Jump to content
List

olie bijvullen

Recommended Posts

Olie bijvullen, makkelijk en neemt geen plaats in, thuis en onderweg op vakantie.

Een vel papier, liefst glad, 250 grams of wat zwaarder (met een stuk papier onderweg moet je altijd zoeken of het is te slap tijdschriftenpapier)

Teken daar een aantal driehoeken plm 20cm hoog op en knip ze uit, knip de punt eraf.

Even doorvouwen en je hebt de ideale wegwerptrechter, past zelfs in de binnenzak ;-)

Na gebruik, hoppa, de afvalbak in, je hebt er toch nog een stuk of 10 over.

IMG_0004.JPG

IMG_0005.JPG

haha, wrijf het er maar weer in japie, 2 liter op 5000 km 

je hebt zeker ook injectie ;-(   

(zie mijn bericht mbt stotteren e.d. onder werkplaats rubriek)

Edited by List

1 uur geleden zei List:

haha, wrijf het er maar weer in japie, 2 liter op 5000 km 

je hebt zeker ook injectie ;-(   

(zie mijn bericht mbt stotteren e.d. onder werkplaats rubriek)

Koop liter flacon Putoline Sport4, die heeft een uittrekbare schenktuit in de dop..

Scheelt weer knoeien en afval..👍😀

1 uur geleden zei Pieter H:

Koop liter flacon Putoline Sport4, die heeft een uittrekbare schenktuit in de dop

Idem bij Castrol Power RS 4T 10-W40 bij de 1liter verpakking , ook dan kan het Origami geknutsel achterwege blijven. 

Haha ja, origamo, maar gezien het lastige vulpunt bij de 4tx lijkt me dat je met een vultuit, zeker als de fles vol is je het eerste vulmoment wat knoeit. Met het papieren tuitje knoei je geen druppel, je steekt hem diep genoeg in de vulopening en schenkt rustig in. Even in de opening laten staan en alle olie loopt in het blok. En mbt afval valt zo'n stukje papier met een minimum aan olie wel mee toch? Ik vond dit wel makkelijk zo tijdens de vakantie. Mijn oliemerk heeft overigens geen tuitflessen. (zo kun je ook vanuit de 5 litercans olie overdoen in 1-literflessen)

Met een injectie gestuurde 900 in het vooruitzicht, die zonder geknal start en je in één ruk elk begaanbaar hooggebergte in sleurt, hoef je onderweg met tig grams papier nooit meer trechters te vouwen. Wat een heerlijk vooruitzicht en wat een voordelen in slechts één zinnetje. 

Edited by Henk Helder

5 uur geleden zei Henk Helder:

Met een injectie gestuurde 900 in het vooruitzicht, die zonder geknal start en je in één ruk elk begaanbaar hooggebergte in sleurt, hoef je onderweg met tig grams papier nooit meer trechters te vouwen. Wat een heerlijk vooruitzicht en wat een voordelen in slechts één zinnetje. 

Zo Henk, wat ben je opeens kort van stof..🤣

@Henk Helder

haha ja, een 900, maar dat zit er voor mij niet in helaas.

note: weegt net zoveel als een pakje shag en je je snijdt ze thuis uit in een minuut ;-) 

Edited by List

8 minuten geleden zei List:

...weegt net zoveel als een pakje shag en je je snijdt ze thuis uit in een minuut .....

Listige riddle 

Portemonnee van siepelleer?

Edited by fernand