Jump to content
Renea

HID LED of gewoon Halogeen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Vraagje; door de onmogelijk veel keuzes van aanbieders zie ik door de bomen het bos niet meer. 

Wie kan mij een goede HID, LED of halogen voor de koplamp aanraden. ik heb een TDM900.

Ik hoor het graag, en natuurlijk alvast bedankt.

René

Hoe handig ben je?

Overzicht halogeen (standaard, en prima zelf te doen): 

https://www.tdm-yamaha.heliohost.org/index.php?page=BLB

Xenon: dan moet je ballasten plaatsen, en ertussen bedraden, het liefst met solderen. De kuip moet er deels  af om de boel in te bouwen. Wel meer licht. 

LED: Vaak is ruimte een probleem. En de lampen die wel passen, hebben weer te weinig vermogen. Daarnaast verstrooid dit licht enorm, waardoor je tegenliggers verblind. 

Hi Prop-er,

Dank je voor de duidelijke uitleg, ben zelf erg handig dus ik ga maar voor de HID verlichting.

Greets,

René

Ik ben voor de dubbellicht set van Doubletronics gegaan samen met LED verlichting. Prachtig resultaat. Heb wat verloopringetjes moeten maken voor de lampen maar nu prima resultaat.

Posted (edited)

Hier is een plaatje. Ik heb inmiddels ook LED besteld voor het lampje erboven.

8C5DB7F9-DFEC-4685-9EF8-CD0558454C73.jpeg

Edited by Japie

35 minuten geleden zei TDMprutser:

Sodeju, dat is een serieuze bak licht!

"Ik wil dat er licht is!" Toen was er licht. En God zag dat het licht goed was.

1 hour ago, Japie said:

"Ik wil dat er licht is!" Toen was er licht. En God zag dat het licht goed was.

Welke Led lampen heb je erin gezet?

Posted (edited)

ledset-yamaha-tdm-900_52980.jpg je moet wel een setje met voetje hebben dan hoef je geen ring te maken om toch te passen.

Edited by Japie

Mijn God, Japie heeft het licht gezien!

Maar ff zonder dollen, hoe is het lichtbeeld? Dat is minstens zo belangrijk als veel licht!

52 minuten geleden zei Pieter H:

Maar ff zonder dollen, hoe is het lichtbeeld? Dat is minstens zo belangrijk als veel licht!

Heb nog niet kunnen afstellen. Het ziet er vooralsnog niet slecht uit. Moet weloppassen dat de lamp niet teveel naar boven schijnt. Ik zal verslag doen als ik weer verder ga.

Posted (edited)
1 uur geleden zei Pieter H:

Mijn God, Japie heeft het licht gezien!

Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou. 

Edited by Japie

En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

Good old Johannes.

Op 4/18/2020 om 8:21 PM zei Japie:

Ik ben voor de dubbellicht set van Doubletronics gegaan samen met LED verlichting. Prachtig resultaat. Heb wat verloopringetjes moeten maken voor de lampen maar nu prima resultaat.

Hoi Japie, gisteren hetzelfde setje ontvangen uit Frankrijk en geprobeerd te plaatsen. Niet gelukt omdat de lamp niet wil klemmen. Hoe zien de verloopringetjes bij jou er uit? Overigens ook ik heb doubletronics! 😉

Posted (edited)

Ik heb een ring van 9 mm dik gedraaid met dezelfde binnendiameter als de lampvoet en buiten diameter van de flens van de fitting. Daar heb ik de uitsparingen uitgevijld zoals de flens en toen paste toen wel.

Edited by Japie