Jump to content

Vraag over rem / koppelingshendels

Jason
 Share

Recommended Posts

Hi mede-TDM'ers, 

Ik ben op zoek naar een andere rem- en koppelingshendel. Heb vorig jaar mijn TDM laten omvallen en mijn remhendel staat halfrond gebogen. 

Via Nr1 motor kan ik wel iets kopen, in het zwart. Kosten: € 150 voor het setje. Zwarte hendel met rode verstelknop. 

Van LSL waar ik nu ook een stuur en stuurverhogers van heb zijn er ook remhendels. Die kosten zo'n € 100,- per hendel als je een beetje leuke wilt. Dus € 200,- voor een set. 

En dan heb je deze, van motea.https://www.motea.com/nl/remhendel-en-koppelingshendel-yamaha-tdm-900-06-13-v-trec-kort-lang-116301-0. € 80,- voor een set. 

Mijn vraag: is dit wat? Want het verschil zit hem in de kwaliteit en de stijfheid van het materiaal. Deze van motea wegen 64 gram terwijl die van LSL 130 gram wegen. 

Bij Ome Ali durf ik amper te kijken, maar ik weet niet of dat ook verbeterd is over de jaren. 

Wie o wie heeft er wat ervaring met dit spul?

Edited by Prop-er

Tja....  Ik heb ze wel van ome Ali en ze bevallen uitstekend. 

Ze blijven netjes qua kleur.

Ze voelen sterk aan. Ik zie er niks aan na 3 seizoenen rijden. Ik heb er zo'n €35,-- voor betaald dacht ik.

Persoonlijk zou ik er sowieso nooit € 200,-- voor neertellen.

Ik bedoel, het is een leuk accessoire maar als je € 200,-- wilt stukslaan op je TDM-metje zijn er veel interessantere speeltjes te koop dan die hendeltjes.

Denk aan progressieve voorveren, leuke uitlaat dempers,  I.g.v. een 850 bluespot remklauwen. You name it.

Hier dezelfde ervaring als die van Appie.. Hendels van AliExpress bevallen goed. Ik zou overigens altijd de lange variant van dit soort hendels kopen. Bevalt mij beter. Ik denk dat de hendels van Motea ook goed zijn... Aan het ontwerp te zien zou het zelfs een Chinees product kunnen zijn...

Edited by chris

Ali hendels bevallen prima. Heb zelf de in lengte verstelbare en bij een val opklappende versies. Zijn ook prima in "greep" verstelbaar, rijd er nu 3 seizoenen mee en denk zo'n 18kkm en zien er nog als nieuw uit. Ook nog geen speling op de scharnier punten, geen boutjes die los gaan oid. Ik zeg gewoon doen. Zelfs de TDM logo's zijn nog perfect.

4 uur geleden zei Sjouke:

He jason, heb je ook een fototje van het sls stuur gemonteerd op de tdm900? Zit er zelf ook aan te denken maar wil eerst eens zien hoe het staat.

Bvd Sjouke

Hi Sjouke, 

Ga ik voor je maken. Wordt wel morgen pas. Je mag ook langs komen en voelen hoe dat zit. Ik woon in Amersfoort. Weet niet of dat in je buurt is maar goed, de optie is er. 

Groeten Jason 

Hij zit erop met LSL stuurverhogers. Alles is gedaan door Pieter van HPS motoren. 

Moet de stuurverhogers alleen nog een keer zwart spuiten. Doe ik wel als het wat langer slecht weer is. 

Eerst rijden!! 

IMG_20200831_181959.jpg

Edited by Jason

Ik zal er nog eens extra op letten. Had voorheen eigenlijk als enige "klacht" dat de motor stationair wat lastig / traag oppikte, voornamelijk het gevolg van de arme afstelling. (1:25)  Het zou mooi zijn als dit nu verbeterd is. 

Bij een 900 schijnt iridium meer effect te hebben dan bij de ouderwetse 850's.
(Maar ja, die 900's lopen onderin dan ook behoorlijk rot natuurlijk)

Edited by Prop-er

22 uur geleden zei SjoerdvR:

Ha Jason, ziet er goed uit! 

Ook al een ritje gemaakt met de nieuwe bougies? Merk je verschil?

Ik merk van de bougies alleen verschil bij de koude start. En natuurlijk het feit dat ik ze waarschijnlijk nooit meer hoef te vervangen. Maar qua prestaties merk ik het niet. Wat ik wel merk is het afdoppen van dat luchtfilterhuis. Onder de 4000 toeren bokt hij nagenoeg niet meer en rijdt het soepeler. 

Hoe bevalt de ruit Sjoerd?