Jump to content
chris

Storing

Recommended Posts

Gisteren een rondje gereden, goed weer dus prima te doen.

Voor ik naar huis ga wil ik ff tanken. Knipper uit naar rechts, en ik merk dat ie in verhoogd tempo knipt.

Motor uit, peut er erin, starten, nix nada . Met hulp van een man de motor een zetje gegeven, hij liep weer, en naar huis. Knipper weer op normaal tempo. Thuis motor uit, weer proberen te starten, nix. Ff laten staan, starten geen probleem, ff later nog es een poging, nix, niet starten. Tijd aan de lader, starten geen probleem. Waar denken jullie aan bij deze storing? Accu, gelijkrichter?

Grt,

Chris

Spanningsregelaar of accu vermoed ik, als je tenminste te weinig spanning in je accu hebt na het rijden.

Reageert de motor helemaal niet op startcommando, dan idd kans op kabelbreuk zoals Prop-er schrijft

Even laten staan zal wel niet voldoende zijn bij een lege accu dankzij de spanningsregelaar dus dat is het denk ik niet (ervaring hiermee met ducatis's, was een kwaal ;-)

ik merk dat er dezelfde kant opgedacht wordt. Ik ga  kijken naar de de kabel onder het contactslot.

Vorige week de kabels onder de kuip gecontroleerd, gelukkig niets geks gevonden. Accu lekker aan het stroom gelegd, dus vol.

Vandaag gaan "testen"..... Na ongeveer 75 km merk ik dat de controlelampjes voor de knippers minder fel worden, koplampen uit en voila, fel....voor de deur motor uit.. niet meer starten. Duidelijk dus dat de motor niet bijlaadt... Ik ga eerst de spanningsregelaar uitwisselen, denk zomaar dat die de boosdoener is.