Jump to content

Lastig starten


Recommended Posts

22 uur geleden zei Super7:

Hoi Gerrit, ik denk dat jouw TDM net als de mijne een op vacuum gestuurde klep heeft die zorgt dat de benzinetoevoer bij het niet lopen van de motor onderbroken is. Het is dus geen pomp.

Zodra je start, ontstaat er een vacuum en zorgt deze klep dat de benzine richting motor gaat stromen. Normaliter zou de aanwezige brandstof in de vlotterkamers gewoon moeten starten. Maar als de motor heel lang heeft stil gestaan kan de benzine verdampt zijn.

Je zou deze klep kunnen omzeilen door de ingaande leiding en uitgaande leiding door te verbinden. Start de motor dan wel direct, dan heb je de oorzaak vh probleem.

Dan is er toch wat met de klep aan de hand.

Daar heb je niet helemaal gelijk, het is wel degelijk een brandstofpomp, ongeveer de helft van de tankinhoud zit lager dan het vlotterniveau, dus dat moet worden opgepompt.

Trek de uitgaande slang maar eens van de pomp af en start de motor maar eens, dan zul je zien dat het wel degelijk een pomp is..

 

Link to post
Share on other sites
15 uur geleden zei Pieter H:

Trek de uitgaande slang maar eens van de pomp af en start de motor maar eens, dan zul je zien dat het wel degelijk een pomp is.

Helder! En dank voor deze correctie. Maar hoe werkt het dan? Alleen op vacuum?

Link to post
Share on other sites

Goedemorgen allemaal, ik heb mijn motor gistermiddag terug gekregen van de motor dealer. De kleppen zijn gesteld, ze waren echt nihil en de nokkenas ketting en nokkenas kettingspanner zijn vervangen. Ook een nieuwe brandstofpomp gemonteerd en een nieuwe choke kabel en koppeling kabel gemonteerd. Maar nu waar het allemaal om ging, start hij nu beter na al deze verbeteringen? Vanochtend het moment van de waarheid, contact sleutel erin en ja hoor de motor starte in 1keer. Bedankt allemaal voor jullie steun, en een goed weekend allemaal. 

Link to post
Share on other sites
3 uur geleden zei Super7:

Helder! En dank voor deze correctie. Maar hoe werkt het dan? Alleen op vacuum?

Ja klopt, aangesloten op de linker cilinder, pulserend vacuüm waardoor het membraan mee op en neer gaat. Daardoor ontstaat de pompende werking.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information