Jump to content
ThomasTDM

Onnodig citeren / quoten

Recommended Posts

Kunnen we, omwille van de leesbaarheid van het forum, misschien wat aandacht schenken aan het onnodig citeren van teksten.

• Als iemand een specifieke vraag stelt hoef je niet telkens bij elk antwoord de vraag te citeren.

• Bij algemene onderwerpen hoef je, als je op een voorgaand bericht antwoord, ook niet dat hele bericht te citeren.

• Als je in een algemeen onderwerp antwoord op een paar berichten terug kan je ook een gedeelte van de tekst citeren (het "fragment" waar het om gaat)

• Bij geciteerde tekst waar foto's in staan kan je ook de foto's (en eventueel een deel van geciteerde de tekst die niet relevant is) verwijderen.

Zie bijgaand voorbeeld van een onnodig geciteerde tekst.

Screenshot_2019-06-12-18-17-18_1.jpg

Edited by ThomasTDM

Beste Thomas,

Fijn dat je je politiepet even op hebt, maar ik ben het niet helemaal met jou eens.

mijn citaat van Henk Helder was zeker relevant om mijn ludiek bedoelde reactie een basis te geven.

@ThomasTDM ja, denk dat je dan een nog langere lijst krijgt en komt de reactie misschien een stuk lager te staan zodat de betreffende persoon het niet meer ziet, of vergis ik me?
en mbt je antwoord op 
@Pieter H soms loop je met een antwoord achter op hetgene waar je op wilt reageren ;-)

Edited by List
toevoeging

Sorry, die begrijp ik niet....je geeft een reactie (al dan niet onnodig geciteerd) ....dus een reactie is een reactie.
Daar wordt de lijst met reacties (het aantal) toch niet langer (meer) of korter (minder) door?

citeren? ok, geen probleem.

maar zoals vaak met herhaling van hele epistels en foto(`s) is meestal niet echt nodig.

haal de relevante zin(nen) erbij en meld wie je citeerd , dat moet dan toch voldoen zijn lijkt me.

hmm........zo terug gelezen dus eigenlijk gewoon met Thomas eens.

Ik ben het ook met Thomas eens, en hele hinderlijke citaten passen wij regelmatig aan. 

Daar merken jullie alleen niets van, en er wordt dus ook niet van geleerd.

Ik heb geaccepteerd dat je een groep vijftigers nou eenmaal niks meer kunt afleren.

1 uur geleden zei Prop-er:

dat je een groep vijftigers nou eenmaal niks meer kunt afleren

...volgend jaar ben je van mij af....

TIP: (zie ik ook op en ander forum)

Je kan het citaat aanpassen en dan bijv. met vetgedrukt in kleur erbij zetten "citaat aangepast" o.i.d.

Edited by ThomasTDM

On 6/12/2019 at 6:41 PM, ThomasTDM said:

Kunnen we, omwille van de leesbaarheid van het forum, misschien wat aandacht schenken aan het onnodig citeren van teksten.

• Als iemand een specifieke vraag stelt hoef je niet telkens bij elk antwoord de vraag te citeren.

• Bij algemene onderwerpen hoef je, als je op een voorgaand bericht antwoord, ook niet dat hele bericht te citeren.

• Als je in een algemeen onderwerp antwoord op een paar berichten terug kan je ook een gedeelte van de tekst citeren (het "fragment" waar het om gaat)

• Bij geciteerde tekst waar foto's in staan kan je ook de foto's (en eventueel een deel van geciteerde de tekst die niet relevant is) verwijderen.

Zie bijgaand voorbeeld van een onnodig geciteerde tekst.

Screenshot_2019-06-12-18-17-18_1.jpg

14 hours ago, ThomasTDM said:

nog een voorbeeld:

niet nodig.jpg

13 hours ago, Pieter H said:

Beste Thomas,

Fijn dat je je politiepet even op hebt, maar ik ben het niet helemaal met jou eens.

mijn citaat van Henk Helder was zeker relevant om mijn ludiek bedoelde reactie een basis te geven.

12 hours ago, List said:

citeren is ook vaak een antwoord persoonlijk geven, als reactie of als dank voor een tip of wat dan ook.

11 hours ago, ThomasTDM said:

@Pieter H .. maar die reactie geef je toch op het bericht wat er boven staat? ..dan is het toch niet nodig dat te citeren?

@List...dat kan ook zo

11 hours ago, List said:

@ThomasTDM ja, denk dat je dan een nog langere lijst krijgt en komt de reactie misschien een stuk lager te staan zodat de betreffende persoon het niet meer ziet, of vergis ik me?
en mbt je antwoord op 
@Pieter H soms loop je met een antwoord achter op hetgene waar je op wilt reageren ;-)

waarom zou de lijst langer worden als je minder tekst citeert ?

11 hours ago, List said:

Niet qua formaat maar wel qua reacties toch en geeft minder duidelijk een antwoord op een reactie weer.

Sorry, die begrijp ik niet....je geeft een reactie (al dan niet onnodig geciteerd) ....dus een reactie is een reactie.
Daar wordt de lijst met reacties (het aantal) toch niet langer (meer) of korter (minder) door?

10 hours ago, List said:

Tja, reacties graag van anderen wat de meesten het liefst zien ;-)

7 hours ago, SoSo said:

citeren? ok, geen probleem.

maar zoals vaak met herhaling van hele epistels en foto(`s) is meestal niet echt nodig.

haal de relevante zin(nen) erbij en meld wie je citeerd , dat moet dan toch voldoen zijn lijkt me.

hmm........zo terug gelezen dus eigenlijk gewoon met Thomas eens.

6 hours ago, Prop-er said:

Ik ben het ook met Thomas eens, en hele hinderlijke citaten passen wij regelmatig aan. 

Daar merken jullie alleen niets van, en er wordt dus ook niet van geleerd.

Ik heb geaccepteerd dat je een groep vijftigers nou eenmaal niks meer kunt afleren.

5 hours ago, fernand said:

Old dog new tricks.....

Je tweede zin tussen de eerste en de derde....superrrrrrrr

5 hours ago, ThomasTDM said:

...volgend jaar ben je van mij af....

TIP: (zie ik ook op en ander forum)

Je kan het citaat aanpassen en dan bijv. met vetgedrukt in kleur erbij zetten "citaat aangepast" o.i.d.

4 hours ago, fernand said:

Wordt jij al zestig dan??

4 hours ago, ThomasTDM said:

Jazekers.....

14 minutes ago, SoSo said:

dan heb je echt maar hèèèl weinig te lijden gehad Thomas.  😇  🤐

Mee eens! 

@ThomasTDM en @Prop-er hebben natuurlijk volkomen gelijk. Ik denk ook dat het eerder wat onhandige /hardleerse onkunde is, dan dat bewust hele artikelen inclusief te groot geplaatste foto s worden geciteerd. Het gaat vaak al fout met grote foto's, die op het forum eenvoudig functioneel verkleind kunnen worden. Als die dan ook nog in dezelfde grootte geciteerd worden, dan wordt het een moeizaam te lezen forum. nog los van de toegenomen kosten voor de hosting. 

Zou het een idee zijn om een eenvoudige gebruiksaanwijzing  van basale forum- vaardigheden op een rijtje te zetten? Hoe te citeren, te deelciteren, plaatjes te plakken en te verkleinen, plaatjes centraal-links-rechts te plaatsen met de tekst ernaast ?  Dat ziet er ook verzorgder uit waardoor de forumartikelen ook prettiger weglezen. 

7 uur geleden zei Prop-er:

Ik ben al dik in de zestig en prijs me gelukkig daarmee buiten bovenstaande geciteerde groep te vallen.

Pfft...

Edited by Henk Helder

38 minuten geleden zei Henk Helder:

dan dat bewust hele artikelen ......worden geciteerd

Dat zou helemaal erg zijn...:copper2:

Edited by ThomasTDM