Jump to content

Waar blijven de Tracer 700 rijders ?

Recommended Posts

Hallo TDMers, TRXers en Tracer-rijders,

Na de verkoop van mijn TDM ben ik na de nodige omzwervingen terecht gekomen bij de MT07 Tracer.

Voor mij een perfecte TDM-light maar met dezelfde brede grijns onder de helm !

Nu zit ik te denken om mijn lidmaatschap weer op te pakken, maar ik vind het Tracer-gedeelte van het forum wel wat rustig, afgezien van de regelmatige berichten uit het mooie Zwitserland. 

Ook worden er alleen maar Tracer 900 rijders uitgenodigd om mee te doen, waarschijnlijk nog een overblijfsel uit de tijd toen er nog geen 700 was.

En dat terwijl het zo'n mooi machientje is met een fantastisch motorblok en legio mogelijkheden om er jouw speciale motor van te maken. Zie ook het Duitse forum.

Dus Tracer 700 rijders laat eens wat van je horen en trek me over de streep !

Groeten,

Ab3VD

Edited by Ab3VD

Het is dat het budget het vorig jaar niet toeliet, anders had ik in plaats van een TDM900 nu ook een Tracer 700 gehad. Heb wel een paar mooie exemplaren zien staan op de beurs vorig jaar. Maar nog net even te duur... We blijven dromen! 

En wat lidmaatschap betreft: zie je zelf als trendsetter en voortrekker! 😉

Hoi Ab, mooi dat je weer terug bent :]

Maar, was je de TDM900 gewoon zat, of een andere reden om die weg te doen?

In elk geval ben ik benieuwd naar je ervaringen met de 700 tracer. Lijkt me veel meer een opvolger van de TDM dan de 900.

Binnenkort wil ik op beiden een keertje proefrijden.

Hi Ab, leuk weer wat van je te horen! Er is zeker 1 Tracer 700 rijder binnen de club. Persoonlijk vind ik de 700 beter bij de TDM's passen dan de T 900, dus van harte welkom. Ik lees mogelijk niet goed.. heb je er al 1 of overweeg je het?

Grt, Chris

Hier is de 700 Trace  rijder .

En mijn broer heeft er vorigeweek ook 1 gekocht .

Hij wilde ook wel eens door de bocht dat valt op een vmax niet mee.

Nu maar een keer rijden als het niet vanuit de club kan een wide rit.😀

Rij wel veel maar plaats dat niet altijd op het forum.

Groetjes .

Ha Ab en welkom,

Hier die Schwyzer die een Tracer 3 cylinder heeft. Heb je een hele nieuwe met die kleine koplichten of het "oude" model?

Heb vorige week proefgereden op een 2 cylinder Tracer en ben het met Chris eens, de 2 pitter past beter bij de TDM. 

Groet, Coos

P.S. 1

Lees in de kop net dat je hier alleen berichten mag plaatsen die over de 900 gaan, misschien even aanpassen

P.S. 2

De 700 gaat het wel worden voor mij, denk ik nu

Edited by jacobus cookie
Aanvulling

Wat een enthousiaste reacties ! Ik ben al bijna om...

Mijn Tracertje is een rode uit 2017, dus het oude model. Het heeft even geduurd voor ik aan de prijs gewend was, maar op het moment betaal je zelfs voor een wrak nog duizenden euro's, dus heb ik maar de knoop doorgehakt, het is immers waarschijnlijk de laatste motor die ik koop.

Zoals ik al schreef, het is een TDM light, alles is net even wat lichter en compacter gebouwd.

Het geluid is niet echt om warm van te worden, maar het rijgevoel is meer dat van de 850 dan van de 900, wat minder "gladjes".

Je rijdt eigenlijk altijd vanzelf met een goed toerental en hij is veel soepeler dan een 900; er is altijd vermogen zo tussen de 4000 en de 10000 toeren.

Als ik het goed lees zijn er wel wat potentiële 700 rijders dus dat geeft hoop.

Hopelijk zien we elkaar gauw weer bij een evenement !

Frederik reed de laatste paar keer in het buitenland met z'n blauwe Tracer 700 vaak achter me, en dat is altijd leuk samen rijden!  In het begin was ik verbaasd dat hij het tempo zo goed kon volgen, maar wij hebben blijkbaar een bijna identieke rijstijl, en de Tracer 700 doet qua prestaties in niets onder voor een oude 4TX. Dat heeft mijn mening over de Tracer 700 ook veranderd. Hele mooie motor, prettig vermogen, zeer goed stuurgedrag, en zuinig in het verbruik.

(En toch, KTM boorde de 790 op naar 890cc, dat trucje zou Yamaha natuurlijk ook kunnen doen met het CP2 blok...)

Toch zou het voor Frederik beter zijn om voortaan vóór me te rijden, dan zit 'ie niet zo in de stank en blauwe rook. 

11 uur geleden zei ThomasTDM:

Hoi Ab

Ben benieuwd wat je omzwervingen waren voor je de Tracer700 bent gaan rijden

Na de verkoop van mijn 900 had ik alleen mijn XS650 nog. Daarmee kun je op de Veluwe ook heel leuk rijden met zijn 50 fabrieks-pk's. Maar een stuk snelweg en een weekend in Duitsland is toch een grotere opgave voor de XS, tenslotte is hij ook al bejaard met zijn 42 jaar. Dus moest er nog wat bij. De bekende retro's bekeken (Guzzi V7, Kawa W800, Triumph, Royal Enfield), maar allemaal behoorlijk prijzig en geen Yamaha natuurlijk. Bij stamdealer proefritjes gemaakt met de MT07 en later nog met een XJ6. Die laatste is een 4-cilinder, maar reed toch heel leuk, gelukkig paste ik er niet goed op dus daarmee was de dwaling ook ten einde. Een FZ8 zou eventueel ook nog hebben gekund, die is een stuk ruimer maar ook twee cilinders en wat pk's teveel...

De fijne motor van de MT07 zat intussen wel tussen de oren en inmiddels was ik met tegenzin ook wel een beetje gewend aan de prijzen van gebruikte fietsen. En toen kwam ik de Tracer tegen, Na proefrit Tracer en ik beiden verkocht !