Jump to content
Sign in to follow this  
chris

Zondagmeeting

Recommended Posts

Posted (edited)

En uiteindelijk is ook de Tracer toegelaten tot de club.........

De leden bepalen mede of de Niken zal worden toegevoegd aan het modellen programma binnen de club.

En natuurlijk is het aan het bestuur om de  basis en authenticiteit van de club te bewaren😜

tough choise😎

Ook hier kan over gestemd worden op een ALV tenslotte.

greeeeeeeeeeeetzzzzzzzzz,

Harrrumpie👍

Edited by harrrumpie
Text

Posted (edited)

De leden en het bestuur zullen zich ongetwijfeld realiseren  dat de traditionele TDM 850 en 900 al jaren niet meer nieuw afgeleverd worden. Hoewel veel gebruikte motoren uit het buitenland geïmporteerd worden, geeft met name de door Yamaha besmette jeugd de voorkeur aan de MT07 en de MT09. Die motoren hebben een modernere uitstraling en de motorblokken zijn veel verder ontwikkeld dan die van hun klassieke voorlopers. Het zijn moderne Sport Tourers, die zich moeiteloos met ST' ers van andere merken kunnen meten. Door het indertijd toelaten van de Tracers werd het voortbestaan van de vereniging al gestimuleerd.  De Niken - met het iets lager gegearde motorblok van de MT09 - biedt die kansen nu ook.

Ik weet natuurlijk niet of de zondagmeeting bij de Mac te Alkmaar een qua leeftijd representatief gezelschap op de been bracht. ( @robnieuw, de groepsfoto?) Het beeld kwam overigens wel naadloos overeen met een eerder beeld uit de buitenlandritten. Daarop zijn vooral jonge goden van vroeger te zien, die al een flinke toekomst achter zich hebben. Opvallend was dat de jongste van het stel op een KTM kwam, waanzinnig populair onder met name de 40 - groep met enige draagkracht en / of flinke lening.  

Ik zou er overigens niet meerdere jaarvergaderingen over nadenken om de Niken bezitters uit te nodigen, sluit niet uit dat vanuit deze nieuwe Yamaha telg op enig moment een eigen club wordt opgericht. Het is een fantastische, maar net zo eigenwijze motor die ook door eigenwijze mensen bereden zal worden. Dit in tegenstelling tot de wat sullige MP3 achtige driewielers.  

Elders postte ik al eens de mogelijkheid om vrijblijvend op de Niken een tourtje van drie kwartier te rijden, binnenkort bij Goedhart motoren en v.d. Kuinder te Hilversum.

Zie hiervoor:

https://www.yamaha-motor.eu/nl/nl/events/niken-tour-goedhart-motoren/

en

https://www.yamaha-motor.eu/nl/nl/events/niken-tour-van-de-kuinder/

Misschien is het een goed en ook voordelig advies om er met de auto, openbaar vervoer of trapfiets naar toe te gaan...

Edited by Henk Helder

Beste Henk,

Het wel of niet meer leverbaar zijn van de TDM of TRX is niet de norm.

Het gaat om de authenticiteit van deze club.

De echte TDM en TRX liefhebbers blijven wel over.

Over de toelating van de Tracer is veel discussie geweest, dat heeft zelfs opzeggingen veroorzaakt.

Mijn persoonlijke mening is dat de Bijen liefhebbers maar een eigen club moeten oprichten.

De enige driewielers bij de club zouden TDM's of TRX-en met zijspan kunnen/mogen zijn.

Groet Pieter

Ten eerste, ik vond deze meeting geslaagd, wat mensen die al jaren bij de club zitten, wat mensen die eigenlijk net komen kijken. Al met al vonden 8 personen het de moeite waard om te komen koffieleuten en kletsen. Als laatste ( nr 9) kwam ook Hans op de meeting af hij is de Niken rijder. Hij had overigens met een TDM rit al meegereden.

Doel van de middag was een gezellige bijeenkomst, dat doel is mi gehaald. Dank aan allen die langs geweest zijn.

De motoren waren divers, uiteraard de meeste TDM 900, 1 4TX, 1 3VD, een KTM, een stevige Duitser, een prachtige MT 01 en als laatste de Niken. Genoeg stof om over te kletsen dus.

Wat betreft de Niken... In eerste instantie stond, meen ik, in de statuten dat eigenaren van motoren met een TDMblok lid konden zijn van de club. Veel later kwamen de Tracers daarbij. Als voor deze motoren dezelfde definitie geldt zou een rijder met een Niken ook lid moeten kunnen worden. De motor maakt uiteindelijk gebruik van een aangepast MT 09 blok.

Het is overigens de vraag of veel eigenaren van een Niken kiezen voor een lidmaatschap van de TTT club.... Ik denk dat ook de meeste Tracers binnen de club gereden worden door oud TDM-ers.

@ Pieter ... als het gaat om authenticiteit... dan zouden ook de Tracers buiten moeten blijven..

Anyhow, een leuke middag... Rest mij nog een plaatje, ik zie dat ik een luizige fotograaf ben...alhoewel.. ze zaten heel ver uit elkaar...

grt,

Chris

DSCF3282.JPG

DSCF3283.JPG

DSCF3284.JPG

DSCF3285.JPG

Posted (edited)

Misschien moet de club wel “ back to te roots”?  Dus ook afscheid nemen van de Tracers?.  Dan wordt en blijf je wel DE Yamaha Tdm-trx club zoals hij ooit is opgericht en bewaar je het erfgoed.  Er zijn ook nog jongelingen genoeg die de TDM/TRX weten te waarderen.

Of ga je toch voor de toekomst?.

De Tracer is, toentertijd, mer oog op de toekomst , toegelaten. Sterker nog. Ik was de eerste binnen de club die van de TDM 900 ben overgestapt naar de Tracer. En misschien wel de aanstichter van de toelating geweest.  ( gelukkig waren het toentertijd meer leden die achter de toelating stonden). Zegge wel de  harde kern van de club.

En wat is er mis met een club met enthausiasten voor een merk en model die daar alles aan doen om dit levend te houden? Dat kan ik je vertellen. HELEMAAL NIKS!💪.

En ja, Harm, wat roep je nu? Je bent zelf Tracer rijder! En dan lig je er ook uit!😱

tja, dat is dan maar zo.

( Er zijn nog zat TDMs te koop😎)

Ik kan niet in de toekomst kijken en weet niet wat die gaat  brengen , welke keuze er ook gemaakt gaat worden. 

Uiteindelijk bestaat een club door de leden en hoe zij hier in staan.

Er is een harde kern leden binnen de club die uiteidelijk voor alle leden bepalen welke koers er gevaren gaat worden. Zij zijn immers ook altijd op de alv’s en evenementen.

Dan is er nog de grootste groep leden. Die betalen contributie, zie je af en toe eens ergens en nooit op een alv. Die zal het worst zijn of er nu wel of geen Tracers of Nikens tot de club worden toegelaten.

Hieruit concluderend betekend dus dat de harde kern bepaald hoe de wind waait😉

Misschien een zusterclub Mt rijders , okee okee, en dan ook, hoe heet dat geval ook weer, oh ja, De NIKEN. Daar bij gepropt.

Voor de en geen keuze, voor de ander n moeilijke beslissing.  

Maar zo houd je de club wel “ zuiver “. Oeps, dat zou zo maar weer fout bestempeld kunnen worden.

Zo is het niet bedoeld.  Dit gaat over de zuiverheid binnen de club. Dus aleen maar een Tdm of Trx of een machine met dit beroemde 2cil blok.

keuzes keuzes.  We hebben er eerder voor gestaan. 

Sterkte met de beslissing!

Harrrumpie

( ennu heb ik lamme vingers😂😂😂)

Edited by harrrumpie
Text

1 uur geleden zei Pieter H:

Beste Henk,

Het wel of niet meer leverbaar zijn van de TDM of TRX is niet de norm.

Het gaat om de authenticiteit van deze club.

De echte TDM en TRX liefhebbers blijven wel over.

Over de toelating van de Tracer is veel discussie geweest, dat heeft zelfs opzeggingen veroorzaakt.

Mijn persoonlijke mening is dat de Bijen liefhebbers maar een eigen club moeten oprichten.

De enige driewielers bij de club zouden TDM's of TRX-en met zijspan kunnen/mogen zijn.

Groet Pieter

Ik snap de redenering over authenticiteit. Maar wel in de context van wel/niet toelaten van Tracers. Die beslissing is inmiddels genomen. Dan kun je naar mijn mening niet hetzelfde argument gebruiken voor wel/ niet Niken aangezien dat een Tracer is met een extra voorwiel. Dat men het misschien niet mooi vindt is een persoonlijke mening.

Ik denk dat de Niken niet in die hoeveelheden op de weg zullen komen dat ze makkelijk een eigen club kunnen vormen. Zou het niet mooi zijn als deze club de Niken rijders welkom heet? Die paar Nikens zullen denk ik weinig impact hebben op de authenticiteit van de club. Zeker niet in verhouding tot Tracers.

Groet Rob

Posted (edited)

😂😂😂 wat zo’n zondagmeeting wel niet allemaal teweeg brengt!😂

maar goed, daar zag ik ook al n bolle duitser en n oostenrijker bij staan🤪

Dat was n aantal jaren geleden “ uit den boze” 😂

zo zit he gezellig over je Tdm te kletsen en zo verzand je weer in de discussie van welles nietes toelaten😉

Van de Niken en of de Tracer er wel bij hoort.

misschien maar n polletje opzetten?

of de Niken wel of niet moet worden toegelaten.

( En misschien over de Tracer ook wel, maar die is al toegelaten en in de statuten opgenomen😜)

Edited by harrrumpie
Text

10 uur geleden zei robnieuw:

Ik snap de redenering over authenticiteit. Maar wel in de context van wel/niet toelaten van Tracers. Die beslissing is inmiddels genomen. Dan kun je naar mijn mening niet hetzelfde argument gebruiken voor wel/ niet Niken aangezien dat een Tracer is met een extra voorwiel. Dat men het misschien niet mooi vindt is een persoonlijke mening.

Ik denk dat de Niken niet in die hoeveelheden op de weg zullen komen dat ze makkelijk een eigen club kunnen vormen. Zou het niet mooi zijn als deze club de Niken rijders welkom heet? Die paar Nikens zullen denk ik weinig impact hebben op de authenticiteit van de club. Zeker niet in verhouding tot Tracers.

Groet Rob

De Tracer is toegelaten omdat Yamaha deze presenteerde als opvolger van de TDM900, vanuit Yamaha kwam toen het verzoek om de Tracer op te nemen in deze club.

Dat is ook de reden dat dit in stemming is gebracht in de ALV.

Leuke en gezellige middag gehad in Alkmaar.

Chris, bedankt voor dit initiatief.

Het idee dit meer te doen sprak mij ook aan, alleen niet meer 2 dagen van te voren bekend maken hoor.

Overigens prachtige route naar huis gereden.

Groet, Rinus.

2 uur geleden zei harrrumpie:

Tja, dat was ook nog zo’n dingetje😉

Volgens mij heb jij daar steekpenningen voor betaald..!

Posted (edited)

Ik zeg niks over tracerrijders. Straks heb ik het weer gedaan. Het zijn de rijders die lid worden niet de tracers.

Edited by Japie

1 uur geleden zei Japie:

Ik zeg niks over tracerrijders. Straks heb ik het weer gedaan. Het zijn de rijders die lid worden niet de tracers.

Ik zou er voor stemmen als die Tracerrijders bij clubevenementen verplicht een bougiedop los moeten trekken! Die Joris Driepinters...🤪🤪

En gelukkig bepaalt het moderatorteam wat als zin of onzin wordt geclassificeerd👍 En dat vertrouwen heb ik in hen.

9 uur geleden zei Pieter H:

wij zijn er nog!!🤣 🤣

Wij ook.

Gelukkig wel Jaap😁 deze x ben je er goed voor weggekomen met je ongeval.

laten we dat zo houden👍