Jump to content
Prop-er

Wie gaat er mee, rondje Rotterdam 18 augustus?

Recommended Posts

Posted (edited)
1 uur geleden zei Pieter H:

Maar misschien zijn ze ondertussen wel beter geworden.

Technische ontwikkelingen hebben soms wat tijd nodig. Als erkende techneut zal dat geen nieuws voor je zijn. Er is nix mis met een cilindertje met een in- en een uitlaatklep. Als er een kop ontwikkeld wordt met vijf kleppen, verbetert dat de prestaties aanzienlijk. Doorontwikkeling met iets grotere klepdiameter geeft een nog beter resultaat.

Daar kun je voor kiezen, of altijd een tweekleppertje bijven berijden. Nix mis mee.  

Met de komst van de TomTom 400 serie was er sprake van een 'giant leap' en die ontwikkeling heeft zich voortgezet in de 4- en 500 serie. 

Ik kocht onlangs na de Tomtom 410 de Tomtom 550 en dat is op dit moment echt top of the bill . Garmin kon niet stil blijven zitten en ontwikkelde in navolging de 595 en de 396. MR GPS is een kei in het vergelijken van die apparaten. Ik denk niet dat ze structureel verschillen in de omgang met gpx routes en tracks. Ben gewend aan de TomTom benadering en zie een goede combi met mydrive en MRA, 

Routes worden draadloos overgezet van smartphone, tablet en computer naar de navigatie. Zo heeft de Tomtom 550 al ingebouwde wifi en een razendsnelle processor.  Na de jarenlange hegemonie van Garmin voor motor navigatie nam TomTom die positie over met de 400 serie .Ook op het apparaat zelf konden zelfs digibeten zelfstandig heel eenvoudig mooie routes samenstellen. 

Met 50 k aan  km per jaar heb je een soort nav in je hoofd, kan ik me zo voorstellen.

Anderzijds, de Tomtom verraste me in de directe omgeving met weggetjes, waar ik het bestaan niet van kende. 

Edited by Henk Helder

Posted (edited)
8 minuten geleden zei Nico:

k prak de track direct zonder te kijken in de Zumo en laat de Garmin er een route van maken. 

Kijk jij ook nooit naar je ketting om die schoon te maken? Daar staat me iets van bij .

Edited by Henk Helder

23 minuten geleden zei Henk Helder:

Kijk jij ook nooit naar je ketting om die schoon te maken? Daar staat me iets van bij .

Alleen smeren en op de juiste spanning.

En in de TomTom de mr.gps methode. 

Ketting schoonmaken?? Slecht idee, gewoon op tijd insprayen! Dan vliegt het vuil er wel af bij het juiste tempo!😄

1 uur geleden zei Henk Helder:

Osco rules

Een paar vragen op de originele post.

De rit start op zondag 18 augustus om 10:30 bij Eetcafé “Rust wat”, waar koffie en appeltaart klaar staan.  
Adres: Kortenoord 1Nieuwerkerk a/d IJssel 
https://www.eetcaferustwat.nl (Voor ons geopend vanaf 10:00)
Deze locatie ligt 5 minuten van de snelweg A20 (Afslag 17), op een slingerdijk, direct naast een prachtige molen.

Meldt je voor deze rit per email aan: [email protected]

Je ontvangt dan de GPX routebestanden een week van te voren.

Een dag van tevoren zullen de GPX bestanden ook hier op het forum te verkrijgen zijn.

Wil je voorrijden? Vermeld het bij de aanmelding!

De kosten voor de rit zijn nog niet bekend, evenals wie de koffie en appelpunt bij het startpunt betaald.

Lunch en/of Diner zijn in ieder geval voor  eigen rekening.

Waar is de rit te downloaden ?

wat zijn de kosten ?

3 uur geleden zei frederik:

Dat is voor Nikenrider de vraag en voor mij ook ?😀

Groetjes .

@frederik, @NikenRider 

Ik zie niet bij de aanmeldingen staan dus ja dan krijg hem ook niet.

De route wordt pas na de rit op het forum geplaatst niet ervoor zoals het wel vermeld is dat was niet correct.

Als je aanmeld dan krijg je hem alsnog dat geldt Voor jullie beide.

De normale procedure is dat de aangemelde personen de route vooraf krijgen en dat de route de week erna op het forum worden geplaatst.

Gr,

Jan van Ingen

Ja Jan ik weet dat het normaal zo werkt maar nu stond er dat hij een dag vantevoren op het forum kwam. Als het even kan kom ik morgen.  Groetjes. 

5 hours ago, NikenRider said:

wat zijn de kosten ?

Er is duidelijkheid!

€5,- voor leden

€7,50 voor introducees

De club betaalt de rekening voor koffie en appelpunten. 

@Prop-er Helaas ben ik er morgen (nog) niet bij. Fysio wil nog twee weken gipsje om mijn duim. Veel plezier met de mooie tocht morgen. Ik ga deze zeker een keertje rijden als ik heel ben. 

Even voor de duidelijkheid!

- Wil je mee met de toertocht, is het handig als je je van tevoren aanmeld bij het bestuur. Zo staat dat ook in de uitnodiging. 

https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/3861-toertocht-rondje-rotterdam-18-augustus/

- Stel nou dat je toch mee wilt, maar je om wat voor reden dan ook niet hebt aangemeld? Dan kom je morgen gewoon naar het startpunt, en krijg je van mij alsnog de route. Je loopt alleen het risico dat er niet genoeg appeltaart is. 

3 minuten geleden zei Prop-er:

niet genoeg appeltaart

Net nu die weer gratis is, oh jee als dat maar goed komt. (Op persoonlijke titel geschreven en niet namens veilig verkeer nederland)

Het lijkt gratis, maar het blijft de spreekwoordelijke sigaar uit eigen doos.

Dat is overigens geen kritiek, ik ben HEEL blij dat de club koffie en taart betaald. Dat is gewoon duidelijk en praktisch, en een mooie bestemming voor het startgeld. 

@Prop-er Gelukkig kunnen nu de oudjes van de club weer meerijden zonder dat ze het bingo potje hoeven aan te breken voor de motortochten.

Ben nog op vakantie anders was ik ff komen buurten. Maar Vincent nog wel ff complimenten over hoe compleet je de voorbereiding hebt gedaan. De korte route is een leuke insteek maar persoonlijk vind ik dat een beetje te veel van het goede om er 2 versies op na te houden. Maar wie weet is het juist een verrijking voor zo'n tourdag. I.i.g. een fijne dag gewenst. 

Dankjewel Abjan! Fijne vakantie gewenst!

Ik heb begrepen dat de korte route door het bestuur niet is verzonden. 
Mochten mensen toch graag de korte route rijden, kunnen ze deze morgen van mij krijgen.

Helaas moet ik mij afmelden voor deze rit.

Ik voel mij te beroerd om verantwoord motor te rijden.

Veel plezier met de rit

4 uur geleden zei Prop-er:

Weet iemand of Jan Mulder nog komt? 

ik had mij niet aangemeld. Heb een mail gestuurd dat ik de aankondiging van de toerrit niet ontvangen had (ervan uit gaande dat deze verstuurd is). Vervolgens krijg ik de route toegestuurd en wordt ik als deelnemer op de lijst gezet. Heb bij Roelof aangegeven dat ik me niet heb aangemeld maar blijkbaar is dit verkeerd opgepakt. Iedereen een leuke tocht toegewenst.

Bedankt voor je reactie, Jan. Jammer dat het zo misging met de communicatie.