Jump to content

“Classic“ TDM rescue

RBS
 Share

Recommended Posts

• Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zojuist zei chris:

Gewoon het orginele relais vervangen door het bijgeleverde relais. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het relais aan de rechterkant net onder de tank zit.

Haha we plaatsten op hetzelfde moment.  Heb ik dus net gedaan, maar nu knipperen ze dus alle 4 tegelijk.

Heb ik ook eens gehad...

Er komen  2 mogelijke oplossingen in mijn hoofd...

1) ik heb er een paar weerstanden nog bij gevoegd... Daarna deden ze het goed... Was geloof ik bij de 3VD..

2) Na een aantal pogingen de handdoek in de ring gegooid en de orginele weer gemonteerd..

Misschien hebben deskundigen een constructieve oplossing..🤔

Heb het relais gevonden online met de volgende  mededeling. Dus daar zit het probleem. De beste man had een tracer. Die heeft vast wel een linker en rechter controlelamp.

LED OP !!!

Hou met het volgende rekening:

Je moet twee aparte controlelampjes in het dashboard hebben, dus niet één gezamenlijke voor allebei de knipperlichten.

Anders zal dit relais niet functioneren!

9 minuten geleden zei appie26:

Dat alarmlicht komt door de wisselende polariteit van het verklikker lampje. Sowieso op te lossen door 2 andere verklikker lampjes in te bouwen, of bij het bestaande lampje diodes tussen te bouwen. Of er relais zijn die het oplossen zonder aanpassingen in de bedrading weet ik niet.

Bedankt!! Dit zijn idd de oplossingen die veelal terugkomen op het web. Voor mij als leek lijkt het originele relais en gewoon weerstanden de beste optie. Of ze gewoon te snel laten knipperen 😜

Ik heb nog nooit 2 lampjes in mijn dashboard gezet om de knippers normaal te laten knipperen, niet bij 3vd, niet bij 4TX. Elke keer met een lastonafhankelijk relais, of weerstanden. Orgineel 21 w. Kuip los: schroefjes kuipruit los, rubnuts naar binnen drukken, goed opletten waar die dingen naar toe rollen, 4 schroeven van de binnenmuur los, en klaar. Kuipje ertussenuit manoeuvreren.

4 minuten geleden zei chris:

Ik heb nog nooit 2 lampjes in mijn dashboard gezet om de knippers normaal te laten knipperen, niet bij 3vd, niet bij 4TX. Elke keer met een lastonafhankelijk relais, of weerstanden. Orgineel 21 w. Kuip los: schroefjes kuipruit los, rubnuts naar binnen drukken, goed opletten waar die dingen naar toe rollen, 4 schroeven van de binnenmuur los, en klaar. Kuipje ertussenuit manoeuvreren.

Kun je een foto maken van jouw relais op de 4tx, als je die nog in je bezit hebt?

@chris da's toch ook wel vreemd. Bij het originele verklikker lampje wisselt de + en - bij links of rechts. Daar heeft LED een hekel aan en geeft dat alarmlicht effect. Vandaar die 2 verklikker lampjes plaatsen of met diodes die wisseling tackelen. Ik heb ook dat Japparts relais ook en ik had dat alarmlicht effect ook. Ik heb nu dus die 2 verklikkerlampjes ingebouwd. Hoe jij het dan wel werkend hebt gekregen zonder die aanpassingen is dan wel een interessante vraag. 

Verklaring zou kunnen zijn dat ik geen led knipperlichten heb. Ik gebruik Ducati knipperlichten met ,meen ik 10 w lampjes. Het is al een tijdje terug dat ik eea erop gezet heb maar volgens mij zit het Japparts relais erin met 2 weerstanden. Als iemand weet hoe het zit met led op een 1998 is het Proper. Die heeft van die mooie Audistyle led knipperlichten.

🥴 Ok, dat was even mijn frustratie. Ik wil geen lelijke gloei/halogeenlampjes. Heb het controlelampje er even uit gehaald en dan werken ze prima. Als ik nu twee controlelampjes koop en die aansluit op beide (één op de bruine en de ander op de groene) draadjes, doe ik het dan goed?? 

toevoeging: volgens mij niet!

3D8AF5E9-CE3A-4365-82C6-8BB382661AD0.jpeg

Edited by RBS