Jump to content
Lonelyrider

Tour commissie

Recommended Posts

Ja Henk, die ook geen Hans heet, het zou leuk zijn als je lid werd, en ons helpt met de buitenlandritten! 

Ik ben overigens allergisch voor MRA, en onnodig mailtjes sturen naar een bestuur waarmee ik in dit draadje al communiceer.

Dus ik hoor het wel. Of niet.

44 minuten geleden zei Prop-er:

Ik ben overigens allergisch voor MRA

Da's apart.....

Ik vind het juist een van de betere aankopen van het laatste jaar, een lifetime account van MRA.

Maar ieder zijn voorkeur.

Posted (edited)

Lid worden? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van.  

Verenigingen van motormerken geven bijna altijd  onrust, bestuurscrises en gedoe over zaken die per saldo niet heel belangrijk zijn. Alleen dit draadje is daar al een mooi voorbeeld van. Waar gaat het uiteindelijk om?  Het maken van een aantal aantrekkelijke routes door en voor de leden, ruw geschat op 10 a 15 uur werk exclusief het voorrijden. Dat lijkt me een heel overzichtelijke  klus, zeker als de taken ook nog eens verdeeld kunnen worden.  

Als ik zie waar leden elkaar- alleen al in dit draadje - voor uitmaken, de toon naar het bestuur en in algemene zin het bestempelen van B.M.W rijders als losers, dan lonkt het lidmaatschap niet echt  Deze loser rijdt  toevallig - naast  een mooie TDM 900 - ook nog een ander merk uit het zuiden van Duitsland. Als het geld tegen de plinten klotste, kocht ik misschien wel een Kawasaki Versys 1000 SE . Het gaat me meer om het motorrijden, dan om het embleempje op de tank. 

MRA: Niet het middel is belangrijk, maar wel wat er uiteindelijk aan mooie gpx routes voor de rijders uitrolt. Dat gaat bij mij wel iets anders dan het geven van wat opdrachten tav hoogtes en mate van kronkelen. De route mag ik graag op straatniveau bekijken, wat in MRA geïntegreerd is opgenomen met de streetview tool. Daar worden keuze op gebaseerd, de Michelin kaart in MRA vormt meestal de basis voor de gpx route. Hoogteverschillen worden bekeken door een concept-route eerst nog in Kurviger in te voeren. 

Uiteindelijk wordt de route opgenomen in het TomTomkaartmateriaal, vergeleken met het  Here/Garmin kaartmateriaal en vervolgens gelijkgetrokken. Het is veel werk, wat ik graag mag doen. Waar ik vroeger voor alles altijd  tijd tekort kwam, kan ik dit soort klussen nu op mijn gemakje invullen.

Die keuzes zijn terug te zien in: 

Voor een buitenlandroute gaf ik al een TDM/Tracer toerrit aan, met concrete overnachtingen in: https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/4410-hemelvaart-2020-peiling/?do=findComment&comment=56835

Op korte termijn toer ik een weekje door de Franse Alpen: https://www.myrouteapp.com/nl/social/folder/2261864?mode=share waarvoor een aantal routes - met alternatieven - is gemaakt, afhankelijk hoe het lijf zich houdt en het weer en verkeer zich ontwikkelen. Dé Tour wordt daarbij zorgvuldig gemeden 

Voor een ander embleempje op de tank maakte ik een provincierit voor Noord-Holland: https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/1251748?mode=share

Begrijp me goed: ik ga niet bedelen om mee te mogen doen met de toercommissie van de vereniging.

Er ligt een aanbod van mijn kant en in Basecamp discussies en ander gedoe heb ik geen zin.  

Edited by Henk Helder

Posted (edited)

Je kunt het toch gewoon een jaar proberen? Bevalt het niet, zeg je gewoon je lidmaatschap weer op. 

Je bent nu geen lid, maar hebt toch het gezeur, maar blijft wel trouw terugkomen. Dus ergens is dat geen reden.

Edited by Prop-er

Posted (edited)

Leden en forum leden die zich geroepen voelen om routes voor de club te maken, zijn welkom om ons daarin te ondersteunen in het uitzetten van routes  en eventueel  te controleren?

Meld je aan via e-mail “[email protected]” , dan zullen wij contact met je opnemen om afspraken te maken.

Gr,

Jan van Ingen

Voorzitter

Edited by harald66

Hi Henk, 

laat je niet gekmaken. Wat je bereid bent als niet-clublid maar wel forum-lid voor de club te doen is geweldig. Top.

Behalve dat van de BMW . Dat blijft grappig, niet zozeer vanwege dat stomme emoticon maar meer en meer vanwege jouw reacties erop !! 😂😂

Maar je geeft niet op en dat is dan weer wel karakter 👍

groet Rob

4 uur geleden zei Lonelyrider:

Leden en forum leden die zich geroepen voelen om routes voor de club te maken

Done. 

10 uur geleden zei Prop-er:

Ja Henk, die ook geen Hans heet, het zou leuk zijn als je lid werd, en ons helpt met de buitenlandritten! 

Ik ben overigens allergisch voor MRA, en onnodig mailtjes sturen naar een bestuur waarmee ik in dit draadje al communiceer.

Dus ik hoor het wel. Of niet.

Dit had ook een mailtje kunnen zijn!

Als Jan eigenhandig de website kan repareren, dan gaat hij hier ook uitkomen hoor! 

Ik heb voor de club wil eens een ritje georganiseerd in het mooie Friesland. Het begon met 20 aanmeldingen en eindigde met 6 die kwamen opdagen. Ook vroeg ik toen om steun vanuit de club en die kwam er niet (bakje koffie op kosten van de club bij de start) . Maar bij een goede route moet je deze twee keer rijden. Ook een lunch afspraak maken bij een restaurant valt eigenlijk niet te doen als de opkomst zo onzeker is. Ik heb toen mijn excuses moeten maken bij het café hier omdat ik niet alle appeltaart kwan afnemen bij de start. Ik heb dit toen geheel afgeblazen behalve de rit. Gelukkig kon dit. Maar om even 2 uurtjes per maand te investeren is te weinig en erg simpel voorgesteld. Het is meer werk. Maar als je nu Nederland opdeelt in zones en per rit vanuit de club een kleine vergoeding er tegen over stelt dan krijg je vast veel animo. Voor volgend jaar zou ik wel eens een ritje willen maken naar dan moet er wel animo zijn om hier te komen rijden (Friesland). Maar we kunnen toch ook meeliften op routes van andere clubs die een dag tour hebben uitgezet. Of met zijn allen de elfsteden tocht rijden. Dit zal vast wel veel reacties oproepen maar denk reageer toch even. 

Posted (edited)
22 uur geleden zei Flamingo:

Het begon met 20 aanmeldingen en eindigde met 6 die kwamen opdagen.

Dit is eigenlijk wel een bekend en ook herkenbaar fenomeen. In dit geval ging je uit van het aantal toezeggingen en maakte daar sluitende afspraken op. Dat is heel integer, maar de praktijk wijst uit dat het niet altijd even handig is. Op een regenachtige dag al komen er vele rijders niet opdagen, bij mooi weer rijden ook de buurman of neef Wim op de laatste nip nog even onaangekondigd mee. Maak daar maar eens sluitende appeltaart-afspraken op. Natuurlijk is het vervelend als die inspanningen eindigen met het maken van excuses aan een hardwerkende uitbater van een horeca-gelegenheid, Daar doe je het niet voor. 

Ook tijdens de rit vallen er deelnemers af, die dan praktisch langs hun woonplaats rijden en het niet zien zitten om de rit af te maken om vervolgens weer helemaal naar huis te rijden . Er is eigenlijk altijd wel een kleiner of groter verschil tussen het aantal aanvankelijke toezeggingen en het aantal dat uiteindelijk het eindterrasje haalt. 

Als de organisatie uitgaat van dat verschil, dan valt de teleurstelling best mee. Uiteindelijk gaat het er om of de deelnemers een veilige en fijne motortocht  kunnen rijden. De organisatie biedt daar de kansen voor, met een goed voorbereide en interessante route, de rest is aan de deelnemers zelf.  

Uitzonderingen op die grote verschillen vormen de ritten waarmee geld gemoeid is, dat lijkt wel typisch Nederlands te zijn. Denk aan meerdaagse buitenland ritten, die vooraf betaald zijn. Dan nog gebeurt het dat er onverwachte omstandigheden kunnen optreden in de relationele / familiaire / technische sfeer of dat er een deelnemer onderweg een bocht met een stapel hout net even verkeerd inschat, waardoor de reis wel begonnen maar niet afgemaakt kan worden. Shit happens.

In die zin is het verstandig om geen bindende afspraken te maken met horeca gelegenheden, maar bijvoorbeeld een wat groter terras uit te zoeken waar ze niet schrikken van een gezelschap tussen de 6  en 20 man/vrouw dat daar een paar tafeltjes inneemt.

Daarnaast is het goed om rekening te houden bij het maken van de route met de aan- en afrijroute.  Als voorbeeld ( @Flamingo, dit gaat niet over jouw route, die ken ik niet)  : Bij een Frieslandrit zou het niet heel handig zijn te beginnen in Harlingen om dan via Sneek en Drachten te eindigen in Dokkum. Onderstaande voorbeelden zouden al wat kansrijker zijn om wat meer deelnemers van het begin tot aan het eind mee te laten rijden.  Het begin- en eindpunt liggen hier in de richting waar de meeste mensen zullen wonen, in dit geval in het Zuiden. Zo kan ook Noord Friesland nog in de route worden opgenomen.  

Fries1.thumb.jpg.5775fd31ace85169ef771e33e7604ee6.jpg fries2.thumb.jpg.a37fe0bb2104c3786d52dab7fad595b4.jpg

Edited by Henk Helder

Hallo allemaal naar aanleiding van deze discussie hebben zich 4 mensen zich al aangemeld om plaats te nemen in deze commissie waarvoor dank.

We zullen op korte termijn de namen die hierin willen plaatsnemen bekent maken.

Gr,

Jan van Ingen

Posted (edited)
Op 7/8/2019 om 2:03 PM zei harald66:

Dan weet ik hoe de bochten lopenO-)

Reactie op  Herald: Dan doe ik ook mee, lijkt me veiliger.

Edited by Japie

Aansluitend op ' het het lopen van de bochten'  in het kader van de veiligheid: 

Net teruggekomen vanuit Zuid Frankrijk - 2852 km in een week met 2 dagen 'rust'  - bleek weer hoe handig de TomTom is bij het voorzien en doorkijken van een bocht. De nav kan in de steun zo worden gedraaid, dat de grootste lengte verticaal staat. Het beeldscherm kondigt dan ruim van te voren en daarmee perfect op tijd de volgende bocht en ook het verloop daarvan aan.  Met name op onoverzichtelijke passen als de Col de Lautaret en de Galibier bleek dat heel prettig te werken.

IMG_2788.thumb.jpg.5b8745ff1bb74483dffa3f4aca124347.jpgMooi trouwens om te zien hoe motorrijders hier de bochten nemen. Er zijn echt acrobaten bij, die zelfs met een passagier en bagage bijna dansend de gang er in houden. Daar sta ik dan als betrekkelijke Hollandse rechtdoor-platte- rijder met grote bewondering naar te kijken in de ijdele hoop daar iets van op te steken. Knap hoor, want de marges zijn tamelijk klein, getuige wat monumentjes met een helm.... Dit is geen vergelijk met de glooiingen van het Sauerland of de Eifel en daar was het me ook om te doen. 

Onbegrijpelijk  dat mensen daar tegenop kunnen fietsen - zo is de Galibier woensdag 25 juli aan de beurt in de Tour de France - of erger nog: met een onder-gemotoriseerd campertje daar persé willen rijden waarmee vooral het overige verkeer gestremd wordt. 

De gereden route is te bekijken op  https://www.myrouteapp.com/nl/social/folder/2261864?mode=share. Het genoemde hotel in Liffol-le Grand kan ik overigens afraden. Zie het blog met foto s op: https://www.myrouteapp.com/blog/open/1017 . Op de foto de 'Galibier' 

Edited by Henk Helder