Jump to content
Sign in to follow this  
vensz

Remvloeistofreservoir boutjes

Recommended Posts

Posted (edited)

Afgelopen weekend wilde ik de remvloeistof (voor) verversen van mijn 4TX uit '96. Echter bleek geen enkele inbussleutel die ik heb te passen; 2.5 mm is te klein, en 3 mm te groot. En ook mijn imperial inbussleutels passen allemaal (net) niet... Iemand enig idee of dit een of andere gekke Japanse maat kan zijn? Origineel hoort er volgens mij een kruiskop in...

 

En kan iemand mij de diameter en lengte (en draad) vertellen van deze boutjes (onderdeelnummer 987070401200)? Na meermaals insprayen met WD40 begint de infameuze methode met een torxbitje toch wel verleidelijk te worden... Wel zo handig om meteen een vervangend boutje te hebben.

 

Alvast bedankt!

Edited by vensz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hetzelfde issue met mijn Virago uit ' 92. Torx bitje erin geslagen en hij kwam los. 

 

Heb gewoon m4 boutjes met verzonken kop bij de bouwmarkt gehaald. Die waren iets korter maar het klepje zit dicht. 

 

Je kunt ook je boutje die nog goed is meenemen naar een ijzerwarenhandel. Het hoeft natuurlijk geen inbus te zijn. 

De kop mag zijn hoe jij wilt, zolang de dikte het draad maar overeen komt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@vensz, het zou leuk en ook even beter zijn als je erbij vertelt om welke type motor de 850 3VD of 850 5PS of de 900??

dan kan men hoer ook gerichter antwoord geven.

 

Gr,

 

Jan van Ingen

Edited by Lonelyrider

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Jason said:

Ik had hetzelfde issue met mijn Virago uit ' 92. Torx bitje erin geslagen en hij kwam los. 

 

Heb gewoon m4 boutjes met verzonken kop bij de bouwmarkt gehaald. Die waren iets korter maar het klepje zit dicht. 

 

Je kunt ook je boutje die nog goed is meenemen naar een ijzerwarenhandel. Het hoeft natuurlijk geen inbus te zijn. 

De kop mag zijn hoe jij wilt, zolang de dikte het draad maar overeen komt. 

Ja, ik denk dat het die aanpak gaat worden, er vanuit gaande dat de boel los komt..! De hornbach zal ze vast wel hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden zei vensz:

Ja, ik denk dat het die aanpak gaat worden, er vanuit gaande dat de boel los komt..! De hornbach zal ze vast wel hebben.

Succes en laat even weten hoe je het op heb gelost!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als het lukt met de oude boutjes eruit te halen, een beetje koper vet aan de nieuwe boutjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden zei Lonelyrider:

dan kan men hoer ook gerichter antwoord geven.

Gr,

Jan van Ingen


ja, altijd direct zijn 😂👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou hoer, het is gelukt. Zonet met een rubber hamer een torx 15 erin geslagen en de boel eigenlijk heel gemakkelijk los gekregen! De boutjes die erin zaten leken echter heel erg kort, nog geen 10 mm denk ik, of is dat normaal? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gedaan! Ik heb ook weleens van die boutjes vernield en ben door schade en schande wijs geworden... Als ik weet dat ik het dekseltje eraf moet hebben spuit ik er een uur of wat van tevoren een beetje imal of wd40 op. Daarna een goed passende schroevendraaier en een stevige tik op het boutje, stevig leunen en los draaien. Maakt in wezen niet uit of het kruiskop of imbus is. ( Voordeel is dat ik er altijd wel één in reserve heb)

Edited by chris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inmiddels bij Hornbach wezen shoppen; uit m'n hoofd was het m4 x 10. Alles zit weer in elkaar, en met verse remvloeistof! Testritje komt vanmiddag :]:]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information