Jump to content

Hij start (weer) niet

Recommended Posts

Hoi Thomas, kijk even naar mijn reactie uit het verleden: Yuasa AGM YT12B-BS accu voor de TDM900

Gebruik ik nu al weer ruim een jaar. Geen probleem.

24 uur na het vullen een tijdje op z'n kop zetten op een krant, zeker weten dat er geen zuur uit komt, dan pas de doppen er op.

AGM is een glasmat accu die in die mat alle zuur absorbeert. Kan dan absoluut geen kwaad.

Ik had hiervoor een Varta met dezelfde eigenschappen. Heeft het ruim 10 jaar uitgehouden.

Succes!

• Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 hour ago, ThomasTDM said:

Dank... Ik heb er eentje besteld bij mijn LBS.

Meneer vraagt om advies, meneer krijgt advies, met linkje naar de goedkoopste aanbieder van Nederland, en een aanbod tot contact met Pieter, en wat doet meneer...?? 

Hij rijdt naar de lokale bike shop en laat "iets" bestellen. 

Het is wel eerlijk, maar niet handig. 

Ik rij nu precies drie jaar met een Autobatt 12B-4 accu. Meting met accutester geeft nog ca 80 A startstroom. Nieuw is 150A.

Na een nacht in de stromende regen 's morgens moeilijk starten. Spanning daalt tijdens starten onder 10 V

Toch maar vervangen. 
P.S. originele accu (GS/Yuasu ) heeft het  8 jaar en ruim 100.000 km volgehouden. 

4 uur geleden zei Prop-er:

Meneer vraagt om advies, meneer krijgt advies, met linkje naar de goedkoopste aanbieder van Nederland, en een aanbod tot contact met Pieter, en wat doet meneer...?? 

Hij rijdt naar de lokale bike shop en laat "iets" bestellen. 

Het is wel eerlijk, maar niet handig. 

Deze meneer vroeg advies of de accu makkelijk te vervangen is en welk type deze meneer moet gebruiken....

En advies vragen op een forum betekend niet dat deze meneer een forumlid, die een motorzaak heeft, ook nog eens moet mailen. Dan zouden we een hele korte website kunnen maken.... bij vragen of problemen mail naar Pieter. 

Deze meneer heeft de LBS ook de meningen over type en merk van het forum laten weten en zij kwamen als advies of met een Yuasa of met een goedkoper alternatief. 

Overigens is deze meneer niet naar lokale bike shop gereden maar heeft deze meneer gewoon even gebeld. 

Edited by ThomasTDM
10 hours ago, ThomasTDM said:

Deze meneer vroeg advies of de accu makkelijk te vervangen is en welk type deze meneer moet gebruiken....

En advies vragen op een forum betekend niet dat deze meneer een forumlid, die een motorzaak heeft, ook nog eens moet mailen. Dan zouden we een hele korte website kunnen maken.... bij vragen of problemen mail naar Pieter. 

Overigens is deze meneer niet naar lokale bike shop gereden maar heeft deze meneer gewoon even gebeld. 

Een beller is sneller! 

Maar je vroeg inderdaad advies over installatie/merk/type/ervaringen, en daar krijg je dan van minstens tien man gedegen advies over. Want daar is een forum voor. 

16 hours ago, ThomasTDM said:

Dank... Ik heb er eentje besteld bij mijn LBS. Weet niet eens meer welk merk, geen Yuasa. Ik vertrouw maar op zijn deskundigheid... 

Dan vind ik dit een nogal onverschillige reactie, in de trant vanBedankt voor de adviezen mensen, ik heb het aan een ander gevraagd, geen idee wat ik besteld heb, we zien het wel!

10 hours ago, ThomasTDM said:

Deze meneer heeft de LBS ook de meningen over type en merk van het forum laten weten en zij kwamen als advies of met een Yuasa of met een goedkoper alternatief. 

Maar nu leg je het beter uit, je hebt wel degelijk iets met de adviezen gedaan. Top!

5 uur geleden zei Prop-er:

Maar nu leg je het beter uit, je hebt wel degelijk iets met de adviezen gedaan. Top!

Uiteraard...anders had ik het niet gevraagd. Het type accu wat er (volgens de JBX site) in hoort kon ik nergens vinden, dus vandaar de vraag.
En met dit soort zaken vertrouw ik een lokale winkel meer dan een webwinkel.

Enne....excuses aanvaard. Zo erg was het nou ook weer niet hoor ;)

Edited by ThomasTDM

Nou...ik ben trots op mij mijzelf. Het is me gelukt de accu te vervangen. Stekkerblok achter (van voor af gezien) de accu losgehaald uit de bevestiging, één stekkerverbinding losgemaakt, daarna 2 touwtjes door de accupolen en hopla... accu eruit.

Na de montage van de nieuwe een beetje klooien met de rechthoekige moerplaatjes om die erin te krijgen. Eentje verdween er natuurlijk in het frame. Accu weer eruit, in het frame vissen (magneetje hielp mee), plaatjes erin en vastgezet met de boutjes, stukkies tape aan de zijkant van de polen en de accu weer monteren. Boutjes weer los, accupolen aansluiten, stukkies tape eraf.

Ditmaal ging het goed. Bevestiging van de rubber vastzet band is trouwens ook lastig. Maar goed...het zit weer en net voor donker klaar.

Conform de specificatie mag deze accu tot 90 graden gekanteld worden..dus dat zit wel goed.

Screenshot_2019-11-22-16-59-32_1.jpg.b96923ebb756266d7dd609e3e729b14d.jpg

Oh ja...het is een Fulbat trouwens....

Zondag ff een stukkie tuffen...

Edited by ThomasTDM