Jump to content
Sign in to follow this  
harco

ECU afstellen.

Recommended Posts

Hallo allemaal.

ik wil mijn ECU anders laten afstellen. Heeft er iemand al ervaring me en waar kan ik dit het best laten doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag wat doet een powercommander en is hij het geld waard?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powercommander

Dynojet heeft zich als bedrijf gespecialiseerd in het optimaal afstellen van de techniek van je motor met de Dynojet Power Commander. Dit lijkt voor moderne motoren niet nodig. Echter dit is een misverstand. De moderne  motor wordt dusdanig afgesteld dat deze voldoen aan de Europese normen (milieu-eisen). Dit betekent niet dat ze optimaal zijn afgesteld om maximaal vermogen te geven en een soepele gasrespons. Met name in de 2de en 3de versnelling van veel moderne motoren is zeer veel te winnen. Aangezien de hele lucht-brandstof verhouding vast is geprogrammeerd, is een Powercommander nodig. Hiermee kan het megsel naar wens worden geprogrammeerd en daarmee zijn maximaal vermogen en een soepele gasrespons gewaarborgd. Dit betekent uiteindelijk meer vermogen en een verhoogd koppel (betere acceleratie van onderuit) voor je motor.

Montage Powercommander

Montage op je motor is relatief eenvoudig en gebeurd in bijna alle gevallen op bestaande connectors van je motor. Enige kennis van techiek is wel wenselijk en er zijn verder geen aanpassingen nodig in de bekabeling zelf en de Powercommander kan altijd worden gedemonteerd. Kortom de powercommander is plug & play en kan met eenvoudige technische sleutelkennis zelf worden uitgevoerd.

Juiste programma voor motor

Men kan de Powercommander 3 USB standaard laden met een specifieke mapping (ook wel software genoemd) voor je motor. Het beste is om de powercommander doormiddel van een dynorun te laten programeren specifiek voor jouw motor.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig week bij Dynojet geweest. Hier te horen gekregen dat de power commander lll niet meer leverbaar is voor de tdm. 🥺
En de power commander V wordt niet geproduceerd voor de TDM. 😢

Wel is er een mogelijkheid om de V te laten ombouwen vanuit een andere type motor. Maar deze moet dan wel door Dynojet ingebouwd worden en dan op de tdm afgeregeld worden.

Hij gaat dan zo rond de €600,- kosten.💸
💸
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat alleen de draadboom het problleem was bij de PC V maar schijnbaar nor meer foefjes nodig om het werkend te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information