Jump to content
Lonelyrider

Tour commissie

Recommended Posts

Heren en Dames TDM-TRX-Tracer rijders,

Wij als bestuur weten dat jullie graag een goed georganiseerde tourrit willen maken.

Maar ook hebben we hier jullie hulp hard bij nodig.

Nu op dit moment hebben we totaal niemand die zich bereid wilt stellen als tourcommissie.

Dit houd ook in dat als zich niemand hiervoor gaat melden dat we genoodzaakt zijn om met deze activiteit op den duur te stoppen.

Wij als bestuur hebben dit op ons genomen omdat Sjon Dragtsma een andere baan kreeg en hier geen tijd meer voor had.

Wij zijn dan ook dringend opzoek naar een paar mensen die deze taak op zich willen nemen en hoe meer mensen dit gaan doen hoe minder werk je hebt om het te doen.

Het kost je hoog uit een paar uurtjes per maand als je met zijn 2en dit zouden doen en je krijgt van ons (het bestuur) ook nog ondersteuning dus je doet het echt niet alleen.

Kom op Heren en Dames meld je aan voor dit.

Gr,

Jan van Ingen

Voorzitter

Posted (edited)

Zou het helpen als de activiteiten vermeld worden die van de leden van de tourcommissie verwacht worden?

Is het misschien handig als Sjon vanuit zijn ervaring daar eerst een stukje over schrijft?

Dat voorkomt wellicht verwachtingen die niet uitkomen, ook wel teleurstellingen genoemd, en zo'n stukje kan juist heel motiverend werken

Bijvoorbeeld: uit hoeveel mensen bestaat de commissie , is er binnen de commissie een taakverdeling , wordt er concreet vergaderd op een en dezelfde fysieke plek of verloopt het contact vooral digitaal, wat kost het aan tijd en op welke tijdstippen gebeurde dat meestal  worden de uitgezette routes door de commissie voorgereden of is de route in de praktijk een verrassing, worden de gpx routes door de leden van de commissie zelf gemaakt of juist uitgezet in de vereniging bij leden die plaatselijk bekend zijn, bestaat de mogelijkheid om actieve forumleden - die geen lid zijn van de vereniging - bij de commissie te betrekken. 

Van die dingen... 

Edited by Henk Helder

3 uur geleden zei Henk Helder:

Zou het helpen als de activiteiten vermeld worden die van de leden van de tourcommissie verwacht worden?

Is het misschien handig als Sjon vanuit zijn ervaring daar eerst een stukje over schrijft?

Dat voorkomt wellicht verwachtingen die niet uitkomen, ook wel teleurstellingen genoemd, en zo'n stukje kan juist heel motiverend werken

Bijvoorbeeld: uit hoeveel mensen bestaat de commissie , is er binnen de commissie een taakverdeling , wordt er concreet vergaderd op een en dezelfde fysieke plek of verloopt het contact vooral digitaal, wat kost het aan tijd en op welke tijdstippen gebeurde dat meestal  worden de uitgezette routes door de commissie voorgereden of is de route in de praktijk een verrassing, worden de gpx routes door de leden van de commissie zelf gemaakt of juist uitgezet in de vereniging bij leden die plaatselijk bekend zijn, bestaat de mogelijkheid om actieve forumleden - die geen lid zijn van de vereniging - bij de commissie te betrekken. 

Van die dingen... 

Nou Henk,

Het organiseren van alle tour ritten en alles wat er omheen hangt en daar mee te maken heeft dus de routes de start plek lunch en eventueel een diner organiseren (regelen).

Dit moeten leden van de lub zijn geen forum leden alleen.

Ik heb bij de laatste ALV gevraagd om meerdere mensen maar alleen Sjon wilde.

Wij denken dat deze uit 2 a 3 mensen zou moeten bestaan.

De rest merk je van zelf omdat je dat niet kan zeggen wij weten niet waarneer jij (andere) kunnen natuurlijk.

Gr,

Jan van Ingen

Posted (edited)
1 uur geleden zei Lonelyrider:

De rest merk je van zelf omdat je dat niet kan zeggen wij weten niet waarneer jij (andere) kunnen natuurlijk.

Misschien dat Sjon toch iets meer info kan geven?

Als er geen leden staan te trappelen, kan ik me voorstellen dat er een aangepaste taakverdeling komt, die het wat aantrekkelijker maakt om alsnog een tourcommissie van de grond te krijgen. Als voorbeeld: ik kan best interessante  gpx motorroutes maken in binnen - en buitenland , maar wil die routes niet allemaal door het hele land actief voor- en /of meerijden. De nickname van ons aller voorzitter heb ik hoog in het vaandel staan, het veelvuldig in groepen rijden tijdens het drukke weekend -  al dan niet met hetzelfde merk motor - staat me wat minder aan.  Daarnaast laat ik - als rechtgeaarde Randstadter - de charme van de provincies Groningen, Friesland en Drenthe  graag aan me voorbijgaan en hetzelfde geldt voor de wat zuidelijker gelegen provincies. Met die provincies is nix mis , maar met de heen- en terugreis alleen al zou ik inmiddels op de Place de Gaulle een Café Noire kunnen drinken.  

Maar Noord- en Zuid-Holland en Utrecht zouden heel goed kunnen, nog even afgezien van het lidmaatschap. 

Wellicht zijn er mensen uit de Noordelijke en Zuidelijke provincies die er ongeveer zo instaan?  

Ik kan in ieder geval de gewenste gpx routes maken, maar ze niet allemaal voor- en of meerijden om knelpunten op te sporen en/of  een leuke lunchplek te reserveren.

Edited by Henk Helder

@Henk Helder,

Waarom stel je deze vragen als je toch niet van plan bent om je aan te melden?

Degene die zich aan melden worden goed gebrieft op wat er te doen staat.

Maar waarom meld je je niet aan en kom ons versterken.

Je zegt dat je in het verleden feestjes en zo geregeld hebt op je werk dan weet je toch of het veel of weinig tijd kost?

De tour commissie kost echt niet het hele wekend of 4 uur per week hooguit 2uur per maand als je alles goed regels met een paar mensen.

Maar Henk routes maken dat kan van achter je computer en voor de provincie’s Gelderland, noord Brabant en Limburg wil ik best de route controleren zodra ik weer mag gaan rijden al wordt dat pas volgend jaar.

En de andere provincie’s zijn best mensen te vinden die wel een route willen controleren.

Maar waarom meld je je niet aan om de routes te maken voor ons dan want die zoeken we dus ook.

En dat je allen de Randstad voor je rekening wilt nemen mij best want je weet gewoon niet wat je mist maar ik begrijp wel wat je bedoeld want dat is namelijk wat we willen in iedere provincie een lid die dat doet want die weten vaak de mooiste wegen om te rijden.

Overigens reed ik zeer vaak voor en dat maakt mij niks uit want diegene die met mij mee reden wilden ook wat leren van me namelijk de bocht inschatten en wel meer van die dingen.

Dus kom op Henk meld je aan bij de club dit kost je maar 25€ en dan kun je ons ook helpen met maken van routes van achter je PC!!!!

We zijn heel relaxed en willen niet de grootste club worden maar wel de gezelligste club.

Gr,

Jan van Ingen

Het lijkt me niet handig om de voorwaarde van ‘club-lid’ zijn te verbinden aan dit type vrijwillige activiteit van een ‘forum-lid’.

’Je mag ons wel helpen maar voor die eer moet je clublid worden en betalen ‘ 🤔

1 uur geleden zei robnieuw:

Het lijkt me niet handig om de voorwaarde van ‘club-lid’ zijn te verbinden aan dit type vrijwillige activiteit van een ‘forum-lid’.

’Je mag ons wel helpen maar voor die eer moet je clublid worden en betalen ‘ 🤔

Ben ik niet met je eens, Club activiteiten dienen te worden georganiseerd/begeleid door clubleden!

Niet door forumleden, maakt niet alleen een moreel, maar ook een juridisch verschil. aansprakelijkheden en zo..

Maar het valt me echt tegen dat er geen leden meer zijn die iets mee willen organiseren!

Het lijkt hier wel een stel lamlullen die lui achterover in op de bank hangen, wachten tot iemand anders iets doet en dan of niet meedoet, of gaat lopen zeiken dat het niet goed gaat...

Natuurlijk weet ik ook wel dat dat deels naweeën zijn van de bestuurscrisis van de afgelopen 2 jaren, maar kom op,  de kop ervoor en samen kunnen we er wat moois van maken!

Als tourcommissie kan je clubleden en/of forumleden vragen een mooie route in hun eigen omgeving uit te zetten om als clubevenement te gaan rijden.

Ik denk dat velen wel een paar routes paraat hebben, dus echt veel moeite is het ook weer niet denk ik...

Dus, kom op!

groet,

Pieter

Posted (edited)

Ik denk een helder aanbod te hebben gedaan, wil tenminste het komende jaar helpen als externe adviseur bij het maken van routes in gpx formaat. De aangeleverde routes zijn gelijkgetrokken voor het Garmin/Here en Tomtom kaartmateriaal, waardoor de gpx tracks voor de verschillende navigatiesystemen niet/nauwelijks van elkaar afwijken.  Voor Midden Nederland kan ik die gpx routetracks ook voorrijden, routes buiten dat gebied kan ik als concept aanleveren en - waar die in de praktijk niet blijken te kloppen en ruim voor het definitieve aanleveren - bjjstellen.

@robnieuw legt de vinger op de juiste plek.

De vragen heb ik gesteld omdat elke vereniging en elke werkkring zijn/haar  eigen cultuur kent. Vraag en aanbod moeten wel een beetje op een prettige manier op elkaar aansluiten. Daarnaast ben ik niet idolaat van één type motor, vind vele motoren interessant. Misschien heb ik volgend jaar geen TDM meer.

Ik hoop dat mijn Nickname in het verlengde ligt van het aanbod aan de vereniging. 

Het is aan het bestuur om in te gaan op mijn aanbod en de structuur zoals voorgesteld in:   https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/4445-tour-commissie/?do=findComment&comment=57035. Mocht er anders over gedacht worden: ook prima. De tourcommissie kan in ieder geval te allen tijde een beroep op me doen. 

Edited by Henk Helder

Posted (edited)

@Pieter H

Ik heb het specifiek over wat Henk aanbiedt te doen ( ‘ dit type activiteit’ ). Routes maken. Vrijwillig zijn tijd inzetten achter de pc en vervolgens een mail met de routes naar het bestuur sturen. Als je daarvoor perse clublid moet zijn dan beperk je de club, mijns inziens.

Edited by robnieuw

1 minuut geleden zei robnieuw:

Ik heb het specifiek over wat Henk aanbiedt te doen. Routes maken. Vrijwillig zijn tijd inzetten achter de pc en vervolgens een mail met de routes naar het bestuur sturen. Als je daarvoor perse clublid moet zijn dan beperk je de club, mijns inziens.

dan geef ik jou gelijk!

Ook Harrrumpie ( ook al is ie geen clublidmeer maar nog we forumgebruiker) bied zich aan opm te faciliteren in het uitzetten ( of jatten) van een mooie route voor de tdm-trx-tracer club. 

Bestuur mag t zeggen.

Maar zoals al eerder geopperd. Er is veel commentaar, maar als er wat gedaan moet worden trekt iedereen, en vooral de grootste "zeuren" de keutel in. Die mentaliteit van " ik rij een tdm en wordt lid van dat cluppie en wil vermaakt worden zonder er zelf een flikker aan te doen en als t niet naar mn zin is ga ik zeiken.  

Daar hebben zich ondertussen al veel besturen zich over gebogen en t loodje moeten leggen.  

T zou leuk zijn al men weer tot de "kern" van het bestaan van de club terugkeert " we zijn dan niet de grootste maar wel de gezelligste club " 

en laat de azijnzeikers dan lekker bij het azijnzijkercluppie gaan dan heeft iedereen zn plek weer gevonden👍

Posted (edited)

Er zijn juist heel veel leden die hun steentje bijdragen aan de club. Veel meer dan dat jij denkt.

Hier wordt iemand gevraagd voor een best wel belangrijke functie, waar ongemerkt meer tijd in gaat zitten dan je mogelijk lief is.

Vind het ook niet raar dat je weinig respons krijgt als dit alle informatie is die je verstrekt aan leden:

"Ook is de vacature voor de tourcommissie vacant. Sjon Dragtsma heeft door verandering van werkgever geen tijd meer om dit te doen. Wij als bestuur willen heel graag door, maar hebben hierbij hulp nodig en hopen dan ook dat er leden zijn die willen opstaan om ons hierin kunnen en willen ondersteunen daar er voor het komende jaar veel moet worden georganiseerd."

Ik ben het eens met de opmerking dat het verhelderend zou werken als Sjon zelf hier aangeeft wat de functie nou precies inhoud. 

Edited by Prop-er

Ben het met Harm eens dat "we" minder moeten zeuren over het werk van een ander maar zelf de schouders eronder moeten zetten.

Ik stel mij dan ook met alle plezier beschikbaar om routes in MRA uit te zetten en dan met name voor oost Nederland. Indien mogelijk qua tijd en afstand wil ik ze ook wel proefrijden.

Ik stel me dan voor dat er van me verwacht wordt dat ik dan een route maak, zorg dat deze getest wordt en leuke Horeca locaties erbij zoek en met die locaties contact zoek om een en ander te bespreken.

Mocht er meer bij de functie horen dan hoor ik dat graag. 

Posted (edited)

Ga je de buitenlandroutes ook proefrijden? 😁

Ik wil de routes voor west-Nederland dan wel op me nemen. 

Overigens vind het "dreigement" om de toerritten stop te zetten nogal laag bij de grond. 

Als het dan toch maar 2 uur per maand kost, kan een 5 koppig bestuur dat ook prima zelf. 

Edited by Prop-er

Jij had toch de Twente-rit georganiseerd? Daar hoorde ik alleen maar positieve geluiden over. 

Maar Abjan, we wachten nog even totdat Jan hier zegt dat we een mailtje naar [email protected] moeten sturen, anders kun je geen lid van de toercommissie worden. 

13 minuten geleden zei Prop-er:

Dat kun je beter aan mij overlaten.
Dan weet ik hoe de bochten lopenO-)

8 minuten geleden zei Prop-er:

Jij had toch de Twente-rit georganiseerd? Daar hoorde ik alleen maar positieve geluiden over. 

Klopt, en wel meer routes. Ik zou me ook niet beschikbaar stellen als ik er geen ervaring mee zou hebben. 

Die Twente route was echt een thuiswedstrijd en dat helpt toch ook wel om er iets moois van te maken.

De ervaring leert dat het toch wel iets meer is dan een route van internet af plukken of TomTom/MRA een kronkelige route te laten uitrekenen.

Dat het per mail aan het bestuur moet zal me idd niet verbazen.

18 minutes ago, harald66 said:

lol.🤣

33 minuten geleden zei Prop-er:

Ik wil de routes voor west-Nederland dan wel op me nemen. 

Overigens vind het "dreigement" om de toerritten stop te zetten nogal laag bij de grond. 

Als het dan toch maar 2 uur per maand kost, kan een 5 koppig bestuur dat ook prima zelf. 

Wat is nou leuker dan je club de mooie weggetjes van je eigen leef omgeving te laten zien?

Ik snap niet dat er niet meer animo is om ritten te organiseren..

21 minuten geleden zei harald66:

Ah, dat zou voor meer clubleden handig zijn.....:D

1 uur geleden zei Prop-er:

Maar Abjan, we wachten nog even totdat Jan hier zegt dat we een mailtje naar [email protected] moeten sturen, anders kun je geen lid van de toercommissie worden. 

Als iedereen dan ook even mailt naar [email protected] komt het bij het bestuur ook over.

Top voor de aanmelders. 

7 uur geleden zei Pieter H:

Ah, dat zou voor meer clubleden handig zijn.....:D

Dan kunnen we wel een lijstje maken, ja.

Laten we degenen die de bocht wel gemist hebben, maar daarna alleen maar een schone box nodig hadden, even buiten beschouwing, anders zijn we voorlopig nog niet klaar.