Jump to content
Sign in to follow this  
Ab3VD

Tracer 700 modificaties

Recommended Posts

Zo, ik ben weer lid.

Na tien jaar TDM850 (3VD), 4 jaar TDM900 (5PS) en een half jaar geen lid, nu met mijn Tracer 700 (eigenlijk een MT07 Tracer).

Mijn Tracer doet eigenlijk ongeveer wat mijn 3VD deed in termen van rijplezier, alleen is het allemaal wat lichter en het gaat nog wat gemakkelijker !

Een van de leuke dingen van deze hobby is het aanpassen van de motor naar eigen inzichten en ik ben wel eens benieuwd wat de Tracer 700 rijders daar zoal aan doen.

Zo was mijn Tracer voorzien van een vrij groot Puig tourscherm, wat niet paste bij mijn afmetingen; ik ben 1,76 meter. Dit 60 cm hoge scherm had eigenlijk nog een vario-opzetschermpje nodig. Uitproberen met de hand boven het scherm gaf verbetering, maar voor de rest gaf het een gebulder zoals ik het op mijn TDMs nog nooit had meegemaakt.

Er zit nu een MRA sportruitje op en dat mag van mij blijven. Het staat nog een stuk beter ook.

Verder regent het niet zoveel op de Veluwe (waar ik woon) maar na een uurtje nattigheid zat de hele achterkant van de motor onder de modder. Met name de liggende achterschokbreker kreeg het nodige te verwerken. Ik ben nu aan het experimenteren om hier verbetering in te brengen. Ik heb gezocht naar een goede hugger, maar voor dit model is er eigenlijk alleen een kleine spatbordverlenger of een kleine hugger met een nieuwe kettingrand te koop. Als ik een goed resultaat heb gevonden zal ik eens een fotootje plaatsen.

Dus ik ben benieuwd of er nog meer mensen zo bezig zijn.

Er zijn leuke dingen mogeljik, google maar eens op "Tracer 700 Lance Stroll". Deze grijze motor is werkelijk prachtig maar er is wel wat voor nodig om hem zover te krijgen...

Hi Ab, er zijn vast wel leuke dingen te bedenken...

Mooie bijpassende AlieExpres rem en koppelinghendels.

Akra uitlaatje, kek onder het blok vandaan

Rimstripes

Carbon tankpad,

En zo nog wel meer...😊

Posted (edited)

Oh ja, in motoplus staat een leuke vergelijkstest over de Tracer 700. Ze doen niets voor elkaar onder.

Edited by chris

Op 6/29/2020 om 12:01 PM zei chris:

Hi Ab, er zijn vast wel leuke dingen te bedenken...

Mooie bijpassende AlieExpres rem en koppelinghendels.

Akra uitlaatje, kek onder het blok vandaan

Rimstripes

Carbon tankpad,

En zo nog wel meer...😊

Ja, Chris, dat kan. Zo'n Akroding lijkt me wel, het standaardgeluid is nog erger dan een standaard 3VD, maar wel een beetje veel euro,s...

Eerst maar eens zoeken naar wat praktische oplossingen. Vooral voor het schoonhouden van de achterschokbreker en ook de bagagemogelijkheden uitzoeken (goede tanktas of zijtassen). Ik ben benieuwd wat anderen daarmee doen.

Aan de techniek of de wegligging hoeft niets te gebeuren, die is al super !

Ik heb ff bij Yamaha gekeken. Er zijn af fabriek best wel opties, in ieder geval voor bagage. Wel, uiteraard, duur.