Jump to content

Hoe en waar heb jij je navigatie op je motor gemonteerd?

Guest
 Share

Recommended Posts

Zoals belooft in een ander topic de verdere info. Ten eerste het kale stuur. 20150225_163602.thumb.jpg.d8a6da5d12cf0ae3ea1c9b7e316ad6b6.jpg

En het losse steuntje.20150225_163537.thumb.jpg.83c0388e0de7e347a7aac7bcbccec8e2.jpg

Het steuntje gehecht om te richten op het stuur.20150225_164458.thumb.jpg.7be28b26c72e770228b271ed2cef5aa1.jpg

Het steuntje afgelast op het stuur.20150225_165222.thumb.jpg.2db967886d81fb033b00367bb08b116b.jpg

En het steuntje gepoetst met de basisplaat voor het garmin gedeelte.20150225_170012.thumb.jpg.9ff154d7bf19a4d6c02dc847d79c7aeb.jpg

Helaas nog niet alle schroeven op voorraad dus die moeten nog aangevuld tot vier gaan worden.20150225_170022.thumb.jpg.7220ca8d32bac60752931daf49bd0e4c.jpg

Het zicht van voor af en vanaf mijn eigen plaatsje naar voren toe.20150225_181045.thumb.jpg.9e079ae10e7ef662cc7f774ae236625a.jpgEn nog een plaatje vanaf de zijkant.20150225_181106.thumb.jpg.3d3995491d851a0c440a1966a3615393.jpg20150225_181106.thumb.jpg.3d3995491d851a0c440a1966a3615393.jpg En dit alles zelf fabricaat.:eureka:   :thumbsup:   toppie

Edited by brand

• Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ik heb een lg g3 en ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn telefoon als navigatie te gebruiken. Iemand goeie tips hoe dat het beste te doen? Programmas heb ik wel maar ik heb het meer over montage op het stuur. Ik wil hem dan natuurlijk wel bestand hebben tegen regen

[quote="RonnyTDM"]ik heb een lg g3 en ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn telefoon als navigatie te gebruiken. Iemand goeie tips hoe dat het beste te doen? Programmas heb ik wel maar ik heb het meer over montage op het stuur. Ik wil hem dan natuurlijk wel bestand hebben tegen regen[/quote] Je kunt er bij b.v. motorzoom wel een steun en waterdichte hoes voor krijgen.

[quote="RonnyTDM"]ik heb een lg g3 en ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn telefoon als navigatie te gebruiken. Iemand goeie tips hoe dat het beste te doen? Programmas heb ik wel maar ik heb het meer over montage op het stuur. Ik wil hem dan natuurlijk wel bestand hebben tegen regen[/quote] Ik heb dit destijds ook geprobeerd met mijn mobieltje en kan uit die ervaring vertellen dat het alles behalve ideaal is. Houders zijn niet deugdelijk / soms ook nog duur, zichtbaarheid van mobiel is ook niet goed vanwege reflectie en uiteindelijk is de mobiel door waarschijnlijk trillingen kapot gegaan. Dus ik denk dat je beter af bent met een leuk tweedehands motor navigatie systeem.

Heb je dan ook een goeie oplader gehad? Want ik wil het toch gaan proberen. Heb een mooi tasje gevobden. Die ga ik proberen en hoop dat die gaat bevallen. Nou alleen mijn volgende punt. Als ik mijn telefoon oplaad met iets anders dan de originele lader via een stopcontact laad die bijna niet op. Via een usb van de pc bijvoorbeeld of via de sigarettenaansteker van de auto laad die bijna niet op. Hoe boots ik het stopcontact het beste na??

Toch ga ik het proberen. Ik heb mijn vorige telefoon ook altijd als navigatie gebruikt maar dan in de auto(deze heeft ook best veel trillingen ivm verlagen enbgrotere velgen) en die telefoon heeft het ook altijd overleefd dus ik ga eigenwijs doen. Nu moet ik dus alleen een oplossing bedenken om te kunnen opladen zoals met een stopcontact. Weet iemand waar het verschil in opladen m in zit??

Heb je er al een 12V aansluiting op zitten ? Daarin kun je een verloop/stekker zetten met een USB-connector. Ze zijn er dacht ik ook met alleen maar een USB-connector en dus niet voor iets anders te gebruiken. Succes :link:

Guest LeonS
Ook de 12volt USB connectors heb je in veschillende wattages. Even wat meer uitgeven voor een 1500mA of 2000mA ladertje en je bent klaar. Zum Beispiel: [url]http://www.ebay.com/itm/New-Belkin-2-port-USB-Car-Charger-Lightning-Cable-for-iphone5-5S-iPod-Ipad-/111235834876?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19e62c23fc[/url]

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
[quote]Werkt prima en geen last van extreme trillingen, gewoon plaatje alu van gamma 1,5 mm dik tussen het windscherm en de kuip gezet. [/quote] is inderdaad een prima plek. zelf heb ik hiervoor ipv een strip een stuk rond 22mm koper buis gebruikt (lekker zacht en dus makkelijk te bewerken) en op maat aan de uiteinden plat geperst in de bankschroef. uiteinden afronden gaatjes er in, beetje zwarte lak en alle mee geleverde montage middelen voor op b.v je stuur passen erop. ik denk dat je dan tevens nóg minder trillingen hebt. grtgrrt.

@ Ronny, i.d.d. zijn er bij Lois.de een aantal van deze 12v stopcontactjes te koop, je moet er op letten dat ze in het dashbord, of liever gezegd in de binnenkuip gemonteerd kunnen worden. Ik heb gebruikt een universeel setje van lois.de, bestelnummer10032919 van Baas. Kost 12,99€. Gemonteerd rechts in de binnenkuip, in mijn geval op een Tdm 3VD. Stroom heb ik weggehaald bij het stadslichtje boven de koplampen. suc6, grt, Chris 024 / 95 3VD rules. . .

pas op met een stopcontact op je bedrading van het stadslicht als je wat meer vermogen gaat afnemen. deze bedrading is wel erg dun. leuk voor je navigatie, maar een stopcontact zou ík niet zo gauw doen. ik zou gewoon met een zweef zekering direct vanaf de accu gaan, zit bij mij al jaren zo en gaat prima. nooit problemen mee gehad, ook niet op andere fietsen. mijn stopcontact zit trouwens geklemd in de kabelgeleider bij/aan het stuur.

[quote="SoSo"]pas op met een stopcontact op je bedrading van het stadslicht als je wat meer vermogen gaat afnemen. deze bedrading is wel erg dun. leuk voor je navigatie, maar een stopcontact zou ík niet zo gauw doen. ik zou gewoon met een zweef zekering direct vanaf de accu gaan, zit bij mij al jaren zo en gaat prima. nooit problemen mee gehad, ook niet op andere fietsen. mijn stopcontact zit trouwens geklemd in de kabelgeleider bij/aan het stuur.[/quote] zo heb ik het ook, werkt prima!

Klopt idd. Als je zo'n stopcontact voor andere doeleinden wil gebruiken kan je beter vanaf de accu werken. Ik gebruik het contact alleen voor de Garmin en dan voldoet het prima. Gezien de benaming van dit topic ging ik er van uit dat ook bij Ronny het daarvoor bedoeld zo zijn. grt, chris 024/95 3VD rules...

Zelf heb ik hiervoor i.p.v. een strip een stuk rond 22mm aluminium buis gebruikt en op maat aan de uiteinden plat geperst in de bankschroef. Beetje zwarte lak en ik denk dat je dan tevens nóg minder trillingen hebt. Om nog meer trillingen tegen te gaan, een extra boutje door de ruit en vast gemaakt aan de Garmin bevestiging :thumbsup: Edited by Guest

Het is bij mij inderdaad met het idee om mijn navigatie op aan te sluiten, wel gaat dit op mijn telefoon. En aangezien ik dan toch de boel los haal om wat aan te sluiten. dan net zo goed gelijk goed doen en met een zwevende zekering.

• 10 months later...
Misschien een idee om deze mini steun te gebruiken op de motor. Ik weet dat hij oersterk is,want ik gebruik hem al jaren in de auto. De clips plak je op je navi of smartphone en aan de binnenkant van het ruitje op de motor. Het steuntje is in alle standen verstelbaar en echt sterk. Ik wil maar zeggen dat je op deze manier geen grote beugels of andere bevestigingen nodig hebt. Misschien ga ik het zelf effe proberen in plaats van een beugel op het stuur in een eerder bericht van mij. http://www.mixoffer.nl/micro-houder/mic ... houder.htm www.youtube.com/watch?v=bZYOH66Ovzs Groet,Frits green biker

Share

• Create New...

Important Information