Jump to content
Sign in to follow this  
Sjouke

Uitlaatpijpen poetsen

Recommended Posts

Onlangs kwam ik op YouTube een filmpje tegen om de uitlaatbochten te poetsen met harpic power plus max 10.

Iemand hier ervaring mee? Wat doet het bijvoorbeeld op de lange termijn? 

Kan het altijd nog testen op mijn tuinhaard van rvs. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)


Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de mening van Matt Hudson dan aan die van Delboy...  zijn mening is ‘beter niet’  ...zullen sowieso geen dramatische dingen gebeuren. Weghouden bij alu en Magnesium lijkt verstandig vanwege zoutzuur.

Edited by robnieuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

RVS beitsen na lassen doe je met salpeterzuur,

Dan worden de weer helemaal schoon maar dof, daarna polijsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was gewoon nieuwsgierig of er forumleden zijn die zoiets al gedaan hebben? Bij mij zijn de pijpen nog al wat gecorodeerd. Niet dat ik er meteen werk van ga maken maar misschien zijn er ideeën?

IMG_20200521_204458.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beitspasta voor RVS kopen, werkt perfect. Daarna afspoelen met veel water en oppoetsen

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuten geleden zei Sjouke:

Blok afdekken denk ik zo? 

Je brengt beitspasta op met een kwast..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

jup gedaan werkte bij mij goed:)

Screenshot_20200521-225758.jpg

Screenshot_20200521-225803.jpg

Edited by Mattro

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, robnieuw said:

Kreidler op de achtergrond, Sjouke?

 

Haha ja is een ander project ja. 3handversnelling Florett uit 74.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mooi. Dit is ook mijn eerste. Heb hem altijd bewaard en nu aan het restaureren. Gekregen van mijn opa op mijn 16 verjaardag. Das alweer 24 jaar terug 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Geweldig ! En naast de sentimentele waarde is je oude kreidler opgeknapt ws evenveel of meer waard in euro dan je TDM 😜

Edited by robnieuw

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, robnieuw said:

Geweldig ! En naast de sentimentele waarde is je oude kreidler opgeknapt ws evenveel of meer waard in euro dan je TDM 😜

Ja komt aardig in de buurt. Maar hobby's mogen geld kosten toch. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde eigenlijk niet dat t geld kost maar dat je een waardevolle brommer hebt bewaard  👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, robnieuw said:

Ik bedoelde eigenlijk niet dat t geld kost maar dat je een waardevolle brommer hebt bewaard  👍

Zo is dat👍🏻😀😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer on topic. Ik zal even om beits voor de uitlaat👍🏻. Bedankt voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig een paar weken terug voor het eerst de uitklaatbochten wat opgeknapt.

Er is door mij 140.000 km mee gereden, inclusief vele pekel kilometers

1368704208_Uitylaatbochten.thumb.jpeg.99a5b989a62cf01dbd0d5cbce26f8f6a.jpeg

 

een uurtje poetsen met een polijstsetje doet wonderen :Whiper:

 

Gr Clim

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden zei ThomasTDM:

...maar hoe gepoetst?

De plaat gepoetst ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Op 5/22/2020 om 10:57 PM zei ThomasTDM:

Bekende lampjes.......maar hoe gepoetst?

met een start setje van polijstweb.nl en dan met de boormachine volgens onderstaande gebruiksaanwijzing :eureka:

 

Werkwijze:

1. Schuur het onderdeel van grof naar fijn tot ongeveer korrel 320/400. Daarna zou u eventueel nog met een waterproof schuurpapier na kunnen schuren voor een glad resultaat. Hoe fijner, hoe beter het eindresultaat. Dit is voor vrijwel alle metalen gelijk. Alleen voor koper of messing niet te grof beginnen, omdat dit vrij zacht is. Wellicht kunt u met koper of messing direct beginnen met polijsten, indien er niet te veel krassen op zitten..

2. Begin met voorpolijsten. Houd het polijstbroodje tegen de doek of andersom. De pasta zal zich gaan hechten aan de doek. De pasta verdeeld zich goed op het moment dat het onderdeel warm begint te worden. Zorg ervoor dat u de polijstsrichting af en toe afwisselt om spoorvorming te voorkomen.

3. Het is vaak het beste om het onderdeel eerst te ontvetten. Dit kan met een remreiniger of ontvetter. De pasta, gebruikt voor het voorpolijsten, zal strepen op de hoogglans finisch achterlaten, omdat deze groffer is dan de hoogglans pasta.

4. Nu kunt u gaan na/hoogglanspolijsten. Hiervoor geldt ook, zorg ervoor dat de polijstrichting af en toe wordt afgewisseld.

5. Neem alles af met een schone poetsdoek.

 

trek alleen niet je "zondagse pak" aan het wordt een rommeltje 

 

Gr Clim

Edited by SNOOPY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information