Jump to content
Sign in to follow this  
Gerrit

Lastig starten

Recommended Posts

Goedemorgen, ik heb een vraag. Sinds kort ben ik in het bezit van een yamaha tdm 850cc uit 1993. Ik hem helemaal na laten kijken bij alpa motoren in Hoek van Holland. De motor heeft een grote beurt gehad en 2 nieuwe banden. De carburateurs zijn schoongemaakt en alle versleten delen van de carburateurs zijn vervangen. Voordat ik hem weg bracht had ik een probleem met starten, de ene keer starte hij zo na 5 dagen stilstand en de volgende keer moet ik zowat mijn accu leeg starten na een dag stilstand. Na de grote beurt is dit niet beter geworden, de monteur weet het ook niet wat het kan zijn. Wie o wie weet raad. Gr Gerrit. 

Edited by Prop-er

Top monteur, als hij niet weet wat t kan zijn ... Ik zeg niet dat hij hoort te weten wat t is .. daar is onderzoek voor nodig ... maar dat hij geeneens een idee heeft wat t kan zijn .. 👎

Op ‎8‎/‎1‎/‎2020 om 11:13 AM zei Gerrit:

Goedemorgen, ik heb een vraag. Sinds kort ben ik in het bezit van een yamaha tdm 850cc uit 1993. Ik hem helemaal na laten kijken bij alpa motoren in Hoek van Holland. De motor heeft een grote beurt gehad en 2 nieuwe banden. De carburateurs zijn schoongemaakt en alle versleten delen van de carburateurs zijn vervangen. Voordat ik hem weg bracht had ik een probleem met starten, de ene keer starte hij zo na 5 dagen stilstand en de volgende keer moet ik zowat mijn accu leeg starten na een dag stilstand. Na de grote beurt is dit niet beter geworden, de monteur weet het ook niet wat het kan zijn. Wie o wie weet raad. Gr Gerrit. 

Wat is de km stand van jou TDM?

Ik heb wel een paar maal gehad dat bij een 3VD met ca 60.000 km de klepspeling nihil of zelfs negatief was.

dus dan is de klepstelbeurt bij 40.000 km niet uitgevoerd..

resultaat: een motor die koud bijna niet wil starten, maar warm wel.

na klepstellen: starten met een enkele druk op de knop.

groet,

Pieter

Ha Pieter, er zit 32.000 miles op. Dus dat zou dus goed kunnen dat de klepspeling niet goed is. En inderdaad, als de motor warm is start hij in 1keer. Bedankt voor de uitleg. Ik ga ermee aan de slag Gr Gerrit