Jump to content

Even voorstellen: Andijviestamppot

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Andijviestamppot hier. Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een TDM 900 uit 2003. Gekocht van de eerste eigenaar met maar 24.000 kilometertjes op de klok.

image.thumb.png.09bc1c621afc04b77c5080376ae4e8e7.png

Naast deze nieuwe aanwinst heb ik nog een Kawasaki Z750. Ik ga binnenkort verhuizen waardoor ik op grotere afstand van mijn werk kom te wonen. Om die reden was ik op zoek naar een iets praktischere en comfortabelere motor om woon-werkverkeer mee te doen, daar komt de TDM om de hoek kijken.

De TDM is nog helemaal origineel, geen Ali-aftermarket troep erop. Blok loopt als een zonnetje. Echter zijn er altijd een paar "maar's": De grootste daarvan is de remschijf waar een slag in zit. Die zal vervangen moeten worden. Verder doen de knipperlichten (en alarmlichten) het niet. Hopelijk op te lossen met een nieuw relais. Eén voorvorkseal is lek, dus die moet ook even vervangen worden (direct de voorvorkolie even verversen). En een nieuw kettingsetje zal hem ook geen kwaad doen. Nog even ergens een wphb vandaan toveren en dan kunnen we aan de slag! 

Edited by Andijviestamppot

Misschien juist door te weinig gebruik een paar issues om op te lossen, maar geen grote defecten!

Controleer je stuurschakelaar en de stekkerverbindingen ook ff, dat kan ook een oorzaak van niet werkende knipperlichten zijn.

Veel plezier!

Enne, wel andijviestamppot met gebakken spekjes hoop ik?

Groet Pieter

15 uur geleden zei NikenRider:

Dat is wel even geleden, goed geheugen.

all in the family.jpg

Het is de leeftijd.. we lagen zo ongeveer dubbel van het lachen voor de tv!😃 Met de aanstaande schoonzoon die consequent Meatball werd genoemd 😜

Edited by Pieter H

Ik ben vorig jaar van een 850 (4TX) overgestapt naar een 900. Dat maakt wel een verschil. Sowieso is het rijwielgedeelte anders (geometrie, zwaartepunt) dus ik vind het directer sturen. Daarnaast is er motorisch ook een duidelijke ontwikkeling, het loopt allemaal net even gladder en strakker. Ik zelf ben heel tevreden met de overstap in ieder geval!