Jump to content
List

handvatsteun

Recommended Posts

1 minuut geleden zei TDMprutser:

We worden er zelf ook niet jonger op Japie... 😉

Maar sommige wel wijzer.....

@Jan,

Ik heb diverse bronnen op internet geraadpleegd,  de specs verschillen eigenlijk niet bij een Rothmans.

Kan zijn dat je inderdaad een nog wat opgevoerde versie hebt gehad.

Lijkt mij voor op straat geen fijne motor geweest, meer een circuitwapen. Zal ook zeer regelmatig uit elkaar gelegen hebben ivm schade of noodzakelijk onderhoud.

Geef mij maar een TDM...😊... voor op straat dan...

4 uur geleden zei chris:

Dat is toch beter dan die ouwe meuk.....🔧

6 uur geleden zei chris:

@Jan,

Ik heb diverse bronnen op internet geraadpleegd,  de specs verschillen eigenlijk niet bij een Rothmans.

Kan zijn dat je inderdaad een nog wat opgevoerde versie hebt gehad.

Lijkt mij voor op straat geen fijne motor geweest, meer een circuitwapen. Zal ook zeer regelmatig uit elkaar gelegen hebben ivm schade of noodzakelijk onderhoud.

@chris,

Zover ik weet zijn de spec’s nooit echt bekent gemaakt door Honda.

Ja het was echt een circuit wapen maar met knipperlichten.

Bij ons thuis was het traditie dat mijn vader zodra de motor ingereden was dat eerst hij en dan mijn broer en dan mijn zwager de motor een dagje meenamen.

Mijn vader kwam terug en die zei dit is de laatste fiets die ik van jou meenemen wat een monster is dit.

Mijn broer nam hem een keer mee toen die jarig was en die kwam dus niet meer uit zijn worden, mijn zwager en zus namen hem mee na een verjaardag om op te scheppen tegen over zijn vader want die had alles en dat was ook altijd beter maar deze kon die niet krijgen.

Mijn zus zei van te voren dat als ze hem zouden beschadigen dat ze alles zouden regelen.

Maar mijn zus kwam dus boos de woning in lopen met de sleutels met de mededeling dat mijn zwager nooit meer op mijn motor mocht rijden.

Later bleek dat die voor een stop licht had gestaan en zoveel gas had gegeven dat hij een wheelie maakte en zij er dus vanaf was gevallen.

Dus Ja hij was super snel en had een nieuwe achterband om de 3000 km nodig en dan een die alleen via Honda was te bestellen voorband deed er ongeveer 6000km over.

En om de 3000 km een kleine beurt om de 6000 een grote beurt.

De werkplaats hand boek heb ik nog steeds en deze is van een hand tekening van Freddie Spencer voorzien.

Ik heb hem later in Amerika nog eens op gezocht en en om die hand tekening gevraagd en gekregen.

Je zult uit mijn schrijven wel begrijpen dat deze motor nog steeds diep in mijn hart zit en dat ik daar diep mee verbonden ben.

Ik wilde dat ik genoeg geld op de rekening had staan om hem weer op te halen want voor mij heeft deze zoveel emotionele waarde dat is niet meer normaal zoals de foto’s wel zeggen ze hangen nog steeds aan de muur en zullen er dus altijd blijven hangen.

Maar de TDM heeft mijn hart ook wel gestolen maar niet zo diep als de Honda NS400R Spencer Replica.

Nu wordt het me dus teveel sorry.

Gr,

Jan van Ingen

9 minuten geleden zei harald66:

on topic

Dank je voor de onderSTEUNing. 

Hoe is het gegaan met de handvatsteuntjes en wat zijn de bevindingen. Ik ben het overzicht even kwijt.

7 minuten geleden zei fernand:

Ik hou wel van de verhalen van 'vroeger' ;)

Oké.  On-topic. Ik heb het op de tdm900 geplaatst en nog niet mee gereden. Wordt vervolgd.

4 uur geleden zei fernand:

Oké.  On-topic. Ik heb het op de tdm900 geplaatst en nog niet mee gereden. Wordt vervolgd.

@fernand, het rijd echt lekker joh ik zal er wel weer aan moeten wennen na meer dan 18 maanden niet meer op de motor te hebben gereden en het duurt zeker nog 6 weken dus het wordt minimaal 20 maanden.

Gr,

Jan van Ingen

Ik neem de handsteun mee zodat ik hem bij problemen met de hand en/of pols gelijk kan monteren.

Hoop hem niet nodig te hebben maar .................

46 minuten geleden zei List:

Ik neem de handsteun mee zodat ik hem bij problemen met de hand en/of pols gelijk kan monteren.

Hoop hem niet nodig te hebben maar .................

@List,

Je kunt hem er ook gewoon op laten zitten en iets verdraaien dan heb je er geen last van dus gewoon monteren en klaar is die als je wilt gaan gebruiken.

Gr,

Jan van Ingen

1 minuut geleden zei List:

@Lonelyrider

@fernand

haha ja, niet eens over nagedacht, zal hem van de week erop zetten, is tenslotte een werkje van niks ;-)

@Listhet kost je 3 minuten in kokend water en 30 sec om hem om het handvat te plaatsen.

Gr,

Jan van Ingen 

Maar hoe ga je hem 3 minuten koken als hij al op je stuur zit en je hem eraf wil halen.ff-

Je pakt het er zo weer af. Geen enkele moeite. Je hoeft het niet voor te koken! 

Bevalt me goed. Het was even zoeken voor de juiste stand. Had het eerst wat meer 'omhoog, wat het cruisen makkelijk maakt. Maar het ding zat wat in de weg met remmen en gas geven.

Op deze hoogte zit het op geen enkele manier in de weg en het herinnert me er constant aan niet in de handvatten te knijpen! 

Screenshot_20190821-175705_Gallery.jpg

Screenshot_20190821-175728_Gallery.jpg