels dan nietjes eruit en opnieuw, weer niet goed? Repeat!

Er komt (bijna) vanzelf een moment dat het goed zit.

Persoonlijk vind ik al het achteraf aangebrachte buiswerk ver-schrik-ke-lijk. Maar da's smaak. Ik snap ook wel dat het nuttig kan zijn om een kofferset te kunnen gebruiken.

Die zadeltasbeugels zijn dermate slank dat ze wat mijn smaak betreft net door de "beugel" 😇 kunnen. Maar dan nog zou ik ze alleen erop zetten als het nodig is. 

Die valbeugels zijn op zich ook niet echt lomp maar gaan mij te ver. Ik houd er meer van om LED stralers binnen het kuipwerk te houden, i.p.v. op zo'n stellage. Da's meer iets voor een GS.

In het kader van onzichtbare oplossingen heeft Pieter een mooie tupperware box oplossing voor een 900. Hij maakt daar een plaat voor die je op de bestaande beugel kan klemmen.

Voordeel is dat alles er af kan als je het niet gebruikt. (Alles voor de looks!)

Ik denk wel dat je dan wat minder kilo's in de tupperware box kwijt kan maar als je echt veel mee wil nemen zou ik zadeltassen en een tupperware box eerder combineren met een flinke tanktas.

Is wat minder handig qua tanken maar qua gewichtsverdeling weer een stuk prettiger. Ander heb je al het gewicht boven en achter je achterwiel. Dan kan hij wat licht aanvoelen qua sturen.

10 uur geleden zei Yammer900:

I
https://www.ruchkagaza.com/product-page/yamaha-tdm900-2002-2012-soft-side-bag-stays

Het leek mij wel handig op mijn zadeltassen (moet ik nog wel passen) beter op hun plek te houden.

Rijdt er verder nog iemand met zadeltassen of andere zachte (zadel)tassen of ander soort bagage dingen?

En heb je dan daar wel een rack oid bij?

Ben wel benieuwd naar jullie reacties en aanbevelingen.

Ik rij al enkele jaren met softe zadeltassen.  Rack is een eigenbouw, bevallen prima.  HPS heeft in heeft in het verleden wel eens een setje van deze beugels gemaakt. Weet niet of pieter ze nog leveren kan.

rek TDM 001.jpg

rek TDM 002.jpg

12 hours ago, Nico said:

Ik rij al enkele jaren met softe zadeltassen.  Rack is een eigenbouw, bevallen prima.  HPS heeft in heeft in het verleden wel eens een setje van deze beugels gemaakt. Weet niet of pieter ze nog leveren kan.

rek TDM 001.jpg

rek TDM 002.jpg

Ziet er fraai uit, je offert wel zo te zien die uitklapbare haak op?

@Pieter H maken/leveren jullie nog van die racks?

Edited by Yammer900
10 minuten geleden zei DickieDick:

Wat is dat glasje met vloeistof dingetje?

Nitro injectie van Nico😀(Geintje)

Osco oiler kettingsmeersysteem

1 uur geleden zei Yammer900:

@Pieter H maken/leveren jullie nog van die racks?

Misschien een lijstje maken met gegadigden, wordt het eventueel interessant voor Pieter om een serie te maken. (kun je mij er bij op zetten)

Hallo,

ik wil wel weer een aantal setjes maken, maar om een beetje uit te komen met de prijs moeten we er wel een 10 setjes ineens maken.

ook ivm het poedercoaten.

De setprijs zal dan € 65,00 gaan worden incl. de benodigde bouten, dus alles compleet.

groet,

Pieter

Op 8/31/2020 om 9:46 AM zei Yammer900:

Ik heb mijn TDM 900 getrakteerd op de volgende zadelcover:

https://motok-seats.com/store/global/index.php/comfort-seats-seat-covers/yamaha-products/tdm-900-02/seat-cover-yamaha-tdm-900-02.html

en dan combinatie 3.

Ik had bij mijn vorige motor ook al eens zelf mn'n zadel bekleed en dat ging eigenlijk vrij eenvoudig.

Heeft iemand anders dat ook gedaan en moet ik nog eregens specifiek op letten bij een zadel van een TDM 900?

Ziet er tof uit! Heb je hem al binnen? Ik zou er graag ook een bestellen dus ben wel benieuwd. Zou je een foto kunnen plaatsen zodra je hem erop hebt zitten?

8 hours ago, Joostvanheusden said:

Ziet er tof uit! Heb je hem al binnen? Ik zou er graag ook een bestellen dus ben wel benieuwd. Zou je een foto kunnen plaatsen zodra je hem erop hebt zitten?

Nee, ik heb hem helaas nog noet binnen, ik wacht in spanning af. Er komt zeker een fotootje als hij erop zit, ook daarvoor nog, zoals hij uit de verpakking komt.

Ik ben erg benieuwd, het erom leggen is hopelijk goed te doen, bij mń vorige motor (Suzuki GS500e) had ik ook al eens het zadeldek vervangen, maar dat was gewoon met

een lap skai die rekbaar was naar alle kanten.

On 9/5/2020 at 9:49 AM, Pieter H said:

Hallo,

ik wil wel weer een aantal setjes maken, maar om een beetje uit te komen met de prijs moeten we er wel een 10 setjes ineens maken.

ook ivm het poedercoaten.

De setprijs zal dan € 65,00 gaan worden incl. de benodigde bouten, dus alles compleet.

groet,

Pieter

Dat is een hele mooie prijs vind ik, nu nog gegadigden vinden, ik ben er iig voor in! 😀

Nu nog 9 anderen. Is het mogelijk om een soort poll of anderzijds reclame ding hiervoor op het forum te zetten?

On 9/8/2020 at 8:42 AM, Yammer900 said:

Nee, ik heb hem helaas nog noet binnen, ik wacht in spanning af. Er komt zeker een fotootje als hij erop zit, ook daarvoor nog, zoals hij uit de verpakking komt.

Ik ben erg benieuwd, het erom leggen is hopelijk goed te doen, bij mń vorige motor (Suzuki GS500e) had ik ook al eens het zadeldek vervangen, maar dat was gewoon met

een lap skai die rekbaar was naar alle kanten.

Het zadeldek is binnen 😃:

20200909_113845.jpg

20200909_113920.jpg

20200909_114044.jpg

20200909_114051.jpg

20200909_114100.jpg

35 minuten geleden zei Yammer900:

Het ziet er prima uit, de naden zijn gesealed met een of ander goedje, waterdicht dus als het goed is.

Binnenkort eens even gaan regelen. Ik zal nog wel wat fototjes posten van de voortgang.

Heel tof! Ziet er idd degelijk uit ook!

Geen gedoe gehad met inklaringskosten etc? (Weet niet of dat sowieso van toepassing is binnen Europa?) 

Toevallig nog een algemene kortingscode ontvangen bij je bestelling die je zou kunnen delen?

Succes met de installatie, zie de foto’s graag tegemoet :)

4 minutes ago, Joostvanheusden said:

Heel tof! Ziet er idd degelijk uit ook!

Geen gedoe gehad met inklaringskosten etc? (Weet niet of dat sowieso van toepassing is binnen Europa?) 

Toevallig nog een algemene kortingscode ontvangen bij je bestelling die je zou kunnen delen?

Succes met de installatie, zie de foto’s graag tegemoet :)

Nee, geen inklaringskosten, Griekenland is ook EU.

Ook geen kortingscode helaas. 😊

Wel een aanrader zover, het ziet er inderdaad degelijk uit.... en levertijd zo ongeveer een anderhalve week, netjes...

1 hour ago, ERICR said:

Heb mijn zadel laatst ook wat comfortabeler gemaakt met wat extra schuim. Als je dan toch bezig bent eventueel ook paar cm toevoegen...?

Elektrische nietjesschieter is wel erg handig. Niet zo heel spannend werkje voor de rest.

Ik vind het zadel qua comfort eigenlijk wel prima zo, afgelopen maandag heb ik een heerlijk lange rit gemaakt voor het eerst op de TDM, 410 km totaal,  Hoef en Haag naar Groningen en terug en geen centje pijn gehad. Zo'n elektrische nieter heb ik al. Gaat heel makkelijk dan inderdaad.

• 3 weeks later...