Jump to content

Ombouw klaar


Recommended Posts

Bij de proefrit ook weer last van slepend onregelmatig geluit bij het remmen nadat ik de schijven netjes heb ingeremd. Ook na twee ritten nog steeds vervelend gevoel dat er iets krom was. Vandaag de hele boel weer uit elkaar gehaald, wiel er uit, schijven er af. Daarbij bleek een schilver hard geworden Loctite tussen de schijf en een van de nokjes was gekomen bij het monteren van de schijven. Nu de nokjes met een diamantvijltje schoon gevijld (heel voorzichtig). De tapgaten schoongemaakt. De schijf met scotchbrite schoongeschuurd en vervolgend de loctite in het gaatje gedaan zodat er geen lictite tussen de schijf kan komen en daarna boutjes op moment gezet (en voor de zekerheid stipje gezet zodat ik er niet eentje kon overslaan). Resultaat: helemaal in orde. Remt erg goed met de brembo blokken en TW Lucas wave schijven. OSCO ontvangen en gemonteerd. Klaar voor het seizoen😒

 

Unknown-1.jpeg

 

 

Unknown.jpeg

 

Dit is het advies van mijn kinderen:

 

Unknown-2.jpeg

Edited by Japie
Link to post
Share on other sites
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb nog nooit zoveel gesleuteld aan een motor. Zelfs vandaag de motor helemaal schoongespoten in de wasstraat. ook nog nooit gedaan. Helaas zie je op zwart wel elk stofje en vuiltje.

Edited by Japie
slechte spelling
Link to post
Share on other sites

Mag ik je een tip geven? 

 

Na het wassen, de motor licht afnemen met een vochtige uitgewrongen microvezel handdoek. De motor niet helemaal droog maken!

 

https://www.neweco.nl/microvezel-droogdoek-mammoet-60x90-cm-grijs.html

 

Daarna al het plastic inspuiten met dit spul. 

 

https://www.oliedienst.nl/p288779/turtle-wax-hybrid-sealant-hydrophobic-wax-500ml.html?mpid=147843&gclid=CjwKCAjwqdn1BRBREiwAEbZcRzCRL7bo3oVK-Ism0E6Wj-VfqUpYo4sMNQ9ECKOCCqaiJqNC0qvf2RoCEK8QAvD_BwE#

 

En met diezelfde handdoek licht uitwrijven en verspreiden

Je kunt nu eventueel met een tweede droge microvezel handdoek de motor helemaal droog maken. 

 

Dan is je motor als nieuw, en hij blijft ook maandenlang als nieuw. 

Edited by Prop-er
Link to post
Share on other sites

Je hebt maar heel, heel, heel weinig nodig. Per motordeel slechts een paar korte spuitjes. Dan spuit ik vaak nog 1 tot 2 keer op de licht vochtige handdoek, en dan uitwrijven. 
Ik denk dat je met 1 fles 2 jaar doet. 

 

Edited by Prop-er
Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Prop-er:

 

Na het wassen, de motor licht afnemen met een vochtige uitgewrongen microvezel handdoek. De motor niet helemaal droog maken

 

Daarna al het plastic inspuiten met dit spul. 

En met diezelfde handdoek licht uitwrijven en verspreiden
Je kunt nu eventueel met een tweede droge microvezel handdoek de motor helemaal droog maken. 

 

Dan is je motor als nieuw, en hij blijft ook maandenlang als nieuw. 

 

Vandaag een rondje gereden en weer vuil.

Kan je dat hier even voor komen doen ?

Link to post
Share on other sites

De ketting loopt door de kortere bones iets losser dus moet ik nog spannen. Ik twijfel nog of ik nog een maatje kortere dogbones ga monteren dus heb dat (nog) niet gedaan.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information