Jump to content

Jankend geluid bij oplaten koppeling

Recommended Posts

Hallo zins deze zomer ben ik eigenaar van een mooie TDM 900. Mijn vorrige motor was een TDM 3vd, wat een topper... Nou heb ik soms met de 900 dat ik bij het wegrijden en de koppeling oplaat een soord jankend geluid hoor ( lijkt een oude claxon ) en als ik dan de koppeling weer even in trek dan is het weg. Ik ben zelf monteur (auto's ) en ben zelf bang dat de veren van de koppeling aan vervanging toe zijn. Als er iemand is die dit euvel ook wel eens heelft gehad hou ik mij aanbevolen voor de oplossing.😉

Alvast heel erg bedankt voor jullie meedenken, 

10 uur geleden zei Guido.tdm900:

Hallo zins deze zomer ben ik eigenaar van een mooie TDM 900. Mijn vorrige motor was een TDM 3vd, wat een topper... Nou heb ik soms met de 900 dat ik bij het wegrijden en de koppeling oplaat een soord jankend geluid hoor ( lijkt een oude claxon ) en als ik dan de koppeling weer even in trek dan is het weg. Ik ben zelf monteur (auto's ) en ben zelf bang dat de veren van de koppeling aan vervanging toe zijn. Als er iemand is die dit euvel ook wel eens heelft gehad hou ik mij aanbevolen voor de oplossing.😉

Alvast heel erg bedankt voor jullie meedenken, 

Probeer een iets lager toerental aan te houden bij het wegrijden, dat scheelt ook.

en soms helpen een nieuwe set drukveren en de platen er in een andere volgorde inzetten.

Dank voor jullie advies, top dat het iig geen kwaad kan. Ik ga wel nog het filter en olie wisselen voordat we weer gaan toeren. Misschien dat het dan al beter is, het komt af en toe voor. 

Heb even een plaatje van de "nieuwe" TDM erbij gedaan. 

20190616_153330.jpg

Mooi ding, in sjiek zwart! (Of is het heel donkerblauw?)

In het downloadgedeelte vind je het werkplaatshandboek. Bij olie peilen moet je even opletten, daar is een aparte procedure voor. (ivm dry-sump)

Binnen de club wordt veel gebruik gemaakt van Putoline sport 4 10W-40.