Jump to content
Japie

ADDINOL

Recommended Posts

Posted (edited)

Ja, het is idd een beetje onzin om een zeldzaam oliemerk te gebruiken. 

Uiteindelijk kopen alle blenders dezelfde basisolie in, en voegen daar additieven aan toe om de gewenste specs te krijgen. 

Valvoline, Mobil, Putoline, Action, het maakt niet uit wat je gebruikt. 

 

Voor de TDM gebruik ik Putoline Sport 10W-40, omdat dat hier veel gebruikt wordt, makkelijk te verkrijgen, en niet duur is.

Sindsdien ook minder last van een krijsende koppeling bij koud blok, al slipt hij nog steeds bij vol vermogen.

Edited by Prop-er

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minuten geleden zei Prop-er:

Ja, het is idd een beetje onzin om een zeldzaam oliemerk te gebruiken. 

Uiteindelijk kopen alle blender dezelfde basisolie in, en voegen daar additieven aan toe om de gewenste specs te krijgen. 

Valvoline, Mobil, Putoline, Action, het maakt niet uit wat je gebruikt. 

 

Voor de TDM gebruik ik Putoline Sport 10W-40, omdat dat hier veel gebruikt wordt, makkelijk te verkrijgen, en niet duur is.

Sindsdien ook minder last van een krijsende koppeling bij koud blok, al slipt hij nog steeds bij vol vermogen.

Klopt inderdaad, ik ben eens in Duitsland bij een fabriek op bezoek geweest waar vanuit de basis olie voor wel 20 verschillende merken olieen samengesteld werden...

de basis is hetzelfde, maar de dopes bepalen de eigenschappen!

dus om nu te zeggen dat het een pot nat is, is ook weer te kort door de bocht!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine nuance dan: Zolang de specs hetzelfde zijn, maakt het merk niet uit. 

In het geval van de TDM900 dus: API SG of hoger, JASO MA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden zei Prop-er:

onzin om een zeldzaam oliemerk te gebruiken. 

Klopt helemaal maar als het er al inzit doe ik liever dezelfde olie erbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minuten geleden zei Japie:

Klopt helemaal maar als het er al inzit doe ik liever dezelfde olie erbij.

 

Bij een 900 hoeft nooit "iets bij "

Mijne begint een beetje te gebruiken,  Vermoedelijk via de klepseals, want de olie blijft mooi schoon.  Hoef tussendoor nog steeds niet bij te vullen.

Syntetische olie vindt ie lekker. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 uur geleden zei Nico:

Bij een 900 hoeft nooit "iets bij 

Bij mijn gele moest wel een litertje Puto elke 2000km erbij. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information