Jump to content
Tdmjohann

Motor start in eens niet meer?!?!?

Recommended Posts

Alleen had nu nieuwe bougie erin gedaan. Heb nu stuk van 20 km gereden en ze waren weer zo zwart als de nacht. Dus hij loopt veelste rijk. Nu is het zo dat de naald op de hoogste stand staat. Dus te grote spoeier!? 
En kan ook verklaren dat mijn motor stottert in de lage toeren door dat die te rijk loopt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga gewoon naalden en buizen bestellen en spoeiers. En dan gewoon kijken wat er gebeurd. 
heb de mengschroef 4,5 uitgedraaid. Daardoor rijdt die al stuk beter. Maar nog steeds stotteren. En bougie is nog steeds zwart naar het schoonmaken van de bougie. 
welke spoeier raden jullie aan als ik straks een sport uitlaat neem? Gewoon wel met orginele luchtfilter enz. Alleen sport uitlaat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best kans dat het probleem in de choke zit. Die slijt ook, en de afdichtingen zijn vaak lek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 3VD heeft een ontwerpfout in de ophanging van de gasnaald waardoor deze scheef omhoog wordt getrokken met slijtage als gevolg. Nieuwe naalden/buizen zijn denk ik het best. Gelijk de Postema modificatie erin meenemen en dan wordt de naald voortaan recht omhoog getrokken. Andere sproeiers erin tbv een sportuitlaat lijkt mij overdreven. Dat moet eerder als je open luchtfilters gaat gebruiken. Ik zou de carbs aanpakken en gaan rijden. En dan weer je bougies gaan "lezen".  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prop-er,

 

daar zat ik ook eventueel aan te denken. Want ik hoef geen choke te gebruiken bij koude motor. En al gebruik ik hem, dan loopt die erg slecht. 
 

appie26,

ja vond de naald erg los zitten, dus kan wel begrijpen dat deze schuin afslijt. Alleen is het wel zo dat ik gekeken heb naar de naald. Alleen vind ik hem erg goed uit zien. Maar ik ga gewoon de hele spul van carbs aanpakken en hopen dat het opgelost is. 

dankjewel mannen voor de tips. Waardeer het heel erg! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem wordt veroorzaakt door de naald, maar de meeste ellende gebeurt in de naaldbuis... Deze wordt ovaal uitgesleten doordat de naald er te veel in 'hangt'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postema modificatie. Een vulringetje met afgeplatte kant om de naald recht te laten hangen. 

 

20200522_150655.jpg.1bb15b13b286cfaad4467b73669ec315.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste TDM liefhebbers 😜

 

vandaag was eindelijk zo ver! Mijn TDM loopt eindelijk goed! Naar veel te hebben geprobeerd kwam ik toch bij versleten buizen en naalden. Want mijn buizen waren ovaal 😅 dankzij Pieter van HPS kwam ik aan een mooie revisie set voor mijn carburateurs. Gisteren carbs eruit gehaald en open gemaakt. Verrassend was dat mijn carbs echt onwijs schoon waren. Natuurlijk super goed! 
nu vandaag alles in elkaar gezet en weer in de TDM gezet. Was in het begin even opstarten met vervolg van ploffen uit de carburateurs en beetje stug lopen. Maar toen die eenmaal warm was en stationeer afgesteld was. Liep die echt super netjes. En rijdt als een droom! ( eergisteren nieuwe Bridgestone battlax bt23 ondergezet). Nu nog verder de carburateurs fijn afstellen. En dan zijn we zo ver! 
 

volgende item.. nieuwe uitlaat! Enkel demper 😳

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information