Jump to content

Remblokken TDM900

Japie
 Share

Recommended Posts

Ik wil ook nog nieuwe remblokken op de TDM monteren maar weet (nog) niet welke. Ik rem nogal lomp zoals ik ook rij. Laat remmen, vol in de ankers en op naar de volgende bocht. Zou de  Brembo Carbon Ceramic (organisch) een goede optie zijn. Of zou ik iets anders moeten kiezen. Heb op mijn vorige TDM,  Ferodo gesinterde remblokken gehad.

Ik heb een 2009 model met ABS en met de zilveren doppen.

Jaap,

Ik had er Ferodo XRAC (Gesinterde raceblokken) ingedaan, in combinatie met nieuwe schijven. Op zich goede vertraging, maar veel lawaai en heel veel stof. 
Nu Brembo Carbon Ceramic, en het is een wereld van verschil. Geen lawaai en stof meer, en goed gedoseerd remmen. 
Beetje doorknijpen, en het is alsof de wereld tot stilstand komt. Blokken grijpen lekker direct aan, en daarna werkt het allemaal heel progressief. 

Ik ben verliefd op deze blokken!

IMG_20191026_182019.thumb.jpg.6c66cba049717e6e4b38e299eb284584.jpg.9e9b2a80550f6abd51d5bc0b6d611e68.jpg

Edited by Prop-er

• 2 weeks later...

Heb helaas de verkeerde blokken aangekruist bij de bestelling. Zijn de race blokken van brembo. Zit nu nog even te wachten op de juiste Brembo Carbon Ceramic blokken en de nieuwe schijven. Helaas heeft Goedhart Motoren in de webshop afbeelding van wave schijven geplaatst bij standaard schijven dus verkeerde ontvangen. Nu maar de TRW Racing remschijven besteld en zijn onderweg.

AA7A8CDB-F2CF-44A6-BC63-1C35F9377662.jpeg

1 uur geleden zei Japie:

Goedhart Motoren in de webshop afbeelding van wave schijven geplaatst bij standaard schijven dus verkeerde ontvangen. Nu maar de TRW Racing remschijven besteld en zijn onderweg.

Remschijven gaan dus retour.

Hoe zijn verder de ervaringen met Goedhart

Ik heb van de week mijn achterblokjes vervangen ondanks dat deze niet versleten waren. Ik had het idee dat er weinig gebeurde met aanremmen, wellicht omdat de blokjes te oud en te hard waren geworden. Maar de nieuwe (Brembo Ceramic) bereiken ook het gewenste effect niet. Toch wordt er druk opgebouwd heb ik het idee. Iemand een suggestie?

sorry...deze topic gaat over remmerij voor de 900. 

C13912C3-E461-4F01-AA30-843BD6C7AF92.jpeg

36DDDEE7-7559-4396-9574-7B0858FBC416.jpeg

Edited by MarcelT

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Remvloeistof

Remvloeistof (behalve DOT 5) is hygroscopisch, dat wil zeggen dat het water opneemt uit de lucht. Door de aanwezigheid van water wordt het kookpunt lager en kan er roestschade in het hydraulische systeem optreden. Om deze redenen moet de vloeistof periodiek worden vervangen. Meestal wordt eens per twee jaar voorgeschreven. De remvloeistof die gebaseerd is op siliconen is niet-hygroscopisch (hydrofoob). Deze DOT 5 remvloeistof tast de lak niet aan maar heeft wel als nadeel dat eventueel tóch aanwezig water niet oplost en zich kan verzamelen en daardoor zou kunnen bevriezen of verdampen. Overigens mogen beide typen remvloeistof nooit door elkaar gebruikt worden - ook niet (of althans: niet zomaar) bij vervanging.[1]

• 1 year later...
On 4/6/2020 at 1:34 PM, Prop-er said:

Jaap,

Ik had er Ferodo XRAC (Gesinterde raceblokken) ingedaan, in combinatie met nieuwe schijven. Op zich goede vertraging, maar veel lawaai en heel veel stof. 
Nu Brembo Carbon Ceramic, en het is een wereld van verschil. Geen lawaai en stof meer, en goed gedoseerd remmen. 
Beetje doorknijpen, en het is alsof de wereld tot stilstand komt. Blokken grijpen lekker direct aan, en daarna werkt het allemaal heel progressief. 

Ik ben verliefd op deze blokken!

IMG_20191026_182019.thumb.jpg.6c66cba049717e6e4b38e299eb284584.jpg.9e9b2a80550f6abd51d5bc0b6d611e68.jpg

Om wat ouds op te rakelen, welke remblokken had je erbij voor je achterrem? Ik kan zo geen dezelfde type blokken voor de achterrem vinden..