Jump to content
Henk Helder

Traditionele tijdstippen van (buitenland) ritten en enquête

Recommended Posts

Ik ben ook voor de traditionele Hemelvaart. Makkelijk  plannen, en het kost je geen snipperdagen. 

7 hours ago, Lonelyrider said:

Hoe we dat moeten doorbreken zeg het maar, maar Ik weet het niet zo snel. 

Dank voor je uitgebreide antwoord, Jan. 

De conclusie zou dan kunnen zijn:

Geen enquête, we houden de HV buitenlandrit op Hemelvaart, teruglopend deelnemersaantal is een gegeven, hopelijk komt het vanzelf weer goed. 

Mogelijk dat een kleinere eigen bijdrage voor de toerritten een positief effect heeft. 

Vincent

1 uur geleden zei Prop-er:

Dank voor je uitgebreide antwoord, Jan. 

De conclusie zou dan kunnen zijn:

Geen enquête, we houden de HV buitenlandrit op Hemelvaart, teruglopend deelnemersaantal is een gegeven, hopelijk komt het vanzelf weer goed. 

Mogelijk dat een kleinere eigen bijdrage voor de toerritten een positief effect heeft. 

Vincent

Vincent,

Denk jij dat het wat uitmaakte of je 5€ of 2,50€ betaald voor het bijwonen van een toerrit?

Ik denk zelf dat het is dat men veel meen individueler gaat rijden i.p.v. in een georganiseerde groep en gelijk gestemde.

Gr,

Jan van Ingen

Tja, je kunt niet iedereen tevreden houden maar wel de mogelijkheden verbreden.

Op het hv weekend gaan is voor velen ideaal omdat men daarvoor geen extra verlof voor hoeft op te nemen en elk jaar een vast gegeven.

maar ook druk op de wegen omdat clubs uit heel europa er dan op uit trekken.

je moet ook steeds vroeger al een plekje vast laten leggen in een hotel.

buiten deze periode heb je bg problemen minder en hoef je niet in de colonne motorrijders ( of wat daar voor door denkt te gaan) aan te sluiten.

Je kunt dan het alternatieve weekend ak ver vooruit communiceren zodat belangstellenden zich aan kunnen sluiten.

je zou dan gebruik kunnen maken van de faciliteiten en routes die gebruikt zijn voor het traditionele hv weekend.

Zo is er voor iedereen n keus. 

Het kan natuurlijk ook op “wilde ritten” basis😎

mogelijkheden zat dus. Aanpassen aan de behoeftes . Out of de doos denken.

Anyway, t’ is maar n idee.

het is mij tot nu toe goed bevallen👍😜

greeeeeeeeetzzzzzzzz

Harrrumpie

( ex lid)

2 uur geleden zei aow'er:

Begrijpen blijft moeilijk he.....

Ik begrijp het prima anders reageer ik er niet op. Ik was het met de strekking niet helemaal eens en vond geen positieve gedachte die ertoe bijdraagt het clubgevoel op te vijzelen.

Kunnen de mensen die met de helvaartweekenden meegingen en nu besloten hebben om niet (meer) mee te gaan eens reageren waarom dit dan is. Daar kunnen we misschien wat van leren. Ik zie nu zowat alleen reacties van mensens die bijna altijd meegaan en Prop-er die gelukkig ook een keertje de sfeer heeft kunnen proeven.

Als ik voor mijzelf spreek is het niet omdat het niet leuk en gezellig is om met de club mee te gaan maar meer om ook eens buiten de club om in andere samenstellingen en in minderdrukke periodes weg te gaan. 

Andere behoeftes dus. Niks meer en niks minder.

het valt idd wel op dat altijd een harde kern van de club mee gaat. Daardoor zijn deze evenementen al snel volgeboekt rn er dan geen plek is voor nieuwe leden die de “ clubsfeer” willen proeven😅

38 minuten geleden zei Japie:

Ik begrijp het prima anders reageer ik er niet op. Ik was het met de strekking niet helemaal eens en vond geen positieve gedachte die ertoe bijdraagt het clubgevoel op te vijzelen.

Precies, geen positieve gedachte krijg je als je " gebruikelijk 7,50 betaald en koffie met appeltaart krijgt" en nu 5 euro betaald en daarna nog eens 14 euro aan de kassa voor nog te betalen koffie en appeltaart.

5 uur geleden zei Japie:

Ben ik het mee eens. Lekker met Hemelvaart dan vaak mooi weer.

Daar ben ik het niet mee eens.

Ga al redelijk wat jaren in april weg ( > 30 ) en de keren van slecht weer zijn op een hand te tellen.

Afgelopen jaar zijn we, vanwege feestdagen e.d. in mei geweest. Nog nooit zo'n nat weekend meegemaakt. 

Ach, de “clubkas” is rijkelijk gevuld👍

Je moet echter wel weten dat je als club kosten maakt. Als je eens op een ALV komt zul je vernemen wat allemaal.

als je dat niet weet krijg je verkeerde veronderstellingen. Die zorgennweer voor foutieve concusies. Dat is jammer.

Advies is hier dan toch om je eens bij een ALV te vertonen. Want daar zie je ook altijd dezelfde  harde kern.

Dat klopt Jan, en het zou ook mooi zijn als meer mensen zich zouden aanmelden voor de buitenland weekenden en ritten.

hoe krijg je die over de streep trekken? 

Je kunt je ook afvragen. Willen alle leden dat wel?  Je krijgt nu de indruk van niet.

mensen zitten tegenwoordig vast in het vaste stramien. Slapen werken eten slapen enz. Verlofdagen vastgesteld door werkgever en partner en of gezinsuitjes/ vakanties. DAT is wat voor de meesten telt.

anderzijds moet je je afvragen als toercommissie. Willen we dat wel. Met 50 of 60 man op pad. Accommodatie regelen , verschillende routes maken nav de behoeftes. De snellen de pseudo snellen de tourders, de vogeltjeskiekers, de sloompies enz( pardone mi language😜)

We leven in een cultuur dat mensen op hun wensen en grillen bediend willen worden.

Dat is niet mijn ding.  Als ik iets aangeboden krijg dan doe je het daar mee.

en als je het er niet mee eens bent en zelf goede ideeen hebt, ventileer je die.

En als je je er niet mee kan vereenigen moet je je eigen weg kiezen en niet lopen mauwen😝

1 uur geleden zei harrrumpie:

het valt idd wel op dat altijd een harde kern van de club mee gaat. Daardoor zijn deze evenementen al snel volgeboekt rn er dan geen plek is voor nieuwe leden die de “ clubsfeer” willen proeven😅

Zoals je wellicht weet boekt de club voorzichtig om de boeking bij de hotelliers niet te rooskleurig voor te stellen. De meeste hotels waar we zijn geweest hadden ook nog wel een mannetje of 10 - 15 extra erbij kunnen hebben. Wellicht voor een volgende keer iets ruimer opzetten om dit te voorkomen en ook de nieuwelingen mee kunnen.

Edited by Japie
wij verandert in de club (macht der gewoonte na 12 jaar bestuur)

Tja.... ieder zijn ding. Het blijft moeilijk in te schatten of het structureel aan de club ligt of aan de leden. Ik denk dat er gewoon jaren zijn met heel actieve leden en jaren met minder actieve leden. In die tijd zitten we schijnbaar nu. Voor mij ga ik zoals al eerder vermeld al weekenden weg met andere mensen en lukt het me niet om ook nog met de club op pad te gaan. Ik probeer altijd zo veel mogelijk de overige ritten mee te rijden. Dat lukt me minder vaak dan ik zou willen. Ik snap AOW er zijn standpunt betreffende het inschrijfgeld maar voor mij is dat geen issue. Of het nou €5,-- is of wat meer, maakt me niet. Als het lukt qua agenda rijd ik mee. Ik vind het juist leuk om de afwisseling te hebben tussen af en toe solo, af en toe met vrienden uit de buurt en af en toe met mede TDM fanaten een ritje te maken. 

13 uur geleden zei harrrumpie:

De snellen de pseudo snellen de tourders, de vogeltjeskiekers, de sloompies enz( pardone mi language😜)

Je vergeet de Tracer rijders lol.

Hemelvaart 2020 is al voor 90% geregeld (Hotel ligt vast, routes bijna klaar), deze discusie kunnen we op de volgende ALV bespreken wat te doen met de vaste club uitjes.
Gezien dat de hotels steeds vroeger het aantal definitieve personen wil weten, moet je aan de veilige kant gaan zitten. Anders moet je de kamers gewoon betalen uit de clubkas.

13 uur geleden zei harrrumpie:

We leven in een cultuur dat mensen op hun wensen en grillen bediend willen worden.

Hier geef ik je helemaal gelijk in.

13 uur geleden zei Japie:

wij verandert in de club (macht der gewoonte na 12 jaar bestuur)

Jaap de leden besturen de club, alleen een select groepje die het in goede banen geleid.

14 uur geleden zei appie26:

Tja.... ieder zijn ding. “Het blijft moeilijk in te schatten of het structureel aan de club ligt of aan de leden”

@appie26,

Voor mij is een ding duidelijk de “Club” is de “Leden” zonder leden waren we geen club.

Ik denk dat het aan de leden ligt en wel daarom.

Men moet werken en thuis heeft men een familie deze eist zeer veel tijd gelukkig is het merendeel van onze leden boven de 45 jaar oud en hebben er ook wel jonkies tussen lopen.

Niet iedereen kan vaak weg ivm familie verplichtingen dus deze speelt denk ik de grootste rol, ook kan het zijn dat de interesses op een ander vlak ligt en dat het motor rijden een bijzaak is.

Zo zie je maar weer dat het niet anders is dan prioriteiten stellen.

Het is niet anders maar als jij of een ander een idee heeft wat meer rijders trekt (TDM-TRX-Tracer) dan hoor ik het graag.

Persoonlijk denk ik niet dat het afschaffen van de eigenbijdrage voor de toerritten zo een groot verschil gaan maken.

Even een note “we als club” maken op de buitenland weekenden geen winst we berekenen de werkelijke kosten die wij moeten maken aan jullie door.

We weten wat een persoons kamer en een twee persoons kamer kosten en dat is de prijs die wij ook berekenen.

Dus daar kan het niet aan liggen.

Maar door de vele wisselingen van bestuurders en het gedoe er om heen en daardoor ook het verliezen van verschillende leden die eigenlijk als vaste kern was in deze weekenden weet je dat er gewoon een man of 6 tot 8 kwijt bent.

Ook is er in het verleden zo geweest dat men naast de pot greep omdat het zeer snel vol geboekt was.

En ja we kunnen hier eindeloos op door gaan maar dat levert ons niks op toch.

Ik ga graag met iedereen in discussie maar ik heb me bewust zeer lang afzijdig gehouden maar wel alles gelezen.

Want ik wilde de leden de discussie laten voeren want dat betekent toch betrokkenheid van de leden en deze willen graag verder met de club.

Waar deze discussie over zou moeten gaan is denk ik persoonlijk is hoe krijgen we weer de ‘Leden enthousiast” om weer deel te nemen aan onze activiteiten.

Daarom wil ik voorstellen om daar met elkaar in discussie te gaan en dan hou ik me vanaf nu weer afzijdig en laat ik het aan jullie de “Leden’ over.

Gr,

Jan van Ingen

Edited by harald66

33 minuten geleden zei Bierco:

Er mankeert niets aan Hemelvaart, mooi zo houden😬

Mee eens. Goeie traditie. Maar niet alleen dat. Het kost de meeste mensen maar één verlofdag en je hebt vier dagen vrij.

Dat is alleen met Kerst nog gunstiger, maar dat heeft weer wat andere bezwaren.  Je kunt je skies niet zo goed meenemen :-D

Ik ben de afgelopen twee jaar niet mee gegaan omdat ik kort daarvoor of daarna een week of langer met vakantie was.

Ik heb het wel gemist. Volgende jaar doe ik gewoon weer mee.

Edited by hansrijzenga

Op 7/30/2019 om 7:23 PM zei aow'er:

Mensen trek je ook niet als je i.v.m. te hoog saldo in je clubkas. besluit om het inschrijfgeld te verlagen van 7,50 naar 5,00 en vervolgens de welkomst koffie en appelgebak door de leden zelf laat betalen.

mijns inziens verhoogd zoiets de clubkas en verlaagd het saldo bij de leden.

groeten, aow'er

volgens mij was bovenstaande niet de bedoeling. In het verleden betaalde je 7,50 en daarvan werd de koffie en de appeltaart betaald. Dit is verlaagd naar 5 € met het doel om meer deelnemers te trekken: de club betaald het evt restant. Bij de Groningen tocht was dit niet duidelijk en betaalde je dus 5 € + de koffie waardoor je dus ongeveer 13 € betaalde afhankelijk van het aantal bakjes koffie. Betekende dat sommige deelnemers inderdaad meer betaalden en anderen (Fernand:-)) 5 €. Ik schat dat de club in het geval van Fernand heeft betaald.

Ik was ook in de veronderstelling dat de inleg was bedoeld voor het betalen van en koffie en appelgebak, ik vind ook niet dat de clubkas gespekt moet worden door de deelname van leden aan een tourrit.

Dus om meer rijders voor een tourrit te trekken: koffie en appelgebak op rekening club en dan max € 5,00 inleg voor de clubleden.

dan is het voor de club nog steeds kostendekkend.

Voor alle clubactiviteiten en ook andere evenementen geldt dat er een groot aanbod is, dus iedereen maakt zijn planning ver vooruit en kiest waaraan hij/zij wil deelnemen.

Tijdig een agenda samenstellen en publiceren is wel erg belangrijk.

Maar ga er niet vanuit dat je op korte termijn weer de aantallen deelnemers van 5 jaar geleden trekt..

groet,

Pieter

Nee, inschrijfgeld verlagen en vervolgens deelnemers eigen koffie en appelgebak laten betalen werkt averechts voor de clubkas. :D:D
Is niet alleen hier ook bij andere clubs zie je deelname aan activiteiten minder worden.